Werk & Studie alle pijlers

Tips voor mijn sollicitatiebrief. Please... :)

05-12-2012 20:36 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Nou, de titel zegt het al. Ik zoek ene baan, en heb mijn sollicitatiebrief af (doormiddel van de tips van mijn vorige topic),

maar nu ben ik er erg onzeker over. Graag zou ik willen weten of hij verbeterd moet worden of niet. ( Ik solliciteer voor een baan als recruiter, bij een dienstverlenend, klantgericht bedrijf)

Hoop op jullie reacties

Groetjes,

RedCode
Sorry, vergeten... Stom!

Hier mijn sollcitatiebrief...

Geachte heer Schattenberg,

Een essentieel element van een succesvol bedrijf is goede, hardwerkende werknemers, die met plezier naar hun werk gaan. Het is daarom ook de kunst om die enthousiaste werknemer in uw bedrijf te hebben. Daarvoor heb je een flexibele, enthousiaste recruiter nodig, die makkelijk kan organiseren, mensen kan doorzien, die beschikt over de nodige mensenkennis, en die mensen niet snel benadeeld. Graag ga ik de uitdaging aan om als recruiter bij uw bedrijf te werken.

Een tijd geleden heb ik als patiëntenbegeleider bij Florence Westhoff met plezier gewerkt. Ik ging daar vaak met de patiënten om, en leerde ze echt kennen. Daar kwam ik erachter dat ik het fijn vond om met mensen om te gaan, en ze te leren kennen. Het spil van het bedrijf zijn, uitdagingen aangaan dat klonk voor mij als muziek in de oren. Daarom solliciteer ik op deze functie bij uw bedrijf. Uw bedrijf is dienstverlenend en klantgericht ingesteld. Daarom wil ik graag bij uw bedrijf werken, want klantvriendelijkheid staat bij mij hoog in het vaandel.

De functie Recruiter voldoet exact aan mijn verwachtingen die ik heb van mijn vervolgstap in mijn loopbaan carrière. De hoge mate van verantwoordelijkheid, het aangaan van uitdagingen, en het werken in een klantgerichte, ondernemend bedrijf zijn onderdelen van de baan, die mij erg aanspreken. Doordat ik als receptioniste heb gewerkt, heb ik een dienstverlenende instelling, ben ik een echte duizendpoot, weet ik hoe ik mensen moet aanspreken, ben ik stressbestendig, flexibel en ondernemend. Ik ben dan ook van mening dat ik een mooie bijdrage aan uw bedrijf zal leveren.

Ik hoop dat U enthousiast bent geworden, en dat we het een en ander eens in een persoonlijk gesprek zouden kunnen bespreken.

Met vriendelijke groeten,

Bijlage : Curriculum Vitae
Uhm.. het is jouw praaivacie hoor, maarre.. uhm..
Ik vind van wel.

Of niet.

Lastig beoordelen zo zonder brief he.

Oh hij was er al.

Even lezen hoor....
Het mag ietsje minder Emile Ratelband-style.

Die U-met-hoofdletter gebruiken we tegenwoordig alleen voor God-met-hoofdletter.

Voor de rest nog wat taalfoutjes eruit halen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Nouja, laten we het makkelijk houden.. hoe vond je het om als Cateringmedewerker te werken?
Ik heb niet als cateringmedewerker gewerkt
Er zitten teveel vulwoorden (ook, eens etc) in. Bovendien mag je je kwaliteiten wel iets beter/duidelijker beschrijven en meer terugkoppelen naar eerdere werkervaring. Let er ook op dat je de goede werkwoordstijden gebruikt.
Ik vind het een matige brief. En bijdehand, al je privé-info hier neerknallen.
Klantgericht, flexibel en een 'mensenmens' zijn is helaas echt niet voldoende om een recruiter te worden. Je vergeet hier echt in hoe commercieel je moet zijn..
Wat hebben zij in de vacature staan qua eigenschappen die je moet hebben? Heb je daar op ingespeeld? Waarom is juist dit bedrijf het bedrijf waar je wilt werken?
Veel bedrijven werken volgens de STAR-methode: Situatie - Taak - Actie en Resultaat.

Dit wordt vaak in sollicitatiegesprekken gebruikt, maar het kan geen kwaad om dat ook een beetje in je brief te verwerken.

Je hebt een eigenschap bijvoorbeeld stressbestendig zijn. Beschrijf een situatie, je taak, wat heb je gedaan waaruit blijkt dat je stressbestendig bent en wat was het resultaat.

Dit hoef je niet met elke eigenschap te doen, maar een paar uitwerken staat volgens mij goed in je brief.
Luister naar je hart, want dat klopt
IK vind deze zin van geen kant lopen:

Een tijd geleden heb ik als patiëntenbegeleider bij Florence Westhoff met plezier gewerkt. Ik ging daar vaak met de patiënten om, en leerde ze echt kennen. Daar kwam ik erachter dat ik het fijn vond om met mensen om te gaan, en ze te leren kennen.

Even een gekke vraag misschien, maar je solliciteert op de functie van recruiter, maar je hebt geen arbeidsverleden of opleiding die daar op aansluit?

Ik geef je heel eerlijk gezegd weinig kans.

En je afsluiting moet echt anders

dan kunnen we het een en ander tijdens een persoonlijk gesprek bespreken.

Het een en ander?

Ik heb met je op school gezeten?

Niet?

Hou het dan zakelijk.

Graag licht ik mijn motivatie verder toe tijdens een persoonlijk gesprek (of iets van die strekking)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik zou je niet aannemen.

Nog niet eens door je matige brief maar doordat je niet erg zuinig omgaat met privégegevens.

Lijkt me als recruiter toch wel een minpuntje.
Hoe laat ik zien dat ik commercieel ben?
quote:bammetjebamie schreef op 05 december 2012 @ 20:52:

Ik zou je niet aannemen.

Nog niet eens door je matige brief maar doordat je niet erg zuinig omgaat met privégegevens.

Lijkt me als recruiter toch wel een minpuntje.Eens!
Je was receptioniste, bejaardenverzorgster en nu wil je recruiter worden? Het gaat wel alle kanten op.

Ik vind je brief een beetje overdone, teveel informatie waardoor je na het lezen denkt: "huh, dit moet ik nog een keer lezen".
Redcode, wat houdt commercieel zijn volgens jou in?
Een gesprek is altijd persoonlijk, dus gewoon gesprek is voldoende.

Maar de hele brief klopt van geen kant. Er zitten veel fouten in, geen logische opbouw en eigenlijk vertel je net niets.
quote:bammetjebamie schreef op 05 december 2012 @ 20:52:

Ik zou je niet aannemen.

Lijkt me als recruiter toch wel een minpuntje.

IK zou TO niet aannemen omdat ik het een te popi jopi niet professionele brief vind.

Te veel spelfoutjes,grammaticaal niet lekker in elkaar.

Nee ik zou niet enthousiast worden
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
PS : Namen die ik heb geschreven zijn niet echt, dit is maar een snel voor beeldje.

Ik dacht, omdat ik (inderdaad geen arbeidsverleden of opleiding op de baan aansluit) ik enthousiast moet reageren.

Moet het nu dus zakelijker?

Ik heb info over het bedrijf opgezocht, en het lijkt me informeel,, maar misschien speel ik met een zakelijke breif meer op safe?

Ik weet dat ik weinig kans heb, maar de baan lijkt me echt leuk, en je hebt maar een jaar administratiever ervaring nodig. Een buitengewone kans voor mij! En nooit geschoten, is toch altijd mis?
quote:redcode schreef op 05 december 2012 @ 20:37:

Sorry, vergeten... Stom!

Hier mijn sollcitatiebrief...

Geachte heer Schattenberg,

Een essentieel element van een succesvol bedrijf is goede, hardwerkende werknemers, die met plezier naar hun werk gaan. Het is daarom ook de kunst om die enthousiaste werknemer in uw bedrijf te hebben. Daarvoor heb je een flexibele, enthousiaste recruiter nodig, die makkelijk kan organiseren, mensen kan doorzien, die beschikt over de nodige mensenkennis, en die mensen niet snel benadeeld. Graag ga ik de uitdaging aan om als recruiter bij uw bedrijf te werken.

Een tijd geleden heb ik als patiëntenbegeleider bij Florence Westhoff met plezier gewerkt. Ik ging daar vaak met de patiënten om, en leerde ze echt kennen. Daar kwam ik erachter dat ik het fijn vond om met mensen om te gaan, en ze te leren kennen. Het spil van het bedrijf zijn, uitdagingen aangaan dat klonk voor mij als muziek in de oren. Daarom solliciteer ik op deze functie bij uw bedrijf. Uw bedrijf is dienstverlenend en klantgericht ingesteld. Daarom wil ik graag bij uw bedrijf werken, want klantvriendelijkheid staat bij mij hoog in het vaandel.

De functie Recruiter voldoet exact aan mijn verwachtingen die ik heb van mijn vervolgstap in mijn loopbaan carrière. De hoge mate van verantwoordelijkheid, het aangaan van uitdagingen, en het werken in een klantgerichte, ondernemend bedrijf zijn onderdelen van de baan, die mij erg aanspreken. Doordat ik als receptioniste heb gewerkt, heb ik een dienstverlenende instelling, ben ik een echte duizendpoot, weet ik hoe ik mensen moet aanspreken, ben ik stressbestendig, flexibel en ondernemend. Ik ben dan ook van mening dat ik een mooie bijdrage aan uw bedrijf zal leveren.

Ik hoop dat U enthousiast bent geworden, en dat we het een en ander eens in een persoonlijk gesprek zouden kunnen bespreken.

Met vriendelijke groeten,

Comfort Agyeiwaa

Bijlage : Curriculum Vitae

Herhalen is de kracht oid?

Kweet niet, vind het geen goede brief
Als receptioniste ben je het visitekaartje van een bedrijf, daar kun je een commerciële twist aan geven.

Verder schrijf je waarom de wensen van het bedrijf bij jouw verwachtingen passen. Maar waarom ben jij de aangewezen persoon voor deze functie?
Luister naar je hart, want dat klopt
Schrijf je nou serieus voor-spatie-beeldje
Poe, ik zou nog eens heel goed nadenken over deze brief.

Het barst van de spelfouten, stijlfouten en slechtlopende zinnen.

Daarnaast vind ik hem erg schreeuwerig, erg "ik doe dat wel efkes" en eigenlijk erg nietszeggend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven