Werk & Studie alle pijlers

stoppen in proefperiode

10-01-2013 17:02 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik zit even met een naar gevoel in mijn maag. Ik heb gister mijn eerste werkdag gehad van mijn bijbaantje. Ik studeer daarnaast. Nu moet ik 4 keer per week werken en 3 weken inwerken (Ook 4 keer per week en geen mogelijkheid om uit te schrijven o.i.d). Nu zijn er een aantal dingen bij gekomen op mijn studie waardoor ik het zo ontzettend druk heb en sochtends met een vervelend gevoel op sta omdat ik nog zo veel moet doen. Daarnaast vind ik het baantje niet geweldig. Ik moet vanavond weer werken en ben al ingeroosterd voor de komende 3 weken. Eigenlijk wil ik morgen opbellen en zeggend dat het te veel voor me word. Kan dit of is dit heel erg ongepast na 2 keer werken?

Alvast bedankt,

Groetjes
Het mag, daar is een proeftijd voor. Ik heb het zelf een keer meegemaakt met een nieuwe collega. Na 1 dag werken stapte ze op in de koffiepauze van dag 2. Daar was niemand blij mee want we hadden hard een nieuwe collega nodig. Maar ja, het recht om op te stappen had ze wel.

Ik denk dat het bij een bijbaan makkelijker is, voor jou zo een nieuwe.
Ben je er nu pas achtergekomen dat het eigenlijk te druk is?
Voordat je definitief opstapt zou je ook kunnen vragen of ze je voor 2 dagen willen hebben? Leuke bijbaantjes liggen niet voor 't oprapen.
Je kan gewoon opzeggen. Dat ze het niet leuk gaan vinden, is mogelijk. Misschien ook even bij jezelf te rade gaan waarom je eerst perse de eerste de beste bjjbaan uitkiest om pas vervolgens na te denken over schommelingen in de werkdruk van je studie?
kun je het je financieel veroorloven om niet te werken? Anders gewoon even doorbijten....als je nu weggaat, hoef je bij dat adres waarschijnlijk nooit meer aan te kloppen...Geen idee waar jij woont, maar ik mijn studentenstad waren de baantjes niet voor het oprapen (ok, ik deed geen horeca, ben ik niet het type voor, maar verder wilde ik praktisch alles aanpakken)