Werk & Studie alle pijlers

Tips om te ontspannen

07-05-2012 13:36 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op het moment heb ik nogal veel aan mijn hoofd. Dat duurt al een tijdje en dat ging ook heel lang goed, maar de laatste tijd merk ik dat ik me maar moeilijk kan ontspannen. Als ik even 'niks' doe, voel ik me ook meteen schuldig omdat ik nog zoveel te doen heb en zit ik binnen vijf minuten te bedenken wat ik verder allemaal nog moet doen.

Ik heb het idee dat ik het alleen maar drukker krijg en steeds meer het gevoel heb dat ik achter loop of achter mezelf aanloop. Vooral als het gaat om werk vind ik dit zorgwekkend, want uiteindelijk moeten daar gewoon dingen gepresteerd worden (en dus af zijn). Als reactie op de stress stel ik stom genoeg juist zoveel mogelijk uit, waardoor de stress alleen maar erger wordt.

Het probleem is dat ik eigenlijk niet weet of ik nu juist 'de schouders eronder' moet zetten tot het klaar is, of dat ik juist wat gas terug moet nemen en ECHT ontspannen op gezette tijden omdat dan de kwaliteit van mijn werk beter wordt. In het eerste geval ben ik bang dat ik mezelf over de kop werk, in het andere geval ben ik bang dat het dan niet op tijd afkomt. En ik ben dus een beetje verleerd om me echt te ontspannen. Wie heeft hier tips voor?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon elke dag sporten. Maakt stofje in je hersenen vrij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven