Werk & Studie alle pijlers

Studeren in de bibliotheek

16-11-2014 00:45 14 berichten
Ik zit er aan te denken om eens naar de bibliotheek te gaan om daar te gaan 'studeren'. Ik heb hier ook wel een goede tafel, kan ergens rustig gaan zitten enzo maar op de een of andere manier ben ik erg snel afgeleid van oja ik kan dit en dat ook wel even doen. Soms vraag ik me af hoe ik dat jaren geleden deed toen ik met gemak uren thuis zat te studeren toen ik nog een opleiding deed

Wie gaan er ook wel eens naar de bibliotheek om te studeren en wat vind je er fijn aan en wat juist niet? De bibliotheek heeft gratis wifi en overal tafels staan.
Alle reacties Link kopieren
Geprobeerd, maar irritant fluisterende mensen en een eet- en drink verbod hebben ervoor gezorgd dat het bij één keer bleef.
Ik vind de bib leuk om te studeren. Die fluisterende mensen horen er juist bij (volgens mij). Thuis vind ik het moeilijker. Er is steeds iets te doen (de vaat, de was,....).
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alles staat nu even on-hold want hoogzwanger, maar ik heb een groot deel van mijn studerende leven in de bieb gestudeerd. Heerlijk. Minimale afleiding, gratis WiFi. Uitzicht over een heel mooi stukje Amsterdam waar het heerlijk pauzeren is.

Met fluisterende mensen weet ik wel raad. 1 keer vriendelijk vragen of ze hun mond willen houden, 2e keer minder vragen of ze doorhebben dat ze irritant bezig zijn met hun geouwehoer, 3e keer melding bij personeel, 4e keer komt nooit voor.

Straks met de kleine zie ik het niet snel meer gebeuren dat ik nog in de bieb ga studeren. Ben gelukkig bijna klaar.
Dat lijkt mij ook behoorlijk irritant als je zelfs geen drinken mee mag nemen. Hier mag dat volgens mij wel, in de huisregels staat alleen wat over alcoholische dranken. Maar als het niet zou mogen geen probleem want er zit een klein cafeetje in de bibliotheek waar je kan eten en drinken.

Door de positieve reacties krijg ik meteen zin om te gaan en die fluisterende mensen vind ik ook geen probleem, het hoeft voor mij niet muisstil te zijn
Ik ga juist ergens in de bieb zitten waar niet gefluisterd wordt. Echt stil is oke, maar niks zo irritant als een ruimte waar je eigenlijk stil moet zijn maar het niet is.

Eten en drinken is meestal niet zo erg. Het mag niet, maar even snel hebben ze echt niet door.

Ik studeer altijd in de bieb, heerlijk
Ik heb mijn ex leren kennen tijdens het studeren in de bieb, dus wie weet
Ik studeerde altijd in de bieb van mijn rechtenfaculteit. Doodse stilte, ik verlang er nog wel eens naar terug.
Hier in de bieb lopen ook mensen rond die boeken zoeken en praten. Ik ben dus nog op zoek naar een manier om te studeren.

In de woonkamer is bij mij thuis niet handig vanwege huisgenoten die praten, eten maken, tv kijken etc. Op m'n eigen kamer past geen tafel. Bieb is rumoerig, cafe is rumoerig. Op school is het al helemaal rumoerig en een grote chaos.
Ik ging toen ik nog met m'n bachelor bezig was regelmatig in de bieb zitten om te leren, omdat ik daar minder snel afgeleid werd dan thuis. Eet- en drinkverbod was er bij mij ook maar daar hield niemand zich aan.
Bedoel je de universiteitsbibliotheek of de 'reguliere'?

Ik studeer altijd in de universiteitsbibliotheek en ik kan dat (in ieder geval in mijn stad) enorm aanraden. Die bieb is echt ingericht om te studeren met prettige stoelen, stilteruimtes en, niet onbelangrijk, goede koffie. Prettiger dan mijn kamer waar het altijd net te koud is en er de hele tijd huisgenoten komen binnenvallen.
Ik heb mijn hele scriptie in de bieb geschreven. Wat ik fijn vind is de sociale controle daar. Als je daar achter zo'n computer gaat zitten Facebooken terwijl je op alle andere schermpjes word-documentjes en powerpointpresentaties open ziet staan, dan voel je je toch wel lullig. En forummen durfde ik al helemaal niet op zo'n scherm dat iedereen kan zien haha.
En het samen koffie drinken en lunchen met lotgenoten vond ik ook fijn! Thuis was ik toch maar alleen.
Ik ga dan naar de reguliere want ik ben geen student. Volgens mij hebben ze daar ook van die speciale studeer plekjes tenminste vroeger in ieder geval wel. Had je echt zo'n stilte zone met allemaal tafels met een schotje ertussen. Ik ben bezig met een taalcursus en ik kom er gewoon te weinig aan toe thuis en door deze verhalen heb ik echt zin om te gaan. Moet alleen nog even wat dingen op mijn netbook zetten die ik nodig heb maar ik denk dat ik volgende week wel een keer ga en dan een fijn plekje uitzoek Natuurlijk gaan de oordopjes mee.

Budapest, je hebt van die koptelefoons die omgevingsgeluid blokkeren, ben even de naam kwijt van hoe dat precies heet maar misschien is dat iets?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven