Thuisstudie: ervaringen met en vragen over LOI, NTI en NHA!
donderdag 24 juni 2004 om 10:25
vrijdag 25 juni 2004 om 16:31
Martje, BEN GESLAAGD....! Yessssss, mag de opleiding gaan doen. Joepie!!! M'n weekend kan niet meer stuk. Even een vraagje voor je, zou het mogelijk zijn dat ik van jou de (jeugd)boekenlijst krijg voor het eerste jaar (per post of mail). Uiteraard vergoed ik alle kosten. Zo kan ik in de vakantie al beginnen met lezen. En misschien ook de boekenlijst voor het eerste jaar, kan ik alvast gaan kijken waar ik goedkoop boeken kan scoren! Ik hoor wel van je of dit mogelijk is, als je het niet wilt is het ook goed hoor, maar misschien is het niet zo'n probleem. Ben helemaal in juichstemming, joepieeeeeeee. Groetjes, Jennie
maandag 28 juni 2004 om 10:38
Martje, Wil je me nog iets vertellen over: de begeleiding tijdens studie en stage? heb je veel te maken met je medestudenten, doen jullie dingen samen? jij begon in december (?) je eerste jaar en bent in sept. klaar? Jij hebt zelf een school opgebeld/aangeschreven om stage te gaan lopen, eerste keer raak? Hoelang duurde het voordat je een stageplek had? Bedankt, Jennie
maandag 5 juli 2004 om 07:43
maandag 5 juli 2004 om 11:08
Hoi Jennie, Gefeliciteerd!!!! Echt super! Ik ben op vakantie geweest, dus lees nu je berichtje pas. Ik kan je per mail een lijst toesturen met boeken die je nodig hebt voor het eerste jaar. Deze boeken kun je via de LOI site bestellen, maar als je ze goedkoper kunt vinden is dat natuurlijk mooi meegenomen. Ik zal kijken of ik de prijzen er ook bij kan vinden. Als je me dan je e-mail adres kunt geven? De leeslijst zal ik voor je kopiëren en per post versturen. Je andere vragen: De begeleiding vanuit school stelt echt heel weinig voor. Zo krijg je tijdens je stage een begeleider toegewezen met wie je dan regelmatig contact hebt over de voortgang. Ik hoorde maar niks van haar, dus heb uiteindelijk zelf een mailtje gestuurd. Toen kreeg ik dus een mailtje toegestuurd en dat was het! Verdere begeleiding is er niet. Je moet het helemaal zelf doen en de vragen die je hebt over de lesstof bij je huiswerk stellen. Ik heb regelmatig contact met medestudenten. Op de lesdagen zie je elkaar en we hebben met alle 1ste jaars een community opgericht op internet, daar kun je terecht met vragen/ opmerkingen etc.. Voor sommige opdrachten moet je samenwerken en dan zoek je dus contact via internet. Ook met stage heb je intervisie, erg leuk en leerzaam. Ik hoop in september mijn laatste 2 tentamens van dit jaar te halen. Moet ik nog veel voor doen, dus hoop dat het gaat lukken! Dus dan ga ik in oktober beginnen met de vakken van het tweede jaar. In januari wil ik mijn 2de stage gaan lopen. Een stageplaats vinden, kan lastig zijn. Ik had ongeveer 4 scholen aangeschreven en bij 1 daarvan kon ik terecht. Dus dat was in een aantal weken geregeld. Bij veel scholen hebben ze mantelovereenkomsten met hogescholen en daar zijn alle stageplaatsen dus al bezet. Ik hoop dat je weer iets meer duidelijk is. Nog meer vragen? Vraag maar raak!
maandag 5 juli 2004 om 13:49
Martje. Heb je een fijne vakantie gehad? De boekenlijst (met schoolboeken) heb ik ondertussen van de Loi gekregen. Kan ik mooi op het gemakkie gaan kijken. De leeslijst ontvang ik erg graag van je (per post). Ik kom vast nog met veel vragen! Ik stuur mijn mailadres naar de redactie, zij kunnen dan mailadressen uitwisselen. Ik ga het even lezen.
dinsdag 6 juli 2004 om 07:54
dinsdag 6 juli 2004 om 16:11
ik zou niemand aanraden een cursus te gaan volgen bij de nti om even te reageren op de 'waarschuwing' hier. die mensen zijn zo kinderachtig bezig en ik ben echt niet de enige met een vervelende ervaring met de nti. volgens mij kun je je beter verre houden van dat instituut. bah, heb er geen goed woord voor over.
woensdag 7 juli 2004 om 10:59
Hoi Jennie, Je e-mailadres is doorgegeven, heb je net een mailtje gestuurd! Nog even je vragen: De stage is mij heel erg meegevallen. Er gaat alleen wel heel veel tijd in zitten. Tijdens die stageweken, ben ik niet aan andere vakken toegekomen. Een baan in het ondewerijs lukt niet echt. Ik heb heel wat brieven geschreven inmiddels, maar tot nu toe is het nog niks geworden. De tijd dat je als onbevoegd docent voor de klas kunt, is voorbij denk ik. Ze hebben momenteel geen grote lerarentekorten en dan kiezen ze toch bevoegd voor onbevoegd. Vind ik ook wel logisch. Verhalen en gedichten komen dit jaar ook al aan bod. Dit vind ik tot nu toe het leukste. Ik was nooit zo'n schrijver, maar ik heb ontdekt dat ik schrijven toch eigenlijk wel erg leuk vind! Die lesdagen in Utrecht stellen niet heel veel voor. Je kunt er terecht met vragen en je gaat wat lessen geven, maar verder is het vooral leuk dat je je medestudenten in levende lijve ziet! Bord schrijven is nog best lastig! Maar ja, oefening baart kunst! Geloof dat ze daar vroeger op de Pabo zelfs tentamen voor moesten doen, tentamen bordschrijven!
woensdag 7 juli 2004 om 11:42
Hallo! Binnenkort wil ik beginnen met een zelfstudie cursus Frans. Nu heb ik al verschillende sites bekeken, NHA, NTI & LOI... maar ik was eigelijk wel benieuwd naar jullie ervaringen.... het zou leuk zijn als je ook Frans hebt gedaan/of nu mee bezig bent, maar alle andere ervaringen (zowel positief als negatief) zijn van harte welkom!!!
vrijdag 9 juli 2004 om 16:12