Werk & Studie alle pijlers

vakantiedag ingetrokken

14-02-2017 07:45 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
opgelost. Dank voor alle reacties!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-02-2017 19:00
Reden: OP verwijderd, passende maatregelen genomen. Mvg, Moderator Viva
% gewijzigd
Is jouw vakantiedag in eerste instantie ook goedgekeurd? Dat lees ik niet terug.
Klinkt alsof het rooster adhoc veranderd wordt... lijkt me niet prettig. Maar inderdaad, was je vakantiedag al goedgekeurd?
Als je alleen die dag nog maar hebt aangevraagd en die dag was nog niet goedgekeurd dan had je beter gewacht tot hij was goedkgekeurd. Dan heb je zelf voorbarig gehandeld door alvast dingen te plannen terwijl je nog niet wist of je vrij kreeg

Als hij wel al was goedgekeurd en later ingetrokken is het natuurlijk wat anders.
Als je verlof aanvraagt, dan moet je leidinggevende daar binnen een termijn op reageren (ik dacht binnen 2 weken). Reageert hij niet, dan is het automatisch goedgekeurd. En mag het alleen nog vanwege zwaarwegende bedrijfsbelangen worden afgekeurd. Dus, op welke datum heb je je verlof aangevraagd en binnen welke tijd heeft je leidinggevende daar op gereageerd?
Eerst goedkeuren en dan vervolgens weer afkeuren. Nee, dat is niet zoals het hoort.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
En gek ook van je baas dat hij je geen vrij kan geven ivm overdracht. Maar als je zelf een collega regelt om in te vallen dan kan het wel... ik ga ervan uit dat je dag was goedgekeurd. Dan is het aan hem om een ander te regelen vind ik.

Ik zou er overigens geen conflict voor overhebben om eerlijk te zijn. Wat heb je gepland dat niet meer te verzetten is?
Hij mag dit alleen met zwaarwegende redenen, zo te lezen heeft hij die niet.
quote:yoshe schreef op 14 februari 2017 @ 07:55:

Als je verlof aanvraagt, dan moet je leidinggevende daar binnen een termijn op reageren (ik dacht binnen 2 weken). Reageert hij niet, dan is het automatisch goedgekeurd. En mag het alleen nog vanwege zwaarwegende bedrijfsbelangen worden afgekeurd. Dus, op welke datum heb je je verlof aangevraagd en binnen welke tijd heeft je leidinggevende daar op gereageerd?Dit inderdaad. Heb je zwart op wit vrij gevraagd (en gekregen)?
quote:Flessenpost schreef op 14 februari 2017 @ 08:06:

[...]Dit inderdaad. Heb je zwart op wit vrij gevraagd (en gekregen)?Je hoeft het nog niet eens hebben gekregen, als je leidinggevende niet binnen een bepaalde termijn reageert heb je gewoon vrij.
Als je het schriftelijk aanvraagt moet je werkgever binnen 2 weken reageren als hij niet akkoord gaat.

Dus: op welke termijn heeft bovenstaande allemaal gespeeld?
Mijn vrije dag was al goedgekeurd. Wij vragen dit altijd mondeling. Ik doe t liever altijd schriftelijk maar de baas wil liever datwe t gewoon vragen....

Het is al zeker anderhalve maand geleden toegezegd dat ik vrij kan krijgen
Als het niet op papier staat vraag ik me af of je er iets aan kan doen.

Ik weet niet hoeveel mensen er bij jullie werken maar kan hij dat allemaal van iedereen onthouden?
quote:dolfje schreef op 14 februari 2017 @ 08:17:

Als het niet op papier staat vraag ik me af of je er iets aan kan doen.

Ik weet niet hoeveel mensen er bij jullie werken maar kan hij dat allemaal van iedereen onthouden?Als we t vragen wordt er gelijk gekeken of t kan en wordt t ook meteen in t rooster gezet. Dat rooster krijgen wij zelf altijd een week of 4 van te voren....
Bij mondeling is het jouw woord tegen het zijne.

Wat zijn de zwaarwegende redenen van de baas?
quote:itismee schreef op 14 februari 2017 @ 08:18:

[...]

Als we t vragen wordt er gelijk gekeken of t kan en wordt t ook meteen in t rooster gezet. Dat rooster krijgen wij zelf altijd een week of 4 van te voren....Oh ok. Toch erg raar.
quote:blueeyes*3 schreef op 14 februari 2017 @ 08:22:

Bij mondeling is het jouw woord tegen het zijne.

Wat zijn de zwaarwegende redenen van de baas?
Door soortgelijk gezeik ben ik wel eens van baan gewisseld. Je hoeft toch niet 24/7 rekening met je baas te houden, en zeker niet als het eerst wel kon en nu niet meer.
Als t al was goedgekeurd, dan zoekt ie maar een ander. Dit kan echt niet hoor, zou niet akkoord gaan.
Bij het mondeling aanvragen is het jouw woord tegen het zijne. Je trekt denk ik aan het kortste eind.
quote:itismee schreef op 14 februari 2017 @ 08:28:

[...]

Het kan zijn dat er dan werk moet worden overgedragen en dat is niet wenselijk volgens hem

Niet wenselijk is iets anders dan zwaarwegend.

Welke sector gaat het eigenlijk om?
Je hebt dus nooit een rooster gekregen waarin je vrije dag nog stond? Dat is jammer.
quote:Fiorah schreef op 14 februari 2017 @ 09:16:

Je hebt dus nooit een rooster gekregen waarin je vrije dag nog stond? Dat is jammer.Dat is inderdaad jammer. Maar ik ga er nog wel wat van zeggen. Normaal gesproken heb ik altijd zoiets van wat niet kan , dat kan niet. Jammer dan, maar omdat het nu al was toegezegd en ik dus al dingen heb die ik niet kan verzetten wil ik er toch nog wel achteraan gaan.
"niet zwart op wit" en "zijn woord tegen het jouwe" - ze staan toch niet voor de rechter?

Je hebt ook nog zoiets als fatsoen en dat mag je ook van je werkgever verwachten. Zeker als ze ook onverwacht die feestdag moet werken en daar niet moeilijk over doet.
quote:itismee schreef op 14 februari 2017 @ 09:23:

[...]

Dat is inderdaad jammer. Maar ik ga er nog wel wat van zeggen. Normaal gesproken heb ik altijd zoiets van wat niet kan , dat kan niet. Jammer dan, maar omdat het nu al was toegezegd en ik dus al dingen heb die ik niet kan verzetten wil ik er toch nog wel achteraan gaan.En terecht! Nu snap je dus ook waarom hij alleen mondeling wil afspreken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven