Werk & Studie alle pijlers

stoppen in proefperiode

10-01-2013 17:02 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik zit even met een naar gevoel in mijn maag. Ik heb gister mijn eerste werkdag gehad van mijn bijbaantje. Ik studeer daarnaast. Nu moet ik 4 keer per week werken en 3 weken inwerken (Ook 4 keer per week en geen mogelijkheid om uit te schrijven o.i.d). Nu zijn er een aantal dingen bij gekomen op mijn studie waardoor ik het zo ontzettend druk heb en sochtends met een vervelend gevoel op sta omdat ik nog zo veel moet doen. Daarnaast vind ik het baantje niet geweldig. Ik moet vanavond weer werken en ben al ingeroosterd voor de komende 3 weken. Eigenlijk wil ik morgen opbellen en zeggend dat het te veel voor me word. Kan dit of is dit heel erg ongepast na 2 keer werken?

Alvast bedankt,

Groetjes
Het mag, daar is een proeftijd voor. Ik heb het zelf een keer meegemaakt met een nieuwe collega. Na 1 dag werken stapte ze op in de koffiepauze van dag 2. Daar was niemand blij mee want we hadden hard een nieuwe collega nodig. Maar ja, het recht om op te stappen had ze wel.

Ik denk dat het bij een bijbaan makkelijker is, voor jou zo een nieuwe.
Ben je er nu pas achtergekomen dat het eigenlijk te druk is?
Voordat je definitief opstapt zou je ook kunnen vragen of ze je voor 2 dagen willen hebben? Leuke bijbaantjes liggen niet voor 't oprapen.
Je kan gewoon opzeggen. Dat ze het niet leuk gaan vinden, is mogelijk. Misschien ook even bij jezelf te rade gaan waarom je eerst perse de eerste de beste bjjbaan uitkiest om pas vervolgens na te denken over schommelingen in de werkdruk van je studie?
kun je het je financieel veroorloven om niet te werken? Anders gewoon even doorbijten....als je nu weggaat, hoef je bij dat adres waarschijnlijk nooit meer aan te kloppen...Geen idee waar jij woont, maar ik mijn studentenstad waren de baantjes niet voor het oprapen (ok, ik deed geen horeca, ben ik niet het type voor, maar verder wilde ik praktisch alles aanpakken)
Als je echt wil opzeggen, dan beter nu dan later, wanneer ze er energie in hebben gestoken om je in te werken.
Na 1 dag werken bij je bijbaantje weet je al dat je het niet geweldig gaat vinden. En dat had je niet van te voren kunnen bedenken?

Ja, je kunt inderdaad 'in de koffiepauze' opstappen. Maar besef wel dat je daar nooit meer aan het werk komt. En misschien ook niet bij de buren, want zulke dingen gaan snel van mond-tot-mond.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Stoppen, want jij moet ook wat aan hun hebben en zij niet alleen wat aan jou. Ben daar heel makkelijk in, als een bedrijf besluit jouom wat voor reden te ontslaan houden ze ook geen rekeing met de vakantie die jij al geboekt hebt en die je dan niet kan betalen.
Je kan en mag gewoon stoppen. Ik heb het ook een keer gedaan, ik had een nieuwe baan, maar in mijn prive gebeurden er toen dingen waardoor ik het helemaal niet meer trok.

Hou wel in gedachten dat je mensen later nog eens tegen kunt komen en handel alles op een nette manier af.

Voor hun zal dit waarschijnlijk geen prettige mededeling zijn, dus misschien nemen ze het je niet in dank af.
Ja hoor, ik ben ook wel eens na 1 dag opgestapt.

Daarom heet het " proeftijd" .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven