Werk & Studie alle pijlers

Thuisstudie: ervaringen met en vragen over LOI, NTI en NHA!

01-06-2004 09:40 488 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om de vakopleiding pedicure te gaan doen via het NTI. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het wel te doen?
hoi patries, ik ben inmiddels begonnen en heb de eerste twee huiswerkopdrachten gemaakt. moet me er even toe zetten om iets te doen (naast mijn baan, huishouden en twee kids) maar ik neem de tijd ben je al weer een stuk verder gekomen?
Jennie, Van de LOI krijg je readers (losse bladen dus). Hieruit maak je de opdrachten die je instuurt. Vaak staat er een verwijzing naar de boeken op je boekenlijst. Dus maak je bijvoorbeeld de vragen uit een boek. Het aantal boeken op de lijst valt inderdaad mee. Wel vind ik studieboeken in het algemeen erg prijzig!
Ja Martje, idd wel duur. Daarom ben ik al op sites aan het kijken naar 2e hands boeken. Maar dan nog. Ik heb gisteravond het verhaal dat je me hebt opgestuurd, lekker doorgelezen. Kreeg er al helemaal zin in. Maar misschien dom hoor (blon) wat is het lexicon? Krijg je dat erbij of....? Je hoeft dus niet voor elk boek een essay te schrijven, maar je moet er wel veel over schrijven denk ik zo. Dat boek (leesbeesten etc) ga ik alvast aanschaffen, want dat is vast wel handiger. Heb jij ook woordenboeken gekocht? Dat staat nl. niet op de boekenlijst. Heb je het nog wel naar je zin op het werk? En woon je al samen???
Nog iemand tips voor thuis studie Frans?? NHA, NTI, LOI of ...?
Martje, hoe is het eigenlijk afgelopen met het stagelopen? Je bent nu bezig met je stageverslag? Heb je uiteindelijk ook nog een hele les zelf voor de klas gestaan en hoe was dat? Heb je toen zelf een les moeten voorbereiden of volgens het schoolboek? Jennie
Martje, heb je wel eens een les moeten opnemen op video?
Hoi Jennie, Nee, je hoeft inderdaad niet voor ieder boek een uitgebreid verslag te schrijven. Het gaat alleen om vragen van de inzendopgaven. Sommigen kun je kort beantwoorden, andere vragen zijn iets uitgebreider. Dat Lexicon bedoelen ze het boek leesbeesten en boekenfeesten mee volgens mij. Mijn stageverslag heb ik inmiddels al beoordeeld teruggekregen. Er stond helemaal geen commentaar bij. Via de site je cijfers kunt opvragen, zag ik dat het goed was. Maar ik vond het erg vreemd dat er geen 1 op/aanmerking bij stond. Vraag me af of ze het wel helemaal gelezen hebben. Daar doe je dan zo veel moeite voor! Ik vind het echt belachelijk en ga er zeker nog wat van zeggen naar Windesheim toe. Tijdens mijn stage heb ik wel een aantal lessen gegeven (complete lesuren). Was erg leuk! Ik heb een keer zelf een les voorbereid en een keer aan de hand van het schoolboek. Een les op video hoefde dit jaar nog niet, dat kom pas tijdens de tweede stage. Ben ik niet echt blij mee! Nee, woon nu nog niet samen. Eerst ander werk zien te vinden! Is echt heel erg moeilijk. Ik heb het niet meer zo naar mijn zin op mijn huidige werk, maar ontslag nemen is geen optie voor mij, dus ik sla me er wel doorheen!
Wel lekker dat je een voldoende hebt voor je stageverslag. Maar idd raar dat er niets bij stond! Ja brrrr opnemen op video, hmmm lijkt me niks hoor. Waar ga je volgend jaar stage lopen (of waar wil je)? Ga je dan een paar weken achter elkaar of 1x per week ofzo? Gisteren HP deel 3 in de bioscoop gezien, erg leuk. Misschien zet ik dat boek wel op de lijst, heb het boek ook al gelezen. Zo ga even een stukkie hardlopen over een uurtje, nu nog even zoontje vermaken! Vervelend hoor dat je niet zo makkelijk ander werk vindt. En helemaal omdat je dan nog niet kunt gaan samenwonen. Nou ja succes daar maar mee dan. Jennie
Hallo allemaal Ik wil graag een studie volgen bij nti of nha. Ik heb al vergeleken en allebei zijn volgens mij wel goed geregeld, In principe is de opleiding hetzelfde. Maar wat voor mij doorslaggevend is is de plaats van examens. Ik weet dat de nti in Leiden zit, maar moet je daar ook heen voor de examens? Of hebben ze meerdere examenplaatsen? Idem voor nha die bij Venlo zit. Wie o wie kan me dit vertellen?
UP
KRIS, ik quote je even: 'Vanwaar zo negatief. wat is er voor gevallen ?' lange hele stomme kwestie maar ik ben er nog steeds boos over, ook omdat ze 'die zaak' niet willen sluiten. in het kort, had een cursus webdesign aangevraagd maar ze vertelden dat ze niet wisten wanneer ik kon beginnen want ze hadden niets op voorraad. tja, ik had geen zin om te wachten tot ja wanneer he dus ik deel via mail mee dat ik dan weer uitgeschreven wil worden. geen reactie maar volgende dag krijg ik het pakket. raar hoor, je zegt niet te weten wanneer ik kan beginnen de vorige dag maar als ik me uitschrijf is er de volgende dag meteen een pakket. toen volgde een lange vervelende mailwisseling. ik wilde het pakket terugsturen op mijn kosten en dat het dan klaar was maar daar gingen ze niet mee akkoord, ik moest administratiekosten betalen. dat vertik ik want als je nog niet begonnen bent kun je kostenloos annuleren. nou ja lang verhaal maar dit was zo'n beetje de strekking. kris, heb je al de uitwerkingen kunnen bekijken?
Twinkelstar, examens NHA zijn in Utrecht!!
Dankje Lotje!
Al een half jaar volg ik de cursus bedrijfcorrespondentie Engels bij NHA, bevalt erg goed maar zou wel eens wat ervaringen willen delen met andere studenten. Thuis studeren is een beetje eenzaam en wanneer ik het er met andere mensen over heb, vragen ze zich af wat dat voor instelling is, ze kennen alleen de LOI, terwijl de opleiding Bedrijfcorrespondentie Engels daar van een ander niveau is.
Martje, heb je echt alle studieboeken nodig? Ik ben nu aan het kopen etc, maar ik dacht misschien heb je sommige boeken helemaal niet (echt) nodig... Groetjes, Jennie
Nou ik heb me ingeschreven hoor. Het wordt nu allemaal wat 'echter'! Ondertussen ben ik ook aan het lezen geslagen. "de vijf" ligt naast m'n bed. Is het de bedoeling dat je (je moet aangeven wat het moraliserende karakter is van het boekje) je heel uitgebreid verslag doet, of is een wat kortere beantwoording voldoende (kwart A4)? Fijne warme dag! Jennie
Eind April dit jaar heb ik m'n studie Grafisch vormgeven (LOI)aangevraagd en na een paar dagen had ik het al in huis. Alleen had ik die zelfdicipline (curus Nederlands ook wel handig) niet om aan het studeren te gaan. Vandaag eindelijk eens die moed om te beginnen en het ziet er allemaal wel leuk uit. M'n eerste opdrachten bestaan uit 2 schetsopdrachten en een open vraag.. ik ben er nu dus vandoor :D
weet iemand of thous studies-online studies lager wordt gezien dan de hoge school of uni? Ik bedoel, ik wil universiteit gaan doen, maar dan via thuisstudie, wordt dat door toekomstige werkgever wel gelikj gezien als universiteit??? ik wil namelijk deeltijd via de open universiteit in engeland gaan studeren, aangezien je daar certificaat per certificaat kunt studeren, en ik in het buitenland woon, heeft nederlandse studie weinig zin. alvast bedankt!
Hoi gelukkigmeisje, Formeel gezien is de Open Universiteit gelijkwaardig aan 'gewone' universiteiten. Ik merk alleen wel om me heen dat wanneer mensen het niet kennen, ze vaak wel denken dat het een soort van volksuniversiteit is. Ook niet alle werkgevers kennen de OU. De titel die je aan het einde van je studie krijgt, is trouwens dezelfde als de titel die je bij een gewone universiteit krijgt, dus daaraan kunnen ze wel zien dat je echt je bul hebt gehaald.
oke geweldig, bedankt voor de informatie. Kan niet wchten om te beginnen. Wil humanistiek oid gaan doen, en jullie?
Ik zit er aan te denken om via de LOI een cursus noors te volgen....Heeft iemand daar ervaring mee ??
Iemand ervaring met cursus SEPR 1??? Ik twijfel tussen STUDIEPLAN en NHA. LOI vind ik te duur en over de NTI heb ik slechte verhalen gehoord. Alle tips zijn welkom, ook als jullie andee cursussen of opleidingen hebben gedaan ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met STUDIEPLAN en NHA. Alvast bedankt!!!
Up
Hoi Wie heeft HAVO gevolgd via Loi? en wat is je ervaring? Alvast bedankt.
niemand HAVO gevolgd via Loi?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven