Werk & Studie alle pijlers

Thuiswerken?

24-12-2018 10:52 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik ben gewoon benieuwd.. mag jij thuiswerken in je baan en hoe vaak? Hoe ervaar je dat?
Is dit overigens iets dat al van tevoren in de vacature staat of bespreek je zoiets pas tijdens je gesprek?
pamelacourson schreef:
26-02-2019 10:46
Bedoel je nou dat jij op je vrije dag naar kantoor moet omdat je collega thuis wil werken? :woa:
Nee, dat niet. maar ik heb wel zoiets van: meldt dat even van de voren en zorg dat er elke dag bezetting is op het secretariaat
Ik werk regelmatig thuis. Zolang het werk goed gedaan wordt, is dat geen enkel probleem.
We used to be friends...
Ik werk ook regelmatig thuis, zit toevallig nu even in de tuin pauze te houden. Maar dit is mn tweede thuiswerk dag deze week, de rest van de week wil ik wel weer graag naar kantoor om wat interactie te hebben.

En hier zet ik thuiswerken ook wel in als ik een oppasprobleem heb hoor. Mijn kinderen zijn net te jong voor een hele dag alleen maar groot genoeg om mij rustig te laten werken als ze thuis zijn. Nu hoef ik geen vrij te nemen op een studiedag bijvoorbeeld, waar ik dat anders wel zou doen.

Ook ik ben, ondanks misschien even tussendoor de vaatwasser legen, echt productiever thuis dan in de volle kantoortuin
Ik werk twee dagen per week thuis. Ik mag per week bepalen welke dagen dat zijn, maar meestal is het maandag en donderdag.

Ik vind het fijn. Ik heb (nog) geen kinderen, dus ik werk niet thuis omdat ik problemen heb met het regelen van oppas, maar omdat het kan en ik het fijn vind. Als het druk is op kantoor, is het vaak moeilijk om mijn werk gedaan te krijgen. Ik hou van rust en stilte als ik werk.

Daarnaast vind ik het handig dat ik de wasmachine aan kan zetten of in mijn pauze wat kan poetsen, dan hoef ik dat 's avonds niet te doen.

De mogelijkheid om thuis te werken stond overigens in de vacature vermeld, maar is in mijn vakgebied sowieso heel normaal.
Ik ben zzp'er en werk altijd thuis. Mijn baas (ikzelf) vindt het ook goed. ;-)
Mijn ervaring is dat het erg prettig is om mijn eigen ritme aan te kunnen houden. Nadeel is de snelle afleiding.
zephora schreef:
26-02-2019 13:51
Ik ben zzp'er en werk altijd thuis. Mijn baas (ikzelf) vindt het ook goed. ;-)
Mijn ervaring is dat het erg prettig is om mijn eigen ritme aan te kunnen houden. Nadeel is de snelle afleiding.
:high5: :couple: :nerd: :koffie: :mail:
Michella_1991 schreef:
26-02-2019 09:06
Wij bemannen met 2 mensen een secretariaat en 1 van ons kan thuis werken (ik niet)
Nu is het alleen zo dat ze op de dag zelf beslist dat ze thuis werkt, vind ik niet zo sociaal voor je medecollega's.
Vandaag ben ik op kantoor, maar dit gebeurt ook vrij regelmatig op mijn vrije dag
en dat zit je zo dwars, dat je een oud topic opentrekt???
Mijn leidinggevende vindt alles prima, zolang ik voor de noodzakelijke afspraken maar op kantoor ben. Ik heb dus veel vrijheid maar werk maar met mate thuis, vooral vanwege redenen die hier al genoemd zijn: sneller afgeleid door huishoudelijke klussen en andere dingen. Bovendien mis ik de aanspraak van collega's, ik ben een sociaal dier.

Maar dat het kan is soms ook wel weer heel prettig als er een monteur moet langskomen oid. Laatst had ik een hele slechte nacht gehad van maar 2 uur slaap. Ik was niet ziek, maar voelde me wel een zombie. Als ik dan een dag lang in een kantoortuin was gaan zitten, was het niks geworden. Ipv daarvan besloten thuis te werken en daar toch best productief geweest dankzij de rust om me heen. Fijn dat die flexibiliteit er bij ons is.
lilalinda schreef:
26-02-2019 13:59
en dat zit je zo dwars, dat je een oud topic opentrekt???

Uhh ja.
Wat denk je nou zelf, een secretariaat hoort toch altijd bemand te zijn!?
Michella_1991 schreef:
26-02-2019 15:05
Uhh ja.
Mijn secretaresse is al naar huis, en neemt morgen vrij
Michella_1991 schreef:
26-02-2019 15:05
Uhh ja.
Welnee. Een secretaresse kan delen van haar werk prima vanuit huis doen.
Gasten ontvangen (als dat bij de taken hoort) is dan wel een stuk lastiger vanuit huis.
Mijn baas wil niet dat we thuis werken, want hij wil dat mensen bij ons lang kunnen lopen voor overleg. We hadden eerst inloopspreekuur maar dat heeft hij afgeschaft. Iedereen mag nu op elk moment binnenstappen.
Zelf werkt hij een dag in de week thuis omdat ie anders zn mails niet weggewerkt krijgt omdat er telkens mensen binnen komen lopen voor overleg.
Rararaaa hoe kan dat....
Een zebra is geen paard met strepen
Ik werk voornamelijk op kantoor, en moet soms langs een klant. Kantoorwerk kan en mag ik thuis doen, dus dat doe ik max. 1 dag in de week. Vaak op vrijdag, zodat ik op zaterdag of zondag eventueel nog wat tijd kan inhalen. Ik laat namelijk af en toe de hond uit of doe de was. Of ik stop er om 4 uur 's middags mee als het mooi weer is. Dan ga ik daar nog eventjes van genieten, voordat de zon weer weg is.

Mijn collega's werken wat vaker thuis. Soms zit ik zelfs een hele dag alleen op kantoor. Ach... Dan kan ik net even wat meer doen dan anders.
Ik wil ook op kantoor werken, thuis werken lijkt me heerlijk! Helaas kan het niet bij mijn werk. Zelfs als ik niet op de ok ingepland sta maar bijv. een protocollendag heb, word ik geacht de volle werkdag aanwezig te zijn 😞.
Ik werk trouwens zelf liever van kantoor, dan vanuit huis. Alles bij de hand, en er lopen geregeld mensen binnen,voor korte afstemming
Als ik even iets uit wil werken, trek ik mijn deur dicht
Ik werk een vaste dag per week thuis en 3 dagen op kantoor waarvan op twee dagen in principe iedereen aanwezig moet zijn want dan worden de meeste overleggen bewust gepland. Soms werk ik een dag extra als mijn duocollega op vakantie is, maar die werk ik dan wel vanuit huis. En soms komt het beter uit omdat ik eerder weg zou moeten of er iemand langs komt voor de CV ofzo, dan heb ik ook de vrijheid om thuis te werken. Thuis ben ik veel geconcentreerder dan in de kantoortuin en dus productiever maar ik ga bv wel boodschappen doen, dat doe ik overigens vaak in mijn “pauze”. Overigens heb ik thuis ook veelvuldig contact met collega’s via Skype, mail en telefoon.
lilalinda schreef:
26-02-2019 18:11
Ik werk trouwens zelf liever van kantoor, dan vanuit huis. Alles bij de hand, en er lopen geregeld mensen binnen,voor korte afstemming
Als ik even iets uit wil werken, trek ik mijn deur dicht
Moet je wel een deur hebben :)
Bij ons is het flexwerken geïntroduceerd, en de weinige concentratiekamers zijn bijna altijd al bezet als ik er eens gebruik van wil maken.
Dus als ik echt geconcentreerd wil werken doe ik dat het liefst thuis.
Maar verder eens met wat jij zegt.
Nothing happens for a reason

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven