Tips van zelfstandigen?
donderdag 28 juli 2016 om 08:55
Zoals jullie in mijn vorige topics misschien kunnen lezen heb ik een heftige periode achter de rug.
Op dit moment werk ik op mijn werk in een andere functie als reïntegratie project.
Ik ben administratief ondersteuner en ben aan het opbouwen in uren en ervaring.
Daarnaast is volgens de poortwachterswet het tweede spoor ingezet.
Ik heb hier nu regelmatig gesprekken en we gaan nu richting parttime baan in loondienst en parttime voor mezelf beginnen.
ik zou dan een eigen bedrijf starten in handgemaakte kleding.
Kleding is natuurlijk erg breed.
Ik ga me vooral richten op grote maten, positiekleding grote maten en thema feestkleding voor zowel kinderen als volwassenen.
Op dit moment ben ik dus bezig alles wat voor mij van toepassing is uit te zoeken.
Financieel en administratief.
Ik ben hier niet op zoek naar klanten!
Ik wil alleen uitleggen wat ik wil gaan doen zodat adviezen misschien iets gerichter gegeven kunnen worden.
ik ben op zoek naar zelfstandigen die mij tips kunnen geven.
Dus, wat had jij nu je terug kijkt op die begin periode graag willen weten?
Is er iets waarvan je had gewild dat je dat toen al had gedaan?
Alle advies is welkom.
Alvast bedankt.
Op dit moment werk ik op mijn werk in een andere functie als reïntegratie project.
Ik ben administratief ondersteuner en ben aan het opbouwen in uren en ervaring.
Daarnaast is volgens de poortwachterswet het tweede spoor ingezet.
Ik heb hier nu regelmatig gesprekken en we gaan nu richting parttime baan in loondienst en parttime voor mezelf beginnen.
ik zou dan een eigen bedrijf starten in handgemaakte kleding.
Kleding is natuurlijk erg breed.
Ik ga me vooral richten op grote maten, positiekleding grote maten en thema feestkleding voor zowel kinderen als volwassenen.
Op dit moment ben ik dus bezig alles wat voor mij van toepassing is uit te zoeken.
Financieel en administratief.
Ik ben hier niet op zoek naar klanten!
Ik wil alleen uitleggen wat ik wil gaan doen zodat adviezen misschien iets gerichter gegeven kunnen worden.
ik ben op zoek naar zelfstandigen die mij tips kunnen geven.
Dus, wat had jij nu je terug kijkt op die begin periode graag willen weten?
Is er iets waarvan je had gewild dat je dat toen al had gedaan?
Alle advies is welkom.
Alvast bedankt.
anoniem_256133 wijzigde dit bericht op 28-07-2016 08:56
Reden: Typfout
Reden: Typfout
% gewijzigd
donderdag 28 juli 2016 om 13:02
Zelf ben ik ondernemer. Zoals je het nu schetst en er vanuitgaande dat dit een complete voorstelling van zaken is, raad ik je dit echt af. Het bedrijf lijkt me niet levensvatbaar, je verdoet je tijd met een reel risico op schuld en een illusie armer. De concurrentie is enorm in de kledingbranche en veel kleine kledingwinkels van zelfstandigen zijn allang over de kop gegaan. Je komt terecht in een markt waarin de grote bedrijven zoals de H & M's e.d. de markt controleren. Ook voor positiekleding en feestoutfits e.d. kun je goedkoop bij grote ketens terecht. Misschien wat meer zoeken, maar het is er wel.
Kleding wordt ook al heel lang op grote schaal gemaakt in lagelonen landen, en niet meer in Nederland. Dat zegt al genoeg. Daar kun je echt niet tegenop.
Dan heb ik er nog niet eens over dat je een zekere omzet moet draaien om uit de kosten te komen (over winst heb ik het nog maar even niet), administratie, website, marketing noem maar op .... .
Standaard reactie op een bedrijf als dit, is al snel van 'goh wat leuk' en 'wat goed dat je je dromen najaagt' maar als het erop aankomt dan kopen al die mensen die dit allemaal zo leuk vinden hun kleding niet bij jou en wel elders bij een grote keten in de uitverkoop .... .
Als het je droom is om zelf kleding te maken, dan zou je dit ook als hobby kunnen doen.
Kleding wordt ook al heel lang op grote schaal gemaakt in lagelonen landen, en niet meer in Nederland. Dat zegt al genoeg. Daar kun je echt niet tegenop.
Dan heb ik er nog niet eens over dat je een zekere omzet moet draaien om uit de kosten te komen (over winst heb ik het nog maar even niet), administratie, website, marketing noem maar op .... .
Standaard reactie op een bedrijf als dit, is al snel van 'goh wat leuk' en 'wat goed dat je je dromen najaagt' maar als het erop aankomt dan kopen al die mensen die dit allemaal zo leuk vinden hun kleding niet bij jou en wel elders bij een grote keten in de uitverkoop .... .
Als het je droom is om zelf kleding te maken, dan zou je dit ook als hobby kunnen doen.