Werk & Studie alle pijlers

Thuisstudie doktersassistente, welke is echt de beste?

10-09-2009 14:55 10 berichten
Hallo,

Ja de titel zegt het al: ik wil een thuisstudie gaan doen (DA) en het lukt me niet om 1 dag per week naar school te gaan ivm werk.

Welke is nou de beste?

LOI, NTI of de NHA?

Hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.

Ik wil heel graag in een lab werken.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je dan doktersassistente doen? Kies dan iets van MLO. Ik denk dat bij labwerk altijd een praktijkgedeelte komt kijken, dus ik weet niet of je het alleen thuis kan doen.
Weet je zeker dat je dan de juiste keus maakt als je in een lab wil werken?

Ik heb zelf mijn opleiding voor DA bij het NTI gedaan, 6 jaar geleden. Ik begon bij de NHA maar dat was zeer slecht, het studiemateriaal was echt waardeloos. Maar, 6 jaar geleden dus ik weet niet hoe het nu is.

Het NTI was organisatorisch niet geweldig, maar ik heb er een prima tijd gehad, je kon toen nog goed zelf plannen en ik heb alles in 9 maanden kunnen afronden, inclusief stage. Ik heb begrepen dat dit nu niet meer kan en je 2 jaar bezig bent om alles af te ronden.

Ik was toen in gelegenheid om het zo te doen, fulltime tijd voor studie, en later tijdens mijn stage verschuivend naar de avonduren.

Het zoeken van een stage plaats is heel erg moeilijk, veel praktijken hebben contracten met ROC's en daar kom je heel moeilijk tussen.

Veel succes,

Groetjes,

NannieB.
quote:Elmira schreef op 10 september 2009 @ 15:11:

Waarom ga je dan doktersassistente doen? Kies dan iets van MLO. Ik denk dat bij labwerk altijd een praktijkgedeelte komt kijken, dus ik weet niet of je het alleen thuis kan doen.

Ook bij doktersassistente heb je een praktijkgedeelte, 550 uur stage, althans dat was 6 jaar geleden zo, ik weet niet hoeveel uur het tegenwoordig is.

Daarnaast zijn er diverse praktijkdagen tijdens de studieperiode.
Het zijn nu 880 uur!!! En in blokken op zaterdag naar school.

Wat stel je je voor bij op een lab werken? Ik neem aan dat je dan bloed af wilt nemen? Want overige functies zijn er niet voor da`s op een lab.

Ik heb het trouwens 10 jaar geleden bij de LOI gedaan, goede opleiding, de duurste ook, maar organisatorisch zeer slecht. Je wordt constant van het kastje naar de muur gestuurd. De opleiding zelf is goed te doen. Ik leerde alleen voor de examenmomenten en dan slaagde ik met vlag en wimpel. De inzendopdrachten deed ik ook niet, alleen het leren voor de examens dus.

Later (3jaar geleden) ook bij het LOI de opleiding apothekersass gedaan, zelfde ervaring; goede opleiding, maar organisatorisch erg slecht.
Alleen maar goed dat de stage uren zijn uitgebreid!

Maar die stageplaatsen zijn echt een probleem.
Je kunt als doktersassistente ook gewoon in het lab werkzaam zijn hoor, dat wissel je af door op de afdelingen bloed te gaan afnemen, je zet op het lab zelf onderzoeken in, verwerkt uitslagen etc.

Als je meer wilt op het lab, dus ook zelf beoordelen etc dan kun je denk ik ook beter een lab gerelateerde opleiding gaan doen.
Dank alvast voor de reactie's.

Ja, er zijn in totaal wel 6 of meer praktijkdagen. En ik moet natuurlijk verplicht een stage doen, bijna 880, uur dacht ik.

Met lab werkzaamheden bedoel ik eigenlijk meer bloedafname etc. Ik had het gevraagd aan de laboranten in het ziekenhuis en je hebt dan toch echt een DA opleiding nodig.

NHA leek me wel wat, omdat het in de buurt is..het leek me interessant om van jullie te horen welke nou echt het beste is.
DA lijkt me niet echt een studie die goed via thuisstudie te doen is.

Wat dacht je van de NIPA? Staat heel goed aangeschreven en zit sowieso in Eindhoven en, volgens mij, ook in Amsterdam. Je kunt er 1 of 2 jaar over doen. Je gaat in de avonden naar school (bij 1-jarige opleiding 4 avonden, 2-jarige 2 avonden) en na dat jaar loop je dan stage.

Sowieso staat zoiets beter aangeschreven dan een LOI.
quote:taylor schreef op 10 september 2009 @ 18:19:...

NHA leek me wel wat, omdat het in de buurt is..het leek me interessant om van jullie te horen welke nou echt het beste is.

He, je wilt toch een thuisstudie doen? Dat doe je toch als iets juist niet in de buurt is?

Zou je niet liever een avondopleiding willen doen, zoals Kate aangeeft? Mijn moeder heeft die in Zwolle gedaan. Ik heb gehoord dat het met een thuisstudie lastig is om een stageplaats te vinden (maar dat was 15 jaar geleden).

DA is inderdaad de juiste route als je graag bloed wilt prikken oid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven