Studie doktersassistente
vrijdag 3 november 2017 om 10:12
Hoii!
Ik wil graag beginnen met de opleiding doktersassistente. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.. Zoveel verschillende scholen die de opleiding aanbieden! Kan iemand me helpen met ervaringen? En hoe de kansen op de arbeidsmarkt dan zijn met die studie?
Danku
Ik wil graag beginnen met de opleiding doktersassistente. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.. Zoveel verschillende scholen die de opleiding aanbieden! Kan iemand me helpen met ervaringen? En hoe de kansen op de arbeidsmarkt dan zijn met die studie?
Danku
anoniem_357834 wijzigde dit bericht op 03-11-2017 10:44
9.98% gewijzigd
vrijdag 3 november 2017 om 10:39
Dan maak je je vraag wat specifieker. Nu lijkt het dezelfde vraag als een paar dagen geleden.Question17 schreef: ↑03-11-2017 10:36Ja over de keus tussen 2 verschillende opleidingen. Die keus heb ik nu gemaakt. Nu de juiste school voor die opleiding.
vrijdag 3 november 2017 om 11:24
Question17 schreef: ↑03-11-2017 11:12Dat ga ik inderdaad maar is eens doen! In ieder geval bedankt voor je berichtjes.
vrijdag 3 november 2017 om 11:25
Dat maakt mij geen bal uit. Je hoort zo niet te schrijven. Ook niet als het geen sollicitatiebrief is.Question17 schreef: ↑03-11-2017 10:43Klopt, dat is onduidelijk gizzmo ik zal het aanpassen. En Sinnombre volgens mij vroeg ik niet om jouw kritiek? Het is toch geen sollicitatiebrief.
Correct schrijven doe je altijd, wat het doel ook is. Om doktersassistente te worden moet dat zeker, anders ben je niet geschikt.
Dit ga je nog vaker horen in het leven als jij je niet gaat aanpassen, dus doe ermee wat je wilt.
vrijdag 3 november 2017 om 11:35
In dat geval zou ik altijd voor de lange opleiding gaan. Dan leer je meer of moet je misschien meer stage lopen waardoor je meer ervaring op doet en dus aantrekkelijker bent voor een werkgever.Question17 schreef: ↑03-11-2017 10:57Zou wel kunnen maar die duurt 3 jaar.. en bijvoorbeeld capabel maar 15 maanden.. Dat is nogal een verschil en dat maakt de keus ook zo moeilijk.
vrijdag 3 november 2017 om 11:40
Question17, wat Sinnombre je gaf was feedback, geen kritiek. Wen daar maar aan, want dat ga je gedurende je opleiding nog veel krijgen. En dat is geen dreigement, maar de realiteit. Nu al leren met feedback omgaan zal je in je verdere loopbaan veel plezier geven.
Dan: misschien een open deur, maar een MBO opleiding van 3 jaar, of een 15 maanden durende cursus van Capabel, wat denk je zelf dat het verschil is? Qua diepgang en kwaliteit?
Mijn ervaring is dat een gedegen opleiding bij een ROC met meerdere stages op verschillende werkplekken bij potentiële werkgevers beter wordt beoordeeld dan een cursus van Capabel (of welk vergelijkbaar opleidingsinstituut dan ook). Met name de opgedane werkervaring tijdens stages maken het verschil.
Dan: misschien een open deur, maar een MBO opleiding van 3 jaar, of een 15 maanden durende cursus van Capabel, wat denk je zelf dat het verschil is? Qua diepgang en kwaliteit?
Mijn ervaring is dat een gedegen opleiding bij een ROC met meerdere stages op verschillende werkplekken bij potentiële werkgevers beter wordt beoordeeld dan een cursus van Capabel (of welk vergelijkbaar opleidingsinstituut dan ook). Met name de opgedane werkervaring tijdens stages maken het verschil.
vrijdag 3 november 2017 om 11:47
vrijdag 3 november 2017 om 11:54
Ik zou alleen als je vorige opleiding in hetzelfde vakgebied is de verkorte opleiding overwegen. Anders ben je wel lekker snel klaar, maar zullen ze minder geneigd zijn jou aan te nemen als ze ook de keuze hebben voor iemand die de volledige opleiding heeft gevolgd.Question17 schreef: ↑03-11-2017 11:50En ik heb al in een andere richting een niv 4 opleiding afgerond. Vandaar dat ik niet meteen weer aan het roc dacht i.v.m het niveau en de lange duur.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
vrijdag 3 november 2017 om 12:45
Verkorte opleidingen kunnen heel prima zijn. Ik heb die ook gedaan. Het is vooral handig als je al werkzaam bent in soortgelijk veld en/of wat ouder bent en al het een en ander aan werkervaring hebt.
Wat is je vooropleiding en je werkervaring en hoe oud ben je?
Capabel is particulier volgens mij en schreeuwend duur. Dat wist je?
Verder krijg je volgens mij wel gewoon hetzelfde diploma dus daarvoor hoef je het niet te laten.
Wat is je vooropleiding en je werkervaring en hoe oud ben je?
Capabel is particulier volgens mij en schreeuwend duur. Dat wist je?
Verder krijg je volgens mij wel gewoon hetzelfde diploma dus daarvoor hoef je het niet te laten.
zondag 5 november 2017 om 15:57
Veel huisartspraktijken (in mijn geval in de Achterhoek) hebben een contract met een ROC betreffende stageplaatsen voor deze opleiding. Als je voor bijv. Capabel kiest wordt het gewoon een stuk lastiger een stageplek te krijgen. Informeer dus vooral eerst bij de huisartsen of dit ook in jouw regio zo is.