Werk & Studie alle pijlers

Twijfel

14-03-2018 21:50 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tussenstop wil ik weer gaan studeren. (MBO-4)

Nou twijfel ik enorm tussen Online Marketing studie/cursus of om in de techniek te gaan. Twee hele verschillende dingen.

Ik heb alle voor- en nadelen van beide beroepen geschreven om een goed overzicht te hebben, maar ik kom er nog steeds niet uit.

Iemand misschien hier een hele andere kijk op waardoor ik nieuwe aspecten kan meenemen in mijn beslissing.
Techneuten zitten nooit zonder werk.
Kan je het lijstje van jouw voor en nadelen hier posten?
Wat denk ik een groot verschil is tussen de twee beroepen is dat je met een beroep in de marketing heel veel in contact komt met mensen(corrigeer me als het niet zo is). En als techneut zijnde toch wat minder. Misschien eens kijken in hoeverre je dat belangrijk vindt.

Daarnaast, zou je met alleen die cursus marketing makkelijk aan een baan kunnen komen?

Bekijk jezelf ook eens als je al in het beroep zit, zou je het beroep lang genoeg kunnen volhouden en leuk vinden? En zit er genoeg uitdaging in?
Amant schreef:
14-03-2018 21:51
dit
Ingenieur hier, in de techniek staat elk bedrijf te springen om goede mensen.
Regenboogje22 schreef:
14-03-2018 22:04
Wat denk ik een groot verschil is tussen de twee beroepen is dat je met een beroep in de marketing heel veel in contact komt met mensen(corrigeer me als het niet zo is). En als techneut zijnde toch wat minder.
Mwah. Achter je laptop presentaties in elkaar draaien over de conversion funnel van de webshop in hondenbrokken is niet per se socialer dan bij mensen thuis zorgen dat de verwarming het weer doet. Om maar wat te noemen.
geenraad06 schreef:
14-03-2018 21:50
Na een tussenstop wil ik weer gaan studeren. (MBO-4)

Nou twijfel ik enorm tussen Online Marketing studie/cursus of om in de techniek te gaan. Twee hele verschillende dingen.

Ik heb alle voor- en nadelen van beide beroepen geschreven om een goed overzicht te hebben, maar ik kom er nog steeds niet uit.

Iemand misschien hier een hele andere kijk op waardoor ik nieuwe aspecten kan meenemen in mijn beslissing.
Sinds wanneer is MBO studeren?
Santaaa schreef:
14-03-2018 22:47
Echt, reageer dan niet.
TO, in de techniek staan ze te springen om mensen. Kun je ergens meelopen om een goede indruk te krijgen?
minnimouse schreef:
14-03-2018 22:50
Echt, reageer dan niet.
Waarom?
MBO zijn toch een vak school?
Je gaat gewoon naar dan toch gewoon naar school...
Aan een universiteit studeer je..

Of heb ik dit nu helemaal mis?
Santaaa schreef:
14-03-2018 23:02
Waarom?
MBO zijn toch een vak school?
Je gaat gewoon naar dan toch gewoon naar school...
Aan een universiteit studeer je..

Of heb ik dit nu helemaal mis?
Het interesseert me geen bal wanneer je wel/niet student bent. Dit is al de tweede keer vandaag dat ik iemand dit zie roepen in een topic. Totaal offtopic.

Heb je ook nog antwoord op de vraag van TO?
minnimouse schreef:
14-03-2018 23:08
Het interesseert me geen bal wanneer je wel/niet student bent. Dit is al de tweede keer vandaag dat ik iemand dit zie roepen in een topic. Totaal offtopic.

Heb je ook nog antwoord op de vraag van TO?
Ja stelde mijn vraag al in mijn eerste post.
Was een oprechte vraag...
Santaaa schreef:
14-03-2018 23:29
:nut:
Hoezo is mbo niet studeren?

Volgens de van Dale:

stu·de·ren (studeerde, heeft gestudeerd)
1
zich bekwamen in een vak van wetenschap: hij zit te studeren
2
onderwijs volgen, student zijn

Conclusie: mbo is gewoon studeren
Leefleven schreef:
15-03-2018 07:16
Hoezo is mbo niet studeren?

Volgens de van Dale:

stu·de·ren (studeerde, heeft gestudeerd)
1
zich bekwamen in een vak van wetenschap: hij zit te studeren
2

Conclusie: mbo is gewoon studeren
Volgens mij "bekwamen MBO'ers zich niet in een van wetenschap"

MBO'ers leren een vak...
Niet erg hoor maar studeren kom nou.
Hoe kom je nou bij twee zulke verschillende opleidingen? Grappig.

Techniek is echt heel leuk (vind ik), maar ik heb begrepen dat veel leerlingen het niet redden vanwege wiskunde. Ik weet niet hoe jij daarmee bent natuurlijk, maar dat zou ik wel meenemen in je overweging.
Santaaa schreef:
14-03-2018 23:29
Maak dan een eigen topic aan. Ja, van oudsher is er inderdaad dat onderscheid. Maar voor de vraag van TO doet dat er helemaal niet toe.
TO, technici hebben idd. meer kans op werk. Maar waar ligt je passie (om die vreselijke term maar eens te gebruiken)?
Santaaa schreef:
15-03-2018 13:18
Volgens mij "bekwamen MBO'ers zich niet in een van wetenschap"

MBO'ers leren een vak...
Niet erg hoor maar studeren kom nou.
En zoals je kan lezen staat bij punt 2:

2

En wat doe je op het mbo...?
Leefleven schreef:
15-03-2018 13:47
En zoals je kan lezen staat bij punt 2:

2

En wat doe je op het mbo...?
Op het MBO studeer je niet.
Op het MBO volg je een opleiding.
Echt, serieus: whatever? Open je eigen topic, Santa. TO is nergens meer te bekennen.
Bij HBO en WO is het studeren, bij MBO volg je een opleiding. Dat even terzijde.

Er zit een enorm verschil tussen online marketing en 'iets in de techniek'. Veel banen in de marketing zijn HBO functies en het aantal werkzoekenden naar een marketingfunctie is groot.

Ik weet niet wat je in de techniek wil doen, maar wellicht is daar meer werk in te vinden.
Amant schreef:
14-03-2018 21:51
Dit!
Met als toevoeging 'goede' techneuten zitten nooit zonder werk.
Oh ja.. dus alleen punt 1 klopt omdat jouw opmerking dan klopt en punt 2 niet omdat jij dan geen gelijk hebt... :wtf:

TO, ik werk zelf als (online) marketeer, wat spreekt je aan in dit beroep? Zelf ook als marketeer bij technische bedrijven gewerkt, techniek is erg breed.. dus wat lijkt je daar leuk?
Leefleven schreef:
15-03-2018 14:09
Oh ja.. dus alleen punt 1 klopt omdat jouw opmerking dan klopt en punt 2 niet omdat jij dan geen gelijk hebt... :wtf:
Nee hoor de omschrijving van studeren klopt.
Als je studeert moet je voldoen aan de door jou gegeven criteria. Ik zeg enkel waar een MBO'er niet aan voldoet.
Tuurlijk volgt een MBO'er onderwijs. Maar ook een cursist volgt onderwijs en ook een scholier volgt onderwijs. Maakt hun ook geen student ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven