Werk & Studie alle pijlers

Twijfels over (bij)baan

08-10-2014 09:21 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds begin september heb ik, naast mijn werkweek van 36 uur, een bijbaantje voor de zaterdag. Hoogstwaarschijnlijk wordt ik acht uur gekort op de uren van mijn 'echte' baan i.v.m. minder werk, en daarom leek het mij verstandig om alvast te zoeken naar iets wat daarnaast kan.

Deze baan sluit perfect aan bij mijn opleiding en werkervaring en daarom kreeg ik hem vrij makkelijk. Helaas blijkt het alleen iets anders te zijn dan op papier werd vermeld: in plaats van een adviserende rol is het de bedoeling dat ik mensen een bepaald product aanpraat. Niet geheel vrijblijvend; of er nu klanten in de winkel zijn of niet, ik moét twintig (dure) producten verkopen. Ookal gaat het mij best goed af; ik heb er een hekel aan. Het aanpraten van een product staat mij enorm tegen.

Terwijl er mij was beloofd dat ik werk 'in mijn regio' zou krijgen, zit ik helaas elke zaterdag drie uur in de auto, zonder tegemoetkoming. Ik word geacht om van 9 tot 16 uur aanwezig te zijn bij een bedrijf, maar krijg hiervoor maar zes uur betaald (op- en afbouwen worden niet vergoed en ook de 'pauze' wordt niet uitbetaald). Dit betekent dat ik elke zaterdag van zeven tot zes van huis ben voor een paar tientjes.

Mijn man adviseert mij om te stoppen. Ik vind het lastig: de banen liggen niet voor het oprapen. Wat vinden jullie?
Als je het geld niet perse nodig hebt dan zou ik het niet doen...
Als je het geld niet perse nodig hebt dan zou ik het niet doen...
Hier zou ik niet over twijfelen, ik zou nooit een baan aannemen waarbij ik mensen dingen moet aansmeren en dan nog een quotum moet halen, vreselijk. Of het dihtbij was of ver weg, ik zou nog liever postbode worden.
Ik zou het absoluut niet doen. Je wordt niet gelukkig van een (bij)baan waar je niet achter kan staan.
Stoppen, meteen.

Je laat jezelf toch niet zo gebruiken / uitbuiten ?
Niet geschoten is altijd mis
Eens met tandpasta.

Dit zou ik alleen doen als ik het geld echt heel, heel hard nodig had.
Het werk is afschuwelijk en het verdient geen drol.

Heb je geldstress? Zo niet, dan kun je dit werk missen als kiespijn.
Wat een uitzuigers! Als je het geld kunt missen zou ik kappen, wat levert zo'n dag je uiteindelijk min de reiskosten op?
Niet doen.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Onder die voorwaarden zou ik het in jouw situatie absoluut niet doen.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Nee, ik zou het niet doen.
Never give up hope.
Nee, ik zou ook stoppen, tenzij je het geld echt niet kunt missen. Ik vermoed ook dat je netto niet zoveel overhoudt aan deze baan, want je mag maar bij 1 baan loonheffingskorting laten toepassen. Je kunt soms wel iets terugkrijgen van de belasting, maar daar heb je niet meteen iets aan.

Ik vind dat je uitgebuit wordt. 3 uur rijden is echt veel en een quotum moeten halen levert stress op. Verder mag je volgens de regels in Nederland niet zonder meer 36 uur werken + 8 uur = 44 uur voor langere tijd. Precies voor jouw situatie weet ik het niet, maar Google eens op arbeidstijden wet.
Stoppen en als je het geld echt hard nodig hebt zoek een bij baantje in de buurt er bij desnoods schoonmaak werk verdiend beter ook!
waarschijnlijk ben je meer geld kwijt aan de reiskosten dan dat je verdient

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven