Werk & Studie alle pijlers

Tot laat werken

02-11-2013 07:08 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik hoop dat er meer mensen zijn die tot laat in de nacht werken, en ben benieuwd naar hoe anderen het doen.

Ik werk van 4/5 uur 'smiddags tot 3/4 uur ' snachts meestal. Niet altijd, vanaf volgende week doe ik gelukkig twee weken ochtend shifts.

Hoe dan ook, als ik thuis kom rond 3/4 uur ga ik niet gelijk naar bed. Ik lees nog wat, drink en glas wijn en na een uur of twee ga ik slapen.

Mijn vriendinnen verklaren me voor gek... Ik zou toch wel zó moe moeten zijn dat ik gelijk wil slapen. Maar ik kan het niet, gelijk naar bed na werk. Ik wil even rust aan m'n hoofd voordat ik ga slapen.

Ik zie mijn job als een 9 tot 5 baan in dat opzicht, en niemand met een 'normale' job gaat gelijk naar bed toch?

Moet wel bekennen dat ik erg moe ben de laatste tijd. Het is net alsof een normale avond vrij meer rust geeft als een van 5-7 vrij.

Hoe doen jullie dit?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Ik werkte eerder VAB 11/7 nachts, soms eerder. Ik ging altijd tegen negenen naar bed. Ik merk nu ik weer 7/4 of 9/6 werk dat het me goed doet, overdag werken avonds thuis.
Een vriendin van mij die in de zorg werkt kon ook nooit meteen slapen na een nachtdienst, maar was vervolgens weer 'te vroeg' wakker, na 5/6 uur slaap. zo bleef ze moe.

Wat ze nu doet is als ze thuis is ademhalingsoefeningen om haar hoofd leeg te maken, duurt maar een paar minuten, dan nog onder de warme douche en dan kan ze meteen slapen.

Zou je misschien eens kunnen proberen.
Nee, je hebt gelijk, na een late dienst of een nachtdienst moet ik ook altijd eerst 'mijn hoofd uitzetten' het liefst met een lekkere flauwe serie of soap :-D Anders kan ik ook echt niet slapen! :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven