Werk & Studie alle pijlers

Urencontract

17-08-2012 17:56 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een urencontract van 5-12 uur per week.

Soms werk ik maar 4 uur en er zijn ook weken dat ik 28 uur werk.

Een paar maanden geleden kregen we te horen dat we op minimale

Uren werden gezet omdat de omzet terug liep, dus werkte ik ca 4 uur. Nu hebben een paar collegas ontslag genomen en is er een zieke, en een met vakantie, dus nu werk ik weer meer. Kan dat zo maar? Ik heb wel aangegeven dat ik redelijk flexibel ben, maar het is vervelend dat je niet weet waar je aan toe bent. de roosters worden ook pas een week van te voren gemaakt, zodat er op ziekte enz. Ingespeeld kan worden. Als je uitgaat van een gemiddelde over een jaar klopt het wel met mijn contract. Ongeveer 600 uur delen door 52= iets minder dan 12
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Als jij een contract hebt van 5-12 uur mogen ze ze minimaal 5 uur en maximaal 12 uur per week in plannen.
Boterblommetje, ze hoeven marcella niet eens 5 uur in te plannen, maar zijn wel verplicht haar 5 uur per week uit te betalen. Daarnaast zijn er idd ook spelregels over het verplicht ophogen van uren als je structureel meer werkt. Dat is vast op het internet terug te vinden of via de jurofoon na te vragen.
Ik weet niet in welke sector je werkzaam bent, maar in de zorg word er per kwartaal berekent. Dus dan kun je de ene week 4 en de andere week 28 uur werken.
Moeten ze jouw onderhand geen contract aanbieden op de uren die je nu vaker draait. Na zoveel extra uren moet dit toch ?? Of niet bij jouw contrCT.
quote:martje55 schreef op 17 augustus 2012 @ 18:11:

Boterblommetje, ze hoeven marcella niet eens 5 uur in te plannen, maar zijn wel verplicht haar 5 uur per week uit te betalen.

Ja dat weet ik maar ik heb nog nooit een werkgever meegemaakt die voor jan met de korte achternaam betaalt.

Dus daarom schreef ik logischerwijs: 5 uur werken.
even je contract erbij pakken voor de kleine lettertjes...
ja, ik had wel zo'n vermoeden, maar ik dacht dat het om een gemiddelde ging over langere periode.
quote:marcellav schreef op 17 augustus 2012 @ 18:21:

ja, ik had wel zo'n vermoeden, maar ik dacht dat het om een gemiddelde ging over langere periode.

Dat kan maar dan staat het in je contract.

Heb je die al nageplozen?
Meer uren kan ik wel krijgen, maar wil ik niet.Het is voor mij een

Minibaantje goed te combineren met hobbys, kleinkind, gezin, bejaarde ouders enz. Alleen zou ik liever gewoon niet meer dan die 12 uren werken, maar dat wordt dus wel vaak van me verwacht.
Maar heb je al in je contract gekeken wat de evt. afwijkende voorwaarden zijn waar jij voor hebt getekend???
In mijn contract staat alleen 5 -12 uur oer week. Niets over evt. meer uren. Er staat wel in dat als je meer werkt dan je maximale uren dat niet onder overwerk valt. maar dat vind ik logisch.
Ik heb ook zo'n 4-12 contract oid maar ik werk altijd meer uren. Er zit toch geen echt maximum aan zo'n contract? Het is alleen voor de werkgever handig dat volgens mij dat je als je een keer niet de 40 uur kan werken die je eigenlijk wel werkt ze je toch maar die 4 uur hoeven uit te betalen oid (dus maar 4 uur laten werken)
Het Viva forum is papaja.
Ilovemyshoes

ja, zoiets dacht ik dus, maar zo staat het niet in mijn contract.

het is niet zo dat ik er echt een zaak van wil maken gelijk, maar ik wilde wel weten of ik nu min of meer vrijwillig flexibel ben, zodat als het me echt te gek wordt, ik kan aangeven tot hier en niet verder zonder dat het dan concequenties heeft.
Volgens mij mag je met jouw contract weigeren om meer dan die 12 uren per week te werken. Echter is een en ander afhankelijk van of er een CAO is en wat daar in staat.
en zonder consequenties is weigeren nooit. Goodwill kweek je er zeker niet mee. recht of geen recht.
quote:boterblommetje schreef op 17 augustus 2012 @ 19:52:

en zonder consequenties is weigeren nooit. Goodwill kweek je er zeker niet mee. recht of geen recht.Het werkt natuurlijk niet één kant op. Dan hadden haar een 0-uren contract moeten geven.
quote:brennwert schreef op 17 augustus 2012 @ 20:30:

[...]

Het werkt natuurlijk niet één kant op. Dan hadden haar een 0-uren contract moeten geven.

Hoor je mij zeggen dat ik vind dat dat oké is?

Nee dus.

Alleen werkt het vaak wel zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven