Urencontract
vrijdag 17 augustus 2012 om 17:56
Ik heb een urencontract van 5-12 uur per week.
Soms werk ik maar 4 uur en er zijn ook weken dat ik 28 uur werk.
Een paar maanden geleden kregen we te horen dat we op minimale
Uren werden gezet omdat de omzet terug liep, dus werkte ik ca 4 uur. Nu hebben een paar collegas ontslag genomen en is er een zieke, en een met vakantie, dus nu werk ik weer meer. Kan dat zo maar? Ik heb wel aangegeven dat ik redelijk flexibel ben, maar het is vervelend dat je niet weet waar je aan toe bent. de roosters worden ook pas een week van te voren gemaakt, zodat er op ziekte enz. Ingespeeld kan worden. Als je uitgaat van een gemiddelde over een jaar klopt het wel met mijn contract. Ongeveer 600 uur delen door 52= iets minder dan 12
Soms werk ik maar 4 uur en er zijn ook weken dat ik 28 uur werk.
Een paar maanden geleden kregen we te horen dat we op minimale
Uren werden gezet omdat de omzet terug liep, dus werkte ik ca 4 uur. Nu hebben een paar collegas ontslag genomen en is er een zieke, en een met vakantie, dus nu werk ik weer meer. Kan dat zo maar? Ik heb wel aangegeven dat ik redelijk flexibel ben, maar het is vervelend dat je niet weet waar je aan toe bent. de roosters worden ook pas een week van te voren gemaakt, zodat er op ziekte enz. Ingespeeld kan worden. Als je uitgaat van een gemiddelde over een jaar klopt het wel met mijn contract. Ongeveer 600 uur delen door 52= iets minder dan 12
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
vrijdag 17 augustus 2012 om 18:11
Boterblommetje, ze hoeven marcella niet eens 5 uur in te plannen, maar zijn wel verplicht haar 5 uur per week uit te betalen. Daarnaast zijn er idd ook spelregels over het verplicht ophogen van uren als je structureel meer werkt. Dat is vast op het internet terug te vinden of via de jurofoon na te vragen.
vrijdag 17 augustus 2012 om 18:15
quote:martje55 schreef op 17 augustus 2012 @ 18:11:
Boterblommetje, ze hoeven marcella niet eens 5 uur in te plannen, maar zijn wel verplicht haar 5 uur per week uit te betalen.
Ja dat weet ik maar ik heb nog nooit een werkgever meegemaakt die voor jan met de korte achternaam betaalt.
Dus daarom schreef ik logischerwijs: 5 uur werken.
Boterblommetje, ze hoeven marcella niet eens 5 uur in te plannen, maar zijn wel verplicht haar 5 uur per week uit te betalen.
Ja dat weet ik maar ik heb nog nooit een werkgever meegemaakt die voor jan met de korte achternaam betaalt.
Dus daarom schreef ik logischerwijs: 5 uur werken.
vrijdag 17 augustus 2012 om 18:24
vrijdag 17 augustus 2012 om 18:37
Ik heb ook zo'n 4-12 contract oid maar ik werk altijd meer uren. Er zit toch geen echt maximum aan zo'n contract? Het is alleen voor de werkgever handig dat volgens mij dat je als je een keer niet de 40 uur kan werken die je eigenlijk wel werkt ze je toch maar die 4 uur hoeven uit te betalen oid (dus maar 4 uur laten werken)
Het Viva forum is papaja.
vrijdag 17 augustus 2012 om 19:02
Ilovemyshoes
ja, zoiets dacht ik dus, maar zo staat het niet in mijn contract.
het is niet zo dat ik er echt een zaak van wil maken gelijk, maar ik wilde wel weten of ik nu min of meer vrijwillig flexibel ben, zodat als het me echt te gek wordt, ik kan aangeven tot hier en niet verder zonder dat het dan concequenties heeft.
ja, zoiets dacht ik dus, maar zo staat het niet in mijn contract.
het is niet zo dat ik er echt een zaak van wil maken gelijk, maar ik wilde wel weten of ik nu min of meer vrijwillig flexibel ben, zodat als het me echt te gek wordt, ik kan aangeven tot hier en niet verder zonder dat het dan concequenties heeft.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
vrijdag 17 augustus 2012 om 20:30