Werk & Studie alle pijlers

studeren of werken?

28-02-2014 12:56 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Die vraag dus. Ik twijfel. We hebben drie kinderen, twee baby's en een peuter. Op dit moment werk ik niet. Ik begin over drie maanden met werken, op zich leuk werk. Niet heel veel uren maar ik verdien daarmee genoeg. Maar, ik kan ook gaan studeren om mijn eerstegraads bevoegdheid in het onderwijs te gaan halen. Echter, dan verdien ik een jaar niets. Maar op de lange termijn kan ik dan meer kanten op en werk doen waar ik wellicht meer voldoening uit haal. Hoewel ik ook mijn twijfels heb bij werken in het VO. Op dit moment in elk geval, want zware baan en drie kinderen onder de vier. Dat werk wat ik nu weer kan gaan doen is minder belastend in die zin, het is ook met kinderen. Is voornamelijk leuk en luchtig en goed te combineren met de kinderen. En ik verdien er zelfs iets meer mee dan bijv. drie dagen in het onderwijs. Op de korte termijn dus best aantrekkelijk.

Maar: ik schaam me een beetje dat ik dan nu even niets met mijn andere opleiding doe. Die universitaire opleiding. Dat was het Grote Plan namelijk.

Wat denken jullie? Een serieuze baan of kinderyoga? Ik ben in de war.
Ben je 30 of ouder? Anders kun je misschien nog studiefinanciering krijgen? Anders al gedacht aan een traineeship, zij-instroom of deeltijd opleiding naast een kleine baan?
Ik zou denken aan deeltijdopleiding en een kleine baan in het onderwijs.

Zelf heb ik spijt dat ik ooit niet verder gestudeerd heb. Ik zou het gaan doen als denkinderen groot werden. Die zijn nu wat groter, maar door de nieuwe regels (instellingsgeld) is een studie voor mij onbetaalbaar geworden. Instromen in een master kan alleen als ik een peperduur schakeljaar doe.

Ik ben op zoek naar ander werk, heb al 15 jaar in WO-functies gewerkt, maar sta nu achteraan.
...
Ik ben ouder dan 30. Uit ervaring weet ik dat studeren, werk en kleine kinderen echt een bord vol zijn. Vandaar studeren of werken. Maar ik vind het moeilijk om een jaar niets bij te dragen in de vorm van inkomen, terwijl er werk is waarmee ik prima verdien. Dat werk is alleen op de lange termijn niet het meest boeiend misschien. Maar daar ben ik dus ook niet over uit. Kies ik voor een baan met "doorgroeimogelijkheden"?

Iets doen waarvoor je hoogopgeleid moet zijn of iets doen wat gewoon wel comfortabel en leuk is. Nog iemand advies?
Kun je niet 2 of 3 dagen werken, 1 dag studeren?
In het onderwijs bedoel je? Dan zou dat ook als stage moeten gelden.
Als een school dat ziet zitten hoor, een nog onbevoegde leraar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven