Werk & Studie alle pijlers

Studie-motivatietopic!

21-04-2019 16:46 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kon geen recent motivatietopic meer vinden! Zijn er toevallig nog meer mensen die met dit prachtige weer tegen een deadline aan hikken?

Ik ben opzich goed op weg. Ik heb over 2 weken m'n deadline voor mijn eindportfolio van m'n stage. En ik hoef nog maar 5 (!!!) pagina's te schrijven ongeveer en dan is het helemaal af.. maar vandaag komt er echt niets uit m'n handen! Ik staar naar m'n scherm, tik een paar zinnen, verwijder weer een paar andere zinnen... enzovoort.

Ik hoop het eigenlijk snel af te hebben. Zodat ik nog een beetje vakantie kan vieren (het is nu meivakantie hier) en niet elke keer met dat portfolio in m'n achterhoofd zit.

De laatste loodjes wegen écht het zwaarst. :frusty:

Zijn er hier mensen die willen meeschrijven? Misschien kunnen we elkaar een beetje op weg helpen.

Voor vanavond heb ik als doel om 2 pagina's geschreven te hebben. De grote lijnen heb ik al op papier gezet,
dus zou moet lukken zou je denken :roll:
Alle reacties Link kopieren
@Jembo is ook allemaal heel leuk maar wel druk!
Nou ik moet nog een paar onderdelen van mijn studie op dit moment.

1. Stage verslag (ligt nu bij de 2e corrector ) en nog een gesprek daarbij.
2. Afstudeeronderzoek —> wacht dus op een GO
3. Een verslag voor onderwijskunde
4. Een verslag voor levensbeschouwing

5. Een toets uit het 3e jaar (oeps)
6. Een toets waar ik deze periode les in heb
7. Nog een toets volgende periode

En 8. Mijn meesterstuk. Een lessen serie 😬

En dan : klaar!

Af en toe een avondje relaxen is ook veel waard, ik plan dat meestal 2 avonden in de week en ga dan lekker nagels doen, uitgebreid douchen en op tijd in bed. Doet wonderen met mijn energie de rest van de week!

Ja dat woord reflecteren.... dat is me toch een partij vervelend van het HBO.

Oh je loopt nog stage op het mbo begrijp ik? Dat is heel wat anders dan werken, tenminste zo zie ik het. Ik heb het voordeel dat ik geen slb klassen etc heb. Wel heb ik extra trainingen ivm ons onderwijs toekomstbestendig maken wat betreft technologie en hoe we dat aansluiten op ons vakgebied en basis cursus SLB binnenkort. Dat doe ik dan ook in de avond uren er nog naast.

Morgen weer een paar uurtjes school op de planning staan dus ik kruip lekker mijn bedje in!
student2020 wijzigde dit bericht op 11-12-2019 22:12
2.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jempo schreef:
11-12-2019 21:59
Wat leuk allemaal student2020! Dus je bent met een afstudeeronderzoek gestart en verder moet je nog 5 tentamens? Dat klinkt alsof je naar het einde begint toe te werken, klopt dat?

@Lavendel2 ja hè, lukt het jou een beetje om 's avonds aan de studie te gaan?

Ik heb uiteindelijk toch wel iets kunnen doen gisteren. Vandaag had ik weer een pittige werkdag dus heb ik mezelf een avondje vrij gegund en straks op tijd naar bed. Morgen weer werken en 's avonds EHBO-cursus, dus dan komt er ook weer niets van studeren. Op de vrijdagen loop ik stage en ik word vrijdag beoordeeld door m'n begeleider, dus super spannend. Ik moet dat ook nog even voorbereiden, zucht...

Hopelijk kan ik van het weekend de motivatie vinden om weer flink aan de slag te gaan :lol: Ik moet écht een video editten en een reflectieverslag schrijven.
Jempo niet altijd ik heb best een intense baan, ik studeer het meest op zondagen maandag als ik niet werk en middagen, dan doe ik de meeste dingen maar wat minder intenste studie opdrachten ja dat probeer ik wel luister de les nog een keer terwijl ik sport haha.
Alle reacties Link kopieren
@lavendel2 jij werkt en studeert begrijp ik? Ben je al ver in je studie en in welk vakgebied ? Hoe ging je toets vorige week of heb je nog geen cijfer binnen?
Alle reacties Link kopieren
Jempo schreef:
11-12-2019 21:59
Wat leuk allemaal student2020! Dus je bent met een afstudeeronderzoek gestart en verder moet je nog 5 tentamens? Dat klinkt alsof je naar het einde begint toe te werken, klopt dat?

@Lavendel2 ja hè, lukt het jou een beetje om 's avonds aan de studie te gaan?

Ik heb uiteindelijk toch wel iets kunnen doen gisteren. Vandaag had ik weer een pittige werkdag dus heb ik mezelf een avondje vrij gegund en straks op tijd naar bed. Morgen weer werken en 's avonds EHBO-cursus, dus dan komt er ook weer niets van studeren. Op de vrijdagen loop ik stage en ik word vrijdag beoordeeld door m'n begeleider, dus super spannend. Ik moet dat ook nog even voorbereiden, zucht...

Hopelijk kan ik van het weekend de motivatie vinden om weer flink aan de slag te gaan :lol: Ik moet écht een video editten en een reflectieverslag schrijven.
Niet altijd door mijn vrij intense baan ben ik vaak echt dood op in de avond, ik studeer het meest overdag zoals de zondagen maandag en vrijdag middag dan doe ik de meest complexe opdrachten, ik luister wel lessen als ik ga sporten bijv. Of oefen practische vaardigheden na mijn werk kijk een anatomie film op youtube inplaats van lezen.

Ja dat is soms een deeltijders ding he komen andere verplichtingen soms er bij. Als je za en zondag vrij bent moet dat idd een studie dag zijn. Ik zit de hele zaterdag in de schoolbanken.
Alle reacties Link kopieren
Sorry jongens, ik heb een tijdje niet meer meegeschreven. Ik zat er effe een beetje doorheen. Het schiet allemaal niet op, buiten mijn schuld om. Docenten die opdrachten héél laat nakijken (ik wacht nu nog op iets wat ik twee maanden geleden heb ingeleverd, zucht) of afspraken vergeten.

Vandaag gelukkig weer een beoordelingsgesprek mogen afronden. Dat lucht op.

Vrijdag komt een docent meekijken op de stageplek of ik het allemaal goed doe. Zo ja, dan wil ik vragen of ik kan stoppen met de stage. Dan hoef ik alleen nog portfolio in te leveren (bijna af!) en mijn assessment / eindbeoordeling aan te vragen. Fingers crossed!

Ik merk dat ik er echt kláár mee ben. Ik heb ook helemaal niet het gevoel dat ik iets leer, dus dat is nogal demotiverend.

Ik ga nu reageren op jullie berichten, maar eerst... HOE GAAT HET BIJ JULLIE? :jump:
Alle reacties Link kopieren
Student2020 schreef:
11-12-2019 22:10
@Jembo is ook allemaal heel leuk maar wel druk!
Nou ik moet nog een paar onderdelen van mijn studie op dit moment.

1. Stage verslag (ligt nu bij de 2e corrector ) en nog een gesprek daarbij.
2. Afstudeeronderzoek —> wacht dus op een GO
3. Een verslag voor onderwijskunde
4. Een verslag voor levensbeschouwing

5. Een toets uit het 3e jaar (oeps)
6. Een toets waar ik deze periode les in heb
7. Nog een toets volgende periode

En 8. Mijn meesterstuk. Een lessen serie 😬

En dan : klaar!
Nog maar 8 dingen dus! Als je het zo bekijkt kan je gaan af-checken! Dat voelt altijd goed! ;)
Alle reacties Link kopieren
@Student2020 Klopt, ik loop stage in het mbo. En dat is inderdaad heel anders dan werken. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje ongemakkelijk, omdat ik ook 'gewoon' werk in dezelfde organisatie. Ik ben dus een collega, behalve op de stagedag, nouja tenminste zo voelt het.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga toch nog even een update geven, wellicht zijn er nog stille meelezers. Ik heb mijn stage afgerond :cheer: Echt heel erg fijn en een hele positieve beoordeling.

Nu alleen nog portfolio inleveren. Ik moet nog een paar pagina's typen. Vanochtend heel energiek begonnen, maar ben nu even ingekakt weer. Motivatie waaar ben je?
Alle reacties Link kopieren
Mijn motivatie is even ver te zoeken vooral door een behoorlijke stress en energie te kort concentratie 0.0 dwaal steeds af met solliciteren want ik zit in een mega beroerde werk situatie.
Alle reacties Link kopieren
Jempo schreef:
14-01-2020 22:43
@Student2020 Klopt, ik loop stage in het mbo. En dat is inderdaad heel anders dan werken. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje ongemakkelijk, omdat ik ook 'gewoon' werk in dezelfde organisatie. Ik ben dus een collega, behalve op de stagedag, nouja tenminste zo voelt het.
Haha grappig is dat. Ik werk officieel 1,5e dag en 2,5e dag “stage”. Voor beide krijg ik een vergoeding en ik word net zo vrij gelaten als andere docenten dus dit blijft zo tot juli. Daarna gaan we maar weer verder kijken want ik hoop dat ik dan een diploma heb!

Wat fijn dat je gesprek goed ging. Portfolio’s schrijven doe ik altijd op het laatste moment. Ik verzamel gedurende een periode belangrijke theorieën en bewijsmateriaal en aan het einde zit die binnen een week piekfijn in elkaar. Wellicht nog handig als je je motivatie zoekt? Concrete dingen zoeken en pas later aan elkaar typen in een verslag.

Hier ook goed nieuws; officieel stage portfolio afgerond dus eigenlijk geen stagiaire meer. Maar goed, stage gaat door want ik heb contract getekend tot juli.
Alle reacties Link kopieren
Hey wat fijn student2020! Stagelopen is toch een stuk lekkerder als je weet dat je het al gehaald hebt! :) Ik zou deze kans mooi pakken om wat te kunnen experimenteren en uit te proberen en al je vragen te stellen. Als je eenmaal een baan hebt doe je dat niet meer zo snel.

Ik heb vrijdag m'n laatste stagedag gehad. Een hele opluchting moet ik zeggen. ;p En m'n portfolio in conceptversie opgestuurd. Ik ben nu nog bezig met wat puntjes op de i zetten en dan heb ik binnenkort een proef-eindgesprek.

@lavendel2 hè wat rot met je werksituatie, ik kan me voorstellen dat je dan niet zoveel ruimte in je hoofd hebt om te sturen. Kun/wil je er iets over kwijt? Dat we kunnen meedenken met je?
Alle reacties Link kopieren
Jempo schreef:
29-01-2020 12:29
Hey wat fijn student2020! Stagelopen is toch een stuk lekkerder als je weet dat je het al gehaald hebt! :) Ik zou deze kans mooi pakken om wat te kunnen experimenteren en uit te proberen en al je vragen te stellen. Als je eenmaal een baan hebt doe je dat niet meer zo snel.

Ik heb vrijdag m'n laatste stagedag gehad. Een hele opluchting moet ik zeggen. ;p En m'n portfolio in conceptversie opgestuurd. Ik ben nu nog bezig met wat puntjes op de i zetten en dan heb ik binnenkort een proef-eindgesprek.

@lavendel2 hè wat rot met je werksituatie, ik kan me voorstellen dat je dan niet zoveel ruimte in je hoofd hebt om te sturen. Kun/wil je er iets over kwijt? Dat we kunnen meedenken met je?
Hoi Jempo! Ik heb idd een te vol hoofd geen leuke en een te gejaagde baan plus niet leuk behandeld worden andere baan is erg lastig want iedere ja je studeert dus je bent zo weer weg dus afwijzing na afwijzing, slaap is weinig kan om 20 uur al mijn ogen niet meer open houden...
Lees hier even mee, net het 2e blok met mooie cijfers afgesloten dus er zit alweer een half schooljaar op!

Lavendel, ik herken het probleem wat je omschrijft. Ik zeg altijd dat ik het werk wat ik nu doe ook heel leuk vind, en dat ik nog niet weet of ik later wel fulltime 'aan de bank' wil staan. Dat de combinatie of de afwisseling me juist ook heel leuk lijkt. Ik heb het idee dat dat antwoord wel geaccepteerd wordt. (En als je dat niet vind: fake it till you make it!). En misschien kun je er ook nog ingooien dat de bijv. coaching skills die je nu leert ook toe kunt passen in de baan waarop je solliciteert?
Alle reacties Link kopieren
LittlePinkBean schreef:
29-01-2020 13:35
Lees hier even mee, net het 2e blok met mooie cijfers afgesloten dus er zit alweer een half schooljaar op!

Lavendel, ik herken het probleem wat je omschrijft. Ik zeg altijd dat ik het werk wat ik nu doe ook heel leuk vind, en dat ik nog niet weet of ik later wel fulltime 'aan de bank' wil staan. Dat de combinatie of de afwisseling me juist ook heel leuk lijkt. Ik heb het idee dat dat antwoord wel geaccepteerd wordt. (En als je dat niet vind: fake it till you make it!). En misschien kun je er ook nog ingooien dat de bijv. coaching skills die je nu leert ook toe kunt passen in de baan waarop je solliciteert?
Ik probeer dat inderdaad ze trappen er niet in hahaha, heel veel van deze jobs hebben link met mijn huidige studie, ik werk nu in een totale andere zorg tak.

Studeer jij deeltijd? Is jouw werk verlengde van jou studie?
Alle reacties Link kopieren
@lavendel2 Ik zeg zomaar wat hoor, maar zou het een idee zijn dat je gaat solliciteren op jobs die helemaal buiten je studierichting liggen? Voor tijdelijk totdat je afgestudeerd bent? iets met niet teveel werkdruk en waarbij werk weer een welkome afleiding kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Jempo schreef:
31-01-2020 18:49
@lavendel2 Ik zeg zomaar wat hoor, maar zou het een idee zijn dat je gaat solliciteren op jobs die helemaal buiten je studierichting liggen? Voor tijdelijk totdat je afgestudeerd bent? iets met niet teveel werkdruk en waarbij werk weer een welkome afleiding kan worden.
Het is een idee, ik.start binnen kort met de psycholoog eerst even kijken hoe dit uitpakt.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je psychologische hulp krijgt! Inderdaad goed om het stapje voor stapje te nemen. En blijf vooral lekker meeschrijven als je dat fijn vindt :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf in de horeca gewerkt tijdens m'n depressie. Was misschien niet super uitdagend en qua salaris niet super, maar ik kon m'n lasten ermee betalen, was in beweging en lekker onder de mensen. Werkdruk was laag. En het was even lekker afleiding van de studie.
Alle reacties Link kopieren
Jempo idd ik denk.misschien terug de sportschool in dat geen gejaagd werk allen wisselend avond en dag, of de.thuiszorg allebei niet mega veel betaald idd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven