Werk & Studie alle pijlers

Studie in Utrecht

10-05-2015 22:14 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik zit in een klein probleempje..

Ik ben afgestroomd van havo naar tl en ik wil nu een mbo opleiding doen van 1 jaar zodat ik in een jaar gelijk loop met havo.. Ik wil heel graag de juridische kant op en heb in Utrecht een studie gevonden waar je in 1 jaar juridische medewerker zakelijke dienstverlening kan doen.. Nou ik het probleem ik woon in Almere en mijn moeder vindt het niet goed dat ik helemaal in Utrecht wil studeren en op kamers wonen vindt zijn ook niks.

Kunnen jullie mij helpen met wat ik moet doen?! Of weten jullie misschien een opleiding in Almere??

Dank jullie wel xxxx
Almere-Utrecht is 40 minuten met de trein. Ik zie het probleem niet.
Ik heb 4 jaar in Utrecht gestudeerd terwijl ik in Almere woonde. Prima te doen. En destijds moest je nog overstappen in Weesp of Duivendrecht, ik deed er een uur over. Nu kun je gewoon rechtstreeks!

Dus waarom zou je op kamers gaan?
Maar hoe oud ben je dan? En eens met de rest dat is gewoon te reizen hoor.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik reisde elke dag een uur naar Zwolle.. Prima te doen, lekker bijslapen 's ochtends in de trein. Zou niet in zien waarom t niet zou kunnen...
Ik gok dat dit persoon hooguit 16 of 17 is.

Kon je niet na het vmbo weer opstromen naar havo 4?

Waarom wil je binnen 1 jaar weer gelijk staan met iemand die een havo diploma op zak heeft?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ik was langer onderweg naar mijn werk...
Ik was 17 toen ik ging studeren.

Vanaf 11 reisde ik een 40 minuten naar de middelbare school. Moet kunnen toch?

Wat is je moeders bezwaar TO?
Utrecht is geen gevaarlijke, enge stad hoor !
Uhmm... Ik zal het met haar over hebben..!!

Maar even over het reizen.. Hoeveel kost de reiskosten ongeveer denken jullie??
Mogelijk heb je recht op een OV-studentenkaart. In dat geval reis je gratis. Anders kan je op de site van de NS de prijzen vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven