Werk & Studie alle pijlers

Thuisstudie Sportmassage

14-10-2014 15:44 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben er over aan het denken om de thuisstudie sportmassage te starten. Nu ben ik alleen nog aan het twijfelen waar ik deze studie ga bestellen.

Ik twijfel tussen LOI, NTI en NHA.

LOI valt eigenlijk al af omdat het zeker 100 euro duurder is dan bij NTI en NHA.

Nu heeft NHA het voordeel dat je de opleiding in 10 maanden kan doen en bij de NTI doe je er minimaal 15 maanden over. Ik wil volgend jaar september starten met een HBO opleiding en ik zou dan graag deze opleiding (bijna) af willen hebben.

En hoe zit het met de praktijkdagen. Ik las ergens dat de praktijkdagen van de NHA allemaal op zaterdag zijn. Klopt dit?

Graag jullie ervaringen!
Sportmassage lijkt me nu bij uitstek ongeschikt om als thuisstudie te doen.

Waarom doe je geen degelijke cursus waarbij je gewoon les krijgt?

Wil je er je geld mee verdienen? Want ik zou me nooit laten masseren door iemand die een cursus heeft gedaan bij LOI/NTI of NHA.
Ik studeer nu fysiotherapie maar de school bevalt me niet. Ik ga dus waarschijnlijk stoppen en het volgend jaar opnieuw proberen. In de tussentijd ga ik werken en wil ik graag deze cursus doen.

Je hebt 8 praktijkdagen waar je 9 uur bezig bent met massage.

Je leert eerst alle theorie en je gaat dan alles in de praktijk toepassen!

En uiteindelijk doe je geen examen voor LOI/NHA/NTI maar voor het NGS. Die zorgen dat de kwaliteit van de sportmasseurs goed is!
Ok, dat is anders dan ik dacht.

Veel succes.
Waarom zou je het naast fysiotherapie willen doen? Een fysio masseert vandaag de dag niet zo heel verschrikkelijk veel meer en dat leer je ook in de opleiding ft wel...
Sorry ik ga waarschijnlijk stoppen met fysiotherapie en ga het volgend jaar opnieuw proberen (Heb het andere bericht even aangepast ;)). Met deze cursus hou ik mijn kennis wel op peil!

En ik heb altijd graag de sport in gewild. Deze cursus is niet alleen masseren maar bijv ook blessurepreventie.
Je zult niet 9 uur bezig zijn met masseren, dat is veel te belastend. Ook daar zul je een (groot) deel theorie krijgen.

Kun je niet een cursus sportmassage gaan doen met veel praktijk? Want de anatomie etc krijg je ook bij je opleiding fysiotherapie. Of wil je dat deel juist al beheersen voordat je gaat starten met die studie?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als ik ga stoppen met fysiotherapie wil ik gaan werken, een thuisstudie komt dan veel beter uit!

Er zijn trouwens niet veel plaatsen waar je veel praktijk hebt bij deze opleiding. Het is meestal eerst de theorie leren en daarna een aantal praktijklessen.
Wanneer de keuze alleen deze 3 is: LOI/NTI/NHA, ga dan voor LOI.

Duur? Ja. Maar altijd up to date lesmateriaal, bij NHA is dat vaak verouderd, tot wel 10 jaar oud.

Ik heb bij alle 3 wel eens een cursus gedaan en ben het meest tevreden over de LOI.

En natuurlijk zijn de praktijkdagen op zaterdag, de meeste mensen werken door de week!!
Ik heb net naar NHA gebeld. Bij NHA moet je alle spullen erbij kopen dus die valt ook af.

@Carenza Bedankt voor jouw reactie! Die praktijkdagen trouwens zijn echt niet allemaal op zaterdag. Bij NTI was de eerst volgende op een vrijdag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven