Werk & Studie alle pijlers

Teveel met werk bezig....

05-10-2013 19:53 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn hoofd dan, en ik ben op zoek naar een manier om hier mee om te gaan. Ik heb een leuke, dynamische baan en vind het ontzettend moeilijk om het werk achter me te laten wanner ik naar huis ga. Ik betrap mezelf er vaak op dat ik in gedachten verzonken zit en wanneer ik me daarvan bewust raak, besef ik me, dat ik weer met werk bezig ben. Ik ben net een maand begonnen op mijn nieuwe werk, maar had dit bij mijn vorige baan ook.

Herkent iemand dit? En zo ja, hoe gaan/gingen jullie er mee om? Tips welkom!
Misschien na je werk aansluitend even naar de sportschool of bv hardlopen?
Waarom wil je er vanaf? Ik ben ook vaak in gedachten bezig met mijn werk, wat als voordeel heeft dat wanneer ik ermee aan de slag ga ik heel snel en efficiënt werk. Omdat mijn productie op deze manier ongeveer 30% hoger ligt dan dat van mijn collega's, gun ik mezelf ook regelmatig lanterfantertijd.
@ betjebig. Ik vind het vermoeiend want het gaaaaaaat maar door in mijn hoofd. Een beetje, of af en toe ok..Maar het gaat echt te ver. Ik wil me ook gewoon op andere zaken kunnen focussen. Zelfs als ik in gesprek ben gebeurt het dat werk door mijn hoofd schiet. Niet eens, maar regelmatig...

@Gismo72, ik ben vaak te moe om nog iets anders te doen. Maar het is natuurlijk een uitstekend idee. Misschien moet ik het een beetje pushen en het gewoon doen...
Het lijkt mij niet meer dan normaal als je net ergens werkt.

Dat is het nadeel van wisselen van baan. Het duurt een tijdje voordat het "routine" wordt en je het achter je laat als je naar huis gaat.
@jo1234, ze geeft aan dat ze het bij haar vorige werk ook veel had.

Ik herken het heel erg. Vind het ook moeilijk om niet in mijn hoofd bezig te zijn met mijn werk als ik vrij ben. Merk wel dat ervaring een hoop doet, ik maak me er in ieder geval minder druk om dan vroeger.

Bewegen helpt mij goed, het liefst een half uur fietsen naar huis ipv met de auto, dan waait mijn hoofd tenminste leeg. En verder probeer ik me steeds als ik afdwaal weer te focussen op het hier en nu.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Hou pen en papier bij de hand. Ik dwaal ook vaak af naar mijn werk, wat ik nog moet doen, niet moet vergeten, nog even na moet vragen, of dit of dat een oplossing kan zijn... Ik schrijf het dan op en leg het weg. Zo onthoud ik het voor de volgende dag en beheerst het mijn vrije tijd niet. Succes!
Voor mij helpt het om elke dag te mediteren. Niet dat ik daardoor niet meer met mijn werk bezig ben, maar ik kan het beter / sneller loslaten.

(behalve als ik zaterdagochtend mijn werkmail check )
Bij mij helpt het om even de tijd te nemen mijn bureau wat op te ruimen voor ik wegga. Ik sluit het dan een beetje af of zo?

Bij een van mijn eerste banen van de secretaresse geleerd om van mijn inbox geen vergaarbak te maken. Ik plan daar gewoon tijd voor in mijn agenda.
quote:mijnachternicht schreef op 05 oktober 2013 @ 19:53:

In mijn hoofd dan, en ik ben op zoek naar een manier om hier mee om te gaan. Ik heb een leuke, dynamische baan en vind het ontzettend moeilijk om het werk achter me te laten wanner ik naar huis ga. Ik betrap mezelf er vaak op dat ik in gedachten verzonken zit en wanneer ik me daarvan bewust raak, besef ik me, dat ik weer met werk bezig ben. Ik ben net een maand begonnen op mijn nieuwe werk, maar had dit bij mijn vorige baan ook.

Herkent iemand dit? En zo ja, hoe gaan/gingen jullie er mee om? Tips welkom!

Heel erg herkenbaar. Bij mij kan het zo erg worden dat mijn omgeving 'klaagt' dat ik het alleen maar over werk kan hebben en daar mee bezig ben. Niet echt een prettige constatering. Enige dat echt helpt bij mij is sporten, en dan behoorlijk fanatiek. Zoveel inspanning leveren dat door de lichamelijke inspanning mijn hoofd een ontspanning krijgt omdat ik aan niks anders meer kan denken dan 'mijn god dit is ZWAAAAAR!'

Het sporten maakt mij op groter vlak ook rustiger en relaxter.

En moe als je thuis komt? Gewoon inplannen en gaan! Na een tijdje is het routine en mis je het zelfs als je niet gaat.
Ik herken dit ook heel erg. Ik ben ook net een maand geleden begonnen met een nieuwe baan en het zit constant in mijn hoofd. Echt heel vervelend want het kost gewoon heel veel energie Ik wil inderdaad ook gaan sporten om m'n gedachten wat te verzetten maar vind het lastig om de energie op te brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven