Werk & Studie alle pijlers

Thuisstudie: ervaringen met en vragen over LOI, NTI en NHA!

01-06-2004 09:40 488 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om de vakopleiding pedicure te gaan doen via het NTI. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het wel te doen?
Nee sorry, maar ik heb er wel aan gedacht hoor. Als ik niet geslaagd was voor de 21+ toets (voor de hbo) had ik eerst de HAVO via de LOI gedaan. Iets duurder dan een roc, maar wel lekker makkelijk thuis studeren. Ga trouwens nu de lerarenopleiding via de LOI volgen. Succes.
Ik las dit net op de NTI website. Open dagen HBO en MBO-opleidingen 16 t/m 21 en 23 t/m 27 augustus zijn er Open Dagen bij het NTI! Voor mensen die willen kennis maken met het gemak van thuis studeren in combinatie met persoonlijk contact tussen docent én medestudent een uitgelezen kans om vrijblijvend kennis te maken! Elke Open Dag start voor MBO en HBO om 15.00 uur op onze lokatie op de Schipholweg 101 te Leiden. Ons gebouw is met het openbaar vervoer zeer goed bereikbaar. Vanaf Leiden CS is het 5 minuten lopen. De Open Dag duurt tot 18.00 uur.
heeft er hier iemand ervaring met praktijkdiploma boekhouden via de loi, ben al een heel end maar door verhuizing er een tijdje niet mee bezig geweest, lijkt me leuk om met iemand te mailen die er ook mee bezig is.
up
Wat een geweldig topic dit! Ik merk 'm net pas op NA het posten van mijn topic: "eigen bedrijfje (toekomstdromen)" Ik zit er sterk aan te denken om een opleiding te gaan volgen bij het NHA. Weet nog niet precies welke maar ik krijg binnenkort de brochure/studiegids binnen. Nu is mijn vraag: Aangezien ik hier vrij moeilijk vrij kan krijgen (werk fulltime, 5 dagen in de week, en dat wil ik ook blijven doen ivm inkomen), vraag ik mij af of je überhaupt veel vrij moet vragen ivm examens of andere zaken? Wat is het gemiddelde; per week, per maand, per jaar? Pls laat mij even weten. Dank alvast!
Hallo Dames, Ik wil graag beginnen met de opleiding Nima A communicatie. Waar kan ik deze het beste volgen? Bij de LOI , of NTI of Studieplan of NHA. Er zit nogal wat verschil in de prijs (studieplan is het goedkoopste,LOI het duurst) maar dat hoeft natuurlijk geen doorslaggevende factor te zijn. Ik heb al via dit forum vernomen dat er nogal eens verschil zit in de kwaliteit van de cursus, maar dat het ook weer per cursus verschilt, dus wat vinden jullie van Nima A communicatie bij deze instituten? Hartelijke groet P.
LOI en NHA zijn beiden goed,NHA is het goedkoopst.LOI is bekender onder bedrijven,maar de studie Nima A communicatie is overal hetzelfde van opzet.
Ik heb eens naar de prijzen gekeken, ik geloof dat studieplan het allergoedkoopst is, maar, is deze ook een beetje goed? Is er toevallig iemand die Nima A communicatie gedaan heeft en dat nu goed kan gebruiken in het werk? Groeten
up
Hallo mensen, Ik heb de keuze gemaakt, ik heb mij ingeschreven voor Nima A Communicatie bij de NHA. Zij zijn goedkoper dan LOI of NTI, maar bieden op zich dezelfde zaken. (studentenplaze in ontwikkeling, huiswerkopdrachten per email). Studieplan is stukken goedkoper, maar die leveren verder niets, alleen de lesstof, that's it. Geen huiswerk nakijken niets. Dat vond ik toch wel te weinig. Dan denk ik dat je net zo goed zelf de Nima lesstof in de winkel kunt kopen en de boeken kunt gaan lezen, dat is natuurlijk geen " cursus" meer. Nou spannend, ik wacht nu dus af tot de spullen bezorgd worden. Ik hou het forum op de hoogte. (of de kwaliteit goed zit, en hoe er nagekeken wordt ect.). Iemand anders die Nima A communicatie gedaan heeft? Ik heb het idee dat de meeste mensen die Nima doen juist de marketing kant doen, (ook hier op het forum) en ik wil graag wat ervaringen horen van Communicatie, daar dat toch wel echt heel anders is.
Hoi Phileine, Ik volg via het LOI de opleiding HBO Marketing. Deze studie bestaat uit verschillende modules, waaronder ook de cursussen NIMA Marketing A, NIMA Marketing B, NIMA Communicatie A en NIMA Communicatie B (Marketingcommunicatie). Ik heb het examen NIMA Marketing A in juni gemaakt. Ik vond het best zwaar, maar het was wel te doen. Ik ben nu bezig met NIMA Communicatie A en hoop dit examen zsm te kunnen gaan maken. Ik wens je veel succes met je cursus, als je vragen hebt, dan hoor ik het wel. Let wel op dat je de stof echt goed bijhoudt, anders dan is het echt niet te doen.
Bedankt kris, Werk je op dit moment ook in de marketing business? Ik werk zelf heel veel op projectbasis in de sociale sector. Ik heb vaak nieuwe dingen van de grond af moeten opbouwen, en dat communiceren naar de buitenwereld, wervingsplannen voor vrijwilligers maken e.d En eigelijk deed ik maar wat, het gaat allemaal wel goed hoor, maar ik wil gewoon wat meer weten wat ik moet doen als ik zaken moet communiceren. Nu kopieer ik een communicatie plan van internet en doe maar wat en toevallig gaat het goed. Ik hoop met deze cursus wat beter te snappen waar ik mee bezig ben en hoe ik het beste de zaak kan aanpakken. Ben ik dan met deze cursus op de goede weg denk je?
Hallo, Ik denk erover om de studie Vertaler Engels via LOI te doen.Zijn er toevallig ook anderen hier op het forum bezig hiermee? Zou graag willen horen hoe jullie dat bevalt.
Hoi Phileine,

Ik ga ook de cursus NIMA communicatie A volgen via NHA. Ik denk een beetje om dezelfde redenen als jij.

LOI: te duur

NTI: slechte verhalen over gehoord

Studieplan: geen enkele begeleiding

NHA: precies goed, (toch???)

Ik ga me deze week aanmelden.

Heb je de lesstof al ontvangen? Ik ben benieuwd naar je eerste indruk!

Succes verder met de cursus.

Groetjes...
Hoi MissMarple (btw, fan van Agatha C.?)

Ik ben sinds een maandje of twee bezig met de opleiding Vertaler Engels van de LOI, wat me erg goed bevalt. Vraag maar raak wat je erover wilt weten hoor!
Rosetta, wat leuk dat je net begonnen bent.

Eigenlijk wil ik van alles weten. Hoe de opleiding is opgebouwd, hoe de oefeningen eruit zien. Hoe je uitspraak bijvoorbeeld getoetst wordt. Ook hoe de begeleiding is bij de LOI van de docenten. Heb je veel contact met ze? En heb je ook al een praktijkdag gehad?

Ook wordt er gesproken over contact tussen studenten onderling via I-studie. Werkt dat goed?

Vertel me zoveel mogelijk. Ben echt heel benieuwd!
Hallo allemaal,

heb gister een aanmelding gedaan bij de NHA voor SEPR-VVR. Ga weer het toerisme in . Vond idd de LOI te duur, en de NTI heeft slechte service, dus de NHA leek me een goed alternatief. Heb per direct opgegeven, maar weet iemand hoelang het duurt voordat ik het in huis heb??
Hoi Dreamcatcher,

volgens mij heb je het pakket binnen een week in huis. Ik heb namelijk een aantal maanden geleden een pakket van Studieplan in huis gehad, maar toen werd bekend dat de opleiding zou gaan veranderen en toen heb ik het weer terug gestuurd. Ik zal nooit weer naar Studieplan gaan trouwens, want daar krijg je geen enkele begeleiding. 

Ik zat er eerst ook aan te denken om SEPR-VVR te gaan doen, maar je hebt nu toch een praktijkgedeelte erbij!? Ik werk niet in het toerisme, weet jij (of iemand anders) of ik dan toch deze cursus kan gaan volgen?

Ik heb al naar een aantal instituten (Studieplan en NHA) gebeld en ook naar SEPR, maar niemand kan mij vertellen hoe dat met het praktijkgedeelte zit.

Ze zeggen: "het is voor ons ook allemaal nieuw,we weten ook niet precies hoe de opleiding gaat uitpakken". Heb ik lekker veel aan of niet.

O ja, en NHA stuurde me met deze vraag naar SEPR en SEPR stuurde me weer terug naar NHA.

AAAARRRGGGGGHHHHHHHHHHHH.....

Hopelijk weet jij er meer van.

Ik heb namelijk gehoord dat je nu al in het toerisme werkzaam moet zijn, maar of dat klopt???
Oh, foutje......

Het is MOONcatcher.

Waarschijnlijk zat ik te denken aan 'dromenvanger' en aan mijn eigen naam natuurlijk

Sorry.........!!!
hoi dreams,

heb het nu al in huis, heeft dus 2 dagen geduurt. Das alweer een + voor NHA . Maar je hoeft niet in het toerisme te werken om deze opleiding te doen hoor. En de praktijk kan je als stage doen bij een reisbureau. Voor mij niet zo moeilijk, want ik werk toch niet. En de opleiding valt ook wel mee voor mij. Heb namelijk al 2 jaar de MTRO gedaan, dus het begin is voor mij piece of koekje zeg maar. Ik wil het gewoon weer oppakken en dit keer wel afmaken ghehehe. Het is allemaal erg overzichtelijk, en ben ook al gelijk begonnen. Erg leuk weer.
Mooncatcher: bedankt voor de informatie.

Wat leuk dat je nu al begonnen bent en alles zo snel in huis had. Succes verder!!!

Ik heb er toch nog steeds voor gekozen om de cursus Nima A communicatie te gaan doen.

SEPR-VVR trekt mij ook, maar misschien daarnahaha.

Ik doe mijn inschrijfformulier vandaag op de bus, dus ik hoop dat ik het ook binnen een paar (2??) dagen in huis heb.

Phileine waar ben je???

Groetjes Dreams
Hoi MissMarple,

Sorry dat ik nog niet gereageerd hebm, maar ik bven op het moment razend druk (kom zelfs neit eens aan mijn leuke studie toe). Zondag heb ik weer meer tijd en dan zal ik uitgebreid op je bericht antwoorden!
Is goed Rosetta! Ik wacht gewoon nog even af.
Sinds woensdag ben ik dus bezig met een studie SEPR-VVR van de NHA. Ben gelijk begonnen, en kan er niet mee ophouden. Ben er dus erg content mee . De eerste les die ik heb ontvangen zijn reisbestemmingen in Europa. Omdat ik zelf al 2 jaar toerisme gestudeerdtdt heb is dit voor mij makkelijk te doen. Het volgende pakket zou ik pas 25 oktober ontvangen. Ik heb de NHA gebeld en krijg het volgende pakket dus maandag. Doen ze helemaal niet moeilijk over. zoals jullie dus kunnen lezen vind ik de NHA zeer de moeite waard voor een thuisstudie.
Hoi Moon,

Wat leuk om te horen dat NHA zo goed bevalt (aangezien ik daar nu ook een cursus heb aangevraagd)

Ik denk dat ik die maandag of dinsdag binnenkrijg.

Ik ben benieuwd. Nou ja, anders kan ik het pakket altijd nog binnen 10 dagen terugsturen!

Succes verder met SEPR-VVR en ik wil graag van je weten hoe de rest van de studie verloopt (omdat het een nieuwe cursus is...)!

Groetjes Dreams.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven