Werk & Studie alle pijlers

studeren na ontslag?????

27-01-2013 11:58 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Meiden,

Ik ben al 5,5 jaar met heel veel plezier werkzaam in een kinderdagverblijf. Nou weet iedereen inmiddels wel dat het in de kinderopvang niet al te best gaat na alle beslissingen van de regering, dus ook bij ons binnen de organisatie gaat het niet goed. Vandaar dat ze twee weken geleden een reorganisatie hebben aangekondigd. Eind maart krijgen we te horen of we mogen blijven, Aangezien ik de jongste leeftijd heb van de categorie (25-34jaar) is er wel degelijk een kans dat ik eruit lig. Dit feit veroorzaakte een drama in mijn hoofd, ik weet al vanaf mijn 7e dat ik met kinderen wil werken en had in dit werk mijn droombaan gevonden en zag mezelf daar oud worden, dit werd dus even ruw verstoord door alle bezuinigingen. Het bericht van de reorganisatie kwam niet als een verrassing, ik zag zelf ook wel dat de kind aantallen dramatisch afnamen, maar toch kreeg ik een klap. Ineens kreeg ik het besef dat mijn toekomst er wel eens heel anders uit kan gaan zien, ik ben 25 jaar woon 2 jaar samen met mijn vriend, we hebben een hypotheek te betalen en we willen natuurlijk ooit ook wel eens verder werken aan onze toekomst

Ik mocht van mezelf eerst de klap verwerken en mezelf heel zielig vinden en wel een beetje verwennen maar ik vind dat ik daarna verder moet (tje er is natuurlijk ook niet veel keus) dus heb ik voor mezelf eens op een rijtje gezet wat ik wil. Er is nu weinig toekomst in de kinderopvang, want alle organisaties kampen met hetzelfde probleem, dus ben ik gaan nadenken over iets anders. Iets met kraamhulp/zorg of in het ziekenhuis als verpleegkundige. Dat laatste ben ik uit gaan zoeken wat voor mogelijkheden daar liggen voor mij. Het bleek al snel dat ik op moet schieten omdat precies nu alle procedures lopen. Uhmm ja....dus ik moet alles in gang gaan zetten terwijl ik nog niks weer over mijn baan, dat voelt best gek, maar afzeggen kan altijd nog. Dus ga ik vanmiddag naar een opendag van een school hier in de stad, na vragen of ik in aanmerking kan komen voor een doorstroomtraject zodat ik de opleiding verpleegkundige in 2 jaar kan doen en of ik het financieel ga redden (mijn vriend studeert ook nog voltijd),

Het voelt allemaal heel raar om mee bezig te zijn, omdat alles nog zo onzeker is (ik hou wel van zekerheid hihi). Al huilend ben ik begonnen aan deze speurtocht en inmiddels zie ik het als een kans in mijn leven.

Zijn er mensen die in het zelfde schuitje zitten of nog tips/ideeen hebben die ik misschien over het hoofd heb gezien?????
1. Je weet nog niets zeker (maar nadenken hoe en wat is natuurlijk altijd goed. Maar maak jezelf niet gek)

2. Misschien lees ik er overheen hoor, maar waarom niet gewoon gaan solliciteren in dezelfde sector?
Waarom ga je er van uit dat jij er uit ligt? Er zijn gewoon regels voor een reorganisatie, en dat is niet : de jongste wordt ontslagen..

Goed dat je nadenkt over een vervolg indien jij er uit moet maar niet gelijk gaan doemdenken!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Volgens mij ben je heel erg goed bezig!

Niet te lang bij de pakken neer gaan zitten maar aanpakken! Dat is precies wat je doet.

En je hebt het volgens mij heel goed gezien, in de kinderopvang is voorlopig geen werk meer.

Je bent nog jong en dan is het denk ik een heel goed idee om verder te gaan kijken.

Succes!
ik ga er niet helemaal van uit maar ik hou er sterk rekening mee zodat het niet tegenvalt in maart, en ik dan nog moet gaan zoeken naar een oplossing. De regel is dat degene die er het kortste werkt onderaan staan en er als eerste uit moeten. Iemand van 34 kan al 14 jaar ervaring hebben en dat word voor mij wel lastig ;)
quote:Ster_ schreef op 27 januari 2013 @ 12:00:

2. Misschien lees ik er overheen hoor, maar waarom niet gewoon gaan solliciteren in dezelfde sector?Overal in de kinderopvang is helaas een grote ontslag/reorganisatie golf bezig.
succes met kiezen van een opleiding!
Het afspiegelingsbeginsel is heel duidelijk: per categorie zijn de 'last in' het haasje. Het hangt er dus vooral vanaf hoeveel ontslagen er gaan vallen. Dus als jij als laatste in dienst bent gekomen in jouw leeftijdsgroep en functie, dan is het waarschijnlijk dat hier geen toekomst voor je is. Ik denk daarom dat je juist erg verstandig bezig bent.

Dat doorstroomtraject, is dat een combi werken en leren met bijbehorend salaris? Kan je vriend die twee jaar evt wat meer bijlenen?
To, gaat niet om ervaring, maar om dienstjaren bij deze werkgever!
Poef *jammer*
Waarom zou de jongste worden ontslagen? Gaat om werkjaren, niet op levensjaren...

Daarnaast, je weet nog niets!
Wat goed dat jij je zo op de toekomst focust, zelfs als die toekomst anders eruit gaat zien dan je ga gehoopt!
nee ik woon in het zuiden, brabant.

Het gaat inderdaad om contract jaren, dus het zal er gewoon om hangen of ik wel of niet ontslagen word, vandaar mijn zoektocht, mag ik blijven dan is het misschien voor niks geweest, al betwijfel ik of dat het dan stabiel blijft in de kinderopvang. Lig ik er uit heb ik alvast voorbereidend denk werk gedaan en kan ik misschien sneller weer aan de slag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven