Werk & Studie alle pijlers

Teleurgesteld in arbeidscontract

27-01-2023 07:37 42 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Voor herkenning zal ik straks wat gegevens weghalen.

Ik werk nu een aantal jaar voor een bedrijf.

............

Ik voer een functie uit, eerst alleen nu met 15 man. Ik stuur ze aan. ........

Nieuwe arbeidscontract gekregen incl nieuw handboek. In handboek staan schalen. Ik heb een hele nieuwe functie naam en schaal 7 met x jaar. Nu zie ik mijn 'oude' functienaam open staan met functie schaal 10.

.....

Ik moet binnenkort tekenen. Maar ik ben zwaar teleurgesteld. Dit is niet besproken. Waarom vindt ik moeilijk uitteleggen. Ik verdien goed en blijf doen waar ik goed in ben en nu al doe.

..........

Ik zoek even inzichten, ik was blij met mijn werk en nu toch wat minder. Stel ik mij aan en hup schouders eronder of mag ik hier wel over balen.
kiekeboee11 wijzigde dit bericht op 27-01-2023 12:45
Reden: Herkenning
40.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zoek even inzichten, ik was blij met mijn werk en nu toch wat minder. Stel ik mij aan en hup schouders eronder of mag ik hier wel over balen.

Ik mis de optie ‘wat kan ik het beste zeggen als ik hierover in overleg ga?’
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou hier niet mee akkoord gaan en ook uitleggen waarom niet.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ga je ook minder verdienen? En zit je nog wel in het mt in je nieuwe functie?
Gezien dat je een leidinggevende hebt denk ik dat niet.

Staat er op papier wat jouw functie inhoudt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan zeg je: goh, ik zie in het handboek, de schaal voor mijn vorige functie
Ik zie af van de nieuwe

(mocht het hoog opspelen, bel even een advocaat, wat ze doen mag niet)
Alle reacties Link kopieren Quote
Is inderdaad ook een vraag. Wat kan ik het beste zeggen.

Op papier staat mijn nieuwe functie beknopt beschreven. Mijn huidige werkzaamheden staan er beknopt in. Geen verandering.
kiekeboee11 wijzigde dit bericht op 27-01-2023 12:46
Reden: Herkenning
30.42% gewijzigd
Je stuurt 15 mensen aan maar je durft niet te vragen hoe dit zit?
Alle reacties Link kopieren Quote
kiekeboee11 schreef:
27-01-2023 07:48
Is inderdaad ook een vraag. Wat kan ik het beste zeggen.

Op papier staat mijn nieuwe functie beknopt beschreven. Mijn huidige werkzaamheden staan er beknopt in. Geen verandering.

Ik verdien niet minder. Meer dan sommige andere mt ers in schaal 10 zelfs.

Mijn 'oude' functie is nog niet open het is gericht op de toekomst.
je moet je niet vergelijken met andere MT-ers, verschillende functies hebben verschillende salarissen

wat je wel moet aankaarten,is, dat je niet in functie teruggezet wil worden. Want je nieuwe functie is minder zwaar dan de oude
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik durf wel te zeggen hoe het zit wees je daar maar niet bang voor. Ik ben meer teleurgesteld en voel mij voor het blok gezet. Ik ben op zoek naar inzichten hoe ik dit kan aankaarten of dat ik het fout zie. Nergens staat dat ik bang ben om het aan te kaarten
Alle reacties Link kopieren Quote
kiekeboee11 schreef:
27-01-2023 07:54
Ik durf wel te zeggen hoe het zit wees je daar maar niet bang voor. Ik ben meer teleurgesteld en voel mij voor het blok gezet. Ik ben op zoek naar inzichten hoe ik dit kan aankaarten of dat ik het fout zie. Nergens staat dat ik bang ben om het aan te kaarten
en het is ook een rare streek van je werkgever
ik zou er achterdochtig van worden
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
27-01-2023 07:52
je moet je niet vergelijken met andere MT-ers, verschillende functies hebben verschillende salarissen

wat je wel moet aankaarten,is, dat je niet in functie teruggezet wil worden. Want je nieuwe functie is minder zwaar dan de oude
Dit is besproken in het gesprek.
kiekeboee11 wijzigde dit bericht op 27-01-2023 12:47
14.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar waarom solliciteer je niet naar die nieuwe schaal 10 functie? Je bent al bekend met de werkzaamheden. Of voldoe je niet aan de opleidingseisen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Zeker een raar verhaal. Maar ik denk dat je hier echt over in gesprek moet. Krijg je dan inderdaad een leidinggevende? Ga je uit het MT?
Is het geen fout? Dat zou ik eerst navragen: Ik zie dat mijn functie in het handboek in schaal 10 staat en op mijn concept contract staat schaal 7, is er iets misgegaan?

Een schaal gat niet alleen over hoeveel je nu verdient maar ook hoeveel je nog omhoog kan, dus zo ver terug door werkzaamheden op te geven zou ik ook niet mee akkoord gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blondie68 schreef:
27-01-2023 07:59
Maar waarom solliciteer je niet naar die nieuwe schaal 10 functie? Je bent al bekend met de werkzaamheden. Of voldoe je niet aan de opleidingseisen?
Omdat ik die functie nu uitvoer al x jaar.
kiekeboee11 wijzigde dit bericht op 27-01-2023 12:46
Reden: Herkenning
27.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Je oude functie staat omschreven als schaal 10. Je nieuwe 'aangepaste' functie als schaal 7. Je verdient niet minder.

Vragen: Is er in je uitgeklede functie dan zoveel werk weggehaald dat 3 schalen lager te verantwoorden is?

Feiten:
In een lagere schaal heb je veel minder groei perspectief en zal je misschien ook minder hard groeien. Ondanks dat je hetzelfde salaris hebt.

Ik zou niet akkoord gaan met schaal 7 in de nieuwe uitgeklede functie. Dan zou ik de ongewijzigde schaal 10 functie blijven bekleden.

Niet onzeker doen, je ziet het goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
kiekeboee11 schreef:
27-01-2023 08:06
Omdat ik die functie nu uitvoer al x jaar.
Maar bedrijf groeit dus processen zijn opnieuw bekeken.

Dat besproken. Ik zou doen wat ik nu doe met iemand naast mij (ik dacht aan assistent of junior ipv medewerkers) nu zie ik iemand boven mij.
Dan zeg je: ik blijf doen wat ik deed, met iemand in schaal 7 onder mij.
Lila-Linda schreef:
27-01-2023 07:52
je moet je niet vergelijken met andere MT-ers, verschillende functies hebben verschillende salarissen

wat je wel moet aankaarten,is, dat je niet in functie teruggezet wil worden. Want je nieuwe functie is minder zwaar dan de oude

Ja dit, je moet kijken naar wat jouw functie inhoudt. Als de functies/taken die nu bij jou worden weggehaald zwaarder zijn dan wat overblijft (en jij nu alleen een uitvoerend team aanstuurt bijvoorbeeld) dan is het logisch dat de nieuwe functie in een hogere schaal zit.

En dan moet je voor beslissen wat jij wilt doen, welke van die twee functies. Zou het wat je afstoot willen doen? Leg dat dan nu op tafel , nu het nog niet is ingevuld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Dan zou ik die even bellen. Zeker niet dat nieuwe contract tekenen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Simpel, je wordt opzij geschoven.
'wat taken bij je weg omdat je het zo druk hebt' betekent 'we willen je niet op je huidige functie inschalen'.
Mogelijk zoeken ze er een nieuwe medewerker voor, en op het moment dat die er is, krijgt die de aansturende functie en ga jij naar een functie in schaal 7.
Dat betekent niet dat je minder salaris krijgt maar dat je de komende X jaar niets erbij krijgt.

Wat je kunt proberen is zeggen dat je in die openstaande functie ingetekend wilt worden.
Als er nu dingen zijn waardoor jij het te druk hebt, dan ga je dingen laten vallen die niet in die beschrijving staan. Dat betekent waarschijnlijk niet meer 'op de vloer' invallen als het druk is, maar veel meer werken volgens die functiebeschrijving.

Ik denk dat ze een mogelijkheid zien om jou opzij te schuiven. Misschien vinden ze dat je niet helemaal voldoet aan het profiel dat zij voor ogen hebben.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet akkoord gaan en al je vragen uit de OP stellen. En aangeven dat de gang van zaken niet erg transparant en open is, naar jou toe.
Alle reacties Link kopieren Quote
.....
kiekeboee11 wijzigde dit bericht op 27-01-2023 12:48
99.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Klopt het dat de ‘lagere’ taken bij jou weggehaald worden en jij de leidinggevende/aansturende taken houdt? Dus dat jouw leidinggevende functie wordt geformaliseerd?
Alle reacties Link kopieren Quote
kiekeboee11 schreef:
27-01-2023 09:54
Ik denk dat dit het het meest verwoord.
Maar nu zo teleurgesteld. Want het is nooit zo vermeld. Ik rond door mijn gedrevenheid projecten goed af waardoor wij meer werk krijgen. Dat wordt iedere keer benoemd. En door het onder de loep zetten van processen pas ik in mijn nieuwe uitgekleede functie in functie 7. Maar dit is niet wat ik de afgelopen x jaren heb gedaan. Daarnaast verwachte ik functie 10 en wat ik ging afstoten naar 7. Ik moet helder krijgen wat de taken zijn bij beide functies. Ergens heb ik ook het idee dat dit bespreken onnodig is omdat zij hier al over na hebben gedacht dus hoeveel verandering kan ik hierin maken.

Ik wik nu gewoon erg naar accepteren of weggaan. Maar weet ook dat dat nu mijn boosheid is
en wat ze doen, mag niet
bel even met een arbeidsrechtadvocaat
en ga daarna het gesprek aan. Als je dan toch weggepest wordt, dan minstens met geld mee
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
27-01-2023 09:58
en wat ze doen, mag niet
bel even met een arbeidsrechtadvocaat
en ga daarna het gesprek aan. Als je dan toch weggepest wordt, dan minstens met geld mee
.......
kiekeboee11 wijzigde dit bericht op 27-01-2023 12:50
23.36% gewijzigd

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven