Thuiswerken - welke baan?

dinsdag 27 juli 2021 om 16:31
Ik lees op het forum best vaak dat er hier heel wat mensen thuis werken. Nu is dat voor mij echt niet mogelijk en ook in mijn omgeving is er vrijwel niemand die thuis werkt, maar ik ben wel heel nieuwsgierig wat voor banen jullie dan hebben of in welke richting ik moet denken.
Iemand die dit zou willen delen?
Iemand die dit zou willen delen?

dinsdag 27 juli 2021 om 21:34
Alles staat toch op de servers?ca726647543 schreef: ↑27-07-2021 21:31Dan, als variant op de vraag van TO, vraag ik me meteen af bij wat voor soort bedrijf je dan werkt als er nog zo wordt gewerkt?

dinsdag 27 juli 2021 om 21:36
En duur.minnimouse schreef: ↑27-07-2021 20:06Oh ja nu herinner ik me jouw werkgever weer
Met papieren dossiers enzo. Dat is ouderwets.

dinsdag 27 juli 2021 om 22:33
Non-profit-sector. Kleiner sociaal bedrijf.ca726647543 schreef: ↑27-07-2021 21:31Dan, als variant op de vraag van TO, vraag ik me meteen af bij wat voor soort bedrijf je dan werkt als er nog zo wordt gewerkt?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
dinsdag 27 juli 2021 om 22:35
Er moet elke dag nieuwe stuff op die servers

De bankuitreksels komen jammer genoeg nog altijd niet vanzelf aanwaaien bijvoorbeeld.
Die moet ik - of één van mijn collega's - toch echt eerst effe downloaden.
Met het bakje + bankkaart die op kantoor liggen.
Los nog van dat de helft thuis niet op de server raakt

Is dit nu later?

dinsdag 27 juli 2021 om 22:38
Ik werk niet in een financiële functie, maar ik weet wel bijna zeker dat er bij mij op werk niet met bakjes en bankkaarten wordt gewerkt. Maar als het voor jullie zo werkt, dan zal het wel.Wissewis schreef: ↑27-07-2021 22:35Er moet elke dag nieuwe stuff op die servers.
De bankuitreksels komen jammer genoeg nog altijd niet vanzelf aanwaaien bijvoorbeeld.
Die moet ik toch echt eerst effe downloaden.
(Het bakje + bankkaart die door 3 man gebruikt wordt op wisselende tijden.
En die je dus niet effe mee naar huis neemt.
3 bakjes en 3 bankkaarten zijn te duur.
En alles 1 keer afprinten ipv 3 keer volstaat ook.)
dinsdag 27 juli 2021 om 22:40
dinsdag 27 juli 2021 om 22:52
Dat is wel een antieke manier van werken zeg. Ik weet nog dat ik als student een jaar of 6 terug met grote ogen zat te kijken in een academisch ziekenhuis hoe alles werd gefaxt. Met een FAX. En dan als een aapje over gaan zitten tikken. Echt bizar dat sommigen bedrijven zo in de middeleeuwen blijven hangen.Wissewis schreef: ↑27-07-2021 22:35Er moet elke dag nieuwe stuff op die servers.
Die moet ik - of één van mijn collega's - toch echt eerst effe downloaden.
Los nog van dat de helft thuis niet op de server raakt.
Wij hebben 2000 euro thuiswerkbudget gekregen om een bureau, stoel, schermen etcetera van uit te kiezen. Ik heb geen ruimte voor een bureau maar heb nu wel een fancy Arbo bureau stoel van 600 euro.

dinsdag 27 juli 2021 om 23:01
De fax heb ik hier na 2 verhuizen 2 jaar geleden eigenhandig buitengestampt
.
Ik was dat archaïsch oud ding naast mijn bureau beu gezien.
En de helft van de tijd ... als je hem dan een keer nodig had werkte hij toch niet.
Alleen het opladen van het frankeer-apparaat werkte nog via dat onding.
En dat hebben ze ook 2 jaar of wat geleden aangepast.

Ik was dat archaïsch oud ding naast mijn bureau beu gezien.
En de helft van de tijd ... als je hem dan een keer nodig had werkte hij toch niet.
Alleen het opladen van het frankeer-apparaat werkte nog via dat onding.
En dat hebben ze ook 2 jaar of wat geleden aangepast.
Is dit nu later?
dinsdag 27 juli 2021 om 23:11
Kantoorbaan hier. Projectenwerk bij de overheid. Ook sinds maar 2020 thuis. Nu mag ik gelukkig weer af en toe bij onze opdrachtnemers langs
, maar kantoor is nog dicht voor bureauwerk.
Vind het maar saai en onhandig. Ik werk 4 dagen; 2 op kantoor 2 thuis lijkt me ideaal.

Vind het maar saai en onhandig. Ik werk 4 dagen; 2 op kantoor 2 thuis lijkt me ideaal.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
And everything you do; Yeah, they were all yellow
dinsdag 27 juli 2021 om 23:13
Zakelijke dienstverlening en werk zelfs al sinds februari 2020 thuis. Heb hetzelfde als Yasmijn, sinds kort af en toe weer 1 dag op kantoor en ben dan gesloopt. Vanaf het najaar is het de bedoeling dat we max 2 dagen p/w thuis gaan werken en daar zie ik nu al tegenop.
Vond het eerst inderdaad zwaar maar inmiddels heb ik een lekker ritme gevonden en bevalt het me prima.
Vond het eerst inderdaad zwaar maar inmiddels heb ik een lekker ritme gevonden en bevalt het me prima.
Am Yisrael Chai!
dinsdag 27 juli 2021 om 23:15
Ik ook. Ik moet er niet aan denken dat ik er 2 dagen moet zijn. 1 dag vind ik al zozo.fashionvictim schreef: ↑27-07-2021 23:13Zakelijke dienstverlening en werk zelfs al sinds februari 2020 thuis. Heb hetzelfde als Yasmijn, sinds kort af en toe weer 1 dag op kantoor en ben dan gesloopt. Vanaf het najaar is het de bedoeling dat we max 2 dagen p/w thuis gaan werken en daar zie ik nu al tegenop.
Geen bijzonderheden
dinsdag 27 juli 2021 om 23:25
Ik hoop ook niet meer dan 1 dag naar kantoor te hoeven alleen ziet het ernaar uit dat het 2 dagen gaat worden t.z.t. Ik ben nu 2x geweest en idd, door andere locatie en dus verdere reisafstand was het behoorlijk vermoeiend. Die 2 dagen zijn nog niet in beton gegoten dus ik hoop dat t.z.t. 1 dag genoeg is, liefst zelfs maar 1x in de 2 weken. Anders zou ik nog overwegen om te overnachten.
@TO: hier overigens kantoorbaan, overheid. Alles is online te vinden en ook mee te werken. Laptop en telefoon van het werk, bureau en stoel en 2e scherm had ik al.
@TO: hier overigens kantoorbaan, overheid. Alles is online te vinden en ook mee te werken. Laptop en telefoon van het werk, bureau en stoel en 2e scherm had ik al.
wij slapen nooit.
woensdag 28 juli 2021 om 00:29
Haha, fascinerend zo'n fax. In mijn branche wordt de fax nog steeds gebruikt, maar sinds een halfjaar hebben we deze niet meer (ging telkens stuk en was niet makkkelijk op te lossen) en 1 (modern, universtitair) ziekenhuis heeft het nu pas voor elkaar om standaard te mailen.Ugli schreef: ↑27-07-2021 22:52Dat is wel een antieke manier van werken zeg. Ik weet nog dat ik als student een jaar of 6 terug met grote ogen zat te kijken in een academisch ziekenhuis hoe alles werd gefaxt. Met een FAX. En dan als een aapje over gaan zitten tikken. Echt bizar dat sommigen bedrijven zo in de middeleeuwen blijven hangen.
Wij hebben 2000 euro thuiswerkbudget gekregen om een bureau, stoel, schermen etcetera van uit te kiezen. Ik heb geen ruimte voor een bureau maar heb nu wel een fancy Arbo bureau stoel van 600 euro.![]()
OT, zelf werk ik niet thuis maar hoor het wel om me heen. Docent, accountmanager, administratie, ict zijn zoal beroepen van thuiswekende vrienden.
woensdag 28 juli 2021 om 11:34
Afdelingssecretaresse bij een gemeente, gaat prima vanuit huis.
in juni waren ze begonnen met 1 dag per week naar kantoor komen, je mocht dan met z'n 2en op 1 kamer. Daar heb ik wel gebruik van gemaakt omdat de andere collega nieuw is en nog nooit op kantoor heeft gewerkt
Die ene dag vind ik meer dan genoeg, jammer genoeg willen ze dat je in de toekomst 2 dagen naar kantoor komt. Goed voor de binding enzo
in juni waren ze begonnen met 1 dag per week naar kantoor komen, je mocht dan met z'n 2en op 1 kamer. Daar heb ik wel gebruik van gemaakt omdat de andere collega nieuw is en nog nooit op kantoor heeft gewerkt
Die ene dag vind ik meer dan genoeg, jammer genoeg willen ze dat je in de toekomst 2 dagen naar kantoor komt. Goed voor de binding enzo
woensdag 28 juli 2021 om 11:40
Ik was bijna niet naar een afscheidsborrel op werk gegaan omdat ik "DaN HeLeMaaL NaAr WeRkLoCaTIe MOeT".

Vandaag heb ik net even Picnic in ontvangst genomen, ga ik na werk 2 stallen mesten, 3 paarden doen, aerobicen, de was weg hangen en de badkamer doen. Dat zou ik op een kantoordag dus echt niet voor elkaar krijgen.
woensdag 28 juli 2021 om 12:31
Raar is dat he? Ik kan me nu niet meer voorstellen dat ik gewoon mijn hele werkende leven (en dat is al heel lang) dagelijks naar kantoor ging. Hier nog volledig thuiswerken, verwacht dat dat dit hele jaar nog wel zo blijft (rijksoverheid) en het plan is daarna 'hybride werken', dus deels thuis, deels kantoor. Ik vrees dat het straks weer een hele onderneming wordt om naar kantoor te gaan, maarja, het zal ook wel weer terugwennen denk ik. Hoewel ik 1, max 2 dagen per week echt wel genoeg vind.fashionvictim schreef: ↑27-07-2021 23:13Zakelijke dienstverlening en werk zelfs al sinds februari 2020 thuis. Heb hetzelfde als Yasmijn, sinds kort af en toe weer 1 dag op kantoor en ben dan gesloopt. Vanaf het najaar is het de bedoeling dat we max 2 dagen p/w thuis gaan werken en daar zie ik nu al tegenop.
Nothing happens for a reason

woensdag 28 juli 2021 om 12:45
Emmalou, ik werk zelf in de zorg, dus thuiswerken is onmogelijk voor mij.
Vroeger zou ik gezegd hebben: niks voor mij dat thuis werken, ik heb leuke collega's die ik graag wil zien.
Sinds ik een zoontje heb zie ik het meer zakelijk. Het werk moet af voordat mijn dienst er op zit. Iedere dag op tijd weg om de opvang te halen zorgt er voor dat ik geen tijd heb om collega's te spreken, want dat zou betekenen dat ik langer zou moeten blijven (wat ik dus niet kan).
Vroeger zou ik gezegd hebben: niks voor mij dat thuis werken, ik heb leuke collega's die ik graag wil zien.
Sinds ik een zoontje heb zie ik het meer zakelijk. Het werk moet af voordat mijn dienst er op zit. Iedere dag op tijd weg om de opvang te halen zorgt er voor dat ik geen tijd heb om collega's te spreken, want dat zou betekenen dat ik langer zou moeten blijven (wat ik dus niet kan).
woensdag 28 juli 2021 om 12:56
Onderzoeker voor een universiteit.
Ik vind het heerlijk, ga af en toe eens het veld in of spreek met een extern iemand af. Heel af en toe eens op de universiteit werken maar dat is dan meer voor de lol, is op onze faculteit ook nog lastig. Verder beetje werken beetje lummelen en heel de dag door eten
Ik vind het heerlijk, ga af en toe eens het veld in of spreek met een extern iemand af. Heel af en toe eens op de universiteit werken maar dat is dan meer voor de lol, is op onze faculteit ook nog lastig. Verder beetje werken beetje lummelen en heel de dag door eten

"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
woensdag 28 juli 2021 om 13:00
Ik werk in de culturele sector en al sinds maart 2020 thuis. Hele lange tijd volledig en nu sinds anderhalve maand 1-2 dagen per week weer op kantoor. Hoewel ik het aan de ene kant wel gezellig vind ben ik aan de andere kant volledig gesloopt als ik thuis kom van kantoor.
Ik vind thuiswerken zo fijn. Buiten het gemak van tussendoor een beetje huishouden enzo vind ik het ook heel fijn dat ik niet elke dag 'aan' hoef te staan. Daar kan ik zo slecht tegen. Hoop dat ik het in ieder geval nog dit jaar uit kan zingen op deze manier.
Ik vind thuiswerken zo fijn. Buiten het gemak van tussendoor een beetje huishouden enzo vind ik het ook heel fijn dat ik niet elke dag 'aan' hoef te staan. Daar kan ik zo slecht tegen. Hoop dat ik het in ieder geval nog dit jaar uit kan zingen op deze manier.
woensdag 28 juli 2021 om 13:03
Ik vind dat juist fijn, lekker thuis in een dekentje gewikkeld met muziek aan werken in plaats van in een koude drukke kantoortuin. Als ik iemand nodig heb is er gewoon Teams.