Werk & Studie alle pijlers

Vakantieperiode op werk

05-08-2020 23:27 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is het bij jullie ook zo rustig op het werk? Volgens mij is driekwart van ons bedrijf en de leveranciers op vakantie en dus ben ik vaak al na een half uur klaar en zit ik nog 7,5 uur naar een beeldscherm te staren of er wat binnenkomt om af te handelen. Ik werk niet thuis dus moet een beetje productief blijven maar andere collega's hebben het ook stukken rustiger. Ik dacht eerst: makkelijk geld verdienen zo maar de tijd gaat wel degelijk sloom op zo'n dag en dat dan een paar dagen lang... Hoe komen jullie de tijd door op het werk terwijl er (nu) nagenoeg geen werk is? Alle dingen waar ik normaal niet aan toe kom heb ik ook al gedaan... Nu al weten dat het morgen weer rustig is helpt ook al niet hahaha, maar deze maand even doorbijten, daarna is er hopelijk werk genoeg.
lola712 schreef:
06-08-2020 00:15
Hier zijn ook nog gewoon andere collega's aan het 'werk' dus ik durf echt geen boek te lezen of laat staan mijn beeldscherm op Zalando in te stellen. Iedereen kan dat zien vanaf hier (en ik dus ook van anderen). Maar om elke keer vrij te nemen als er geen klap te doen is voelt ook tegenstrijdig want kost je wel gewoon uren.
Ik begrijp niet waar je je druk om maakt? Er zullen toch ook piekperiodes zijn, waar je nauwelijks tijd hebt om te lunchen? En iedereen zit weleens op Zalando ofzo. Collega’s gaan toch niet over jouw werkdag? Natuurlijk hoef je geen vrij te nemen.

En anders bied je mensen die het druk hebben hulp aan.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 06-08-2020 06:14
15.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is er geen werkgerelateerde cursus doe je kunt doen? Of die je iig volgend jaar voor deze periode op tijd kunt regelen?
Alle reacties Link kopieren
ik heb me de laatste 2,5 weken een slag in de rondte gewerkt... blij dat mijn collega’s vanaf vandaag er weer zijn! Vanaf volgende week 3 weken vakantie! jeej! ik ben eraan toe, heb namelijk niet thuisgewerkt al die tijd. dat kan bij ons gewoon niet.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het ook heel rustig, maar ik werk wel vanuit huis. Ik internet, lees een boek, doe ondertussen de was en de strijk ... dat soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend lijkt mij dit. Ik zou hier het liefst thuis willen werken en mijn huis schoonmaken of iets dergelijks. Verveling op je werk is heel naar.

Je schrijft dat je niet thuis kan werken en niet bijvoorbeeld een boek wil lezen ivm collega's. Hoe is jouw band met je collega's? Heb je zicht op wat zij doen? Zij zijn lijkt mij toch ook niet druk? Ik zou als ik echt niets kon doen gewoon een boek lezen. Als iemand een probleem heeft dan geef je dat maar aan.

Los daarvan, kun je echt niets doen? Ik deed vroeger weleens vakantiewerk of een stage en dan verveelde ik mij soms ook. Maar er is toch altijd wel een grote archiefkast die opgeruimd moet worden? Of andere taken waar niemand aan toe komt? Ik heb weleens bij iedereen aangeklopt om te vragen of ik iets kon doen tijdens een bijbaantje. Dan kon je voor de ene oude mappen opruimen en voor de ander stickers plakken op enveloppen. Het is geen uitdagend werk, maar je kan er mensen mee helpen die zelf druk zijn.
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
06-08-2020 04:57
Ik begrijp niet waar je je druk om maakt? Er zullen toch ook piekperiodes zijn, waar je nauwelijks tijd hebt om te lunchen? En iedereen zit weleens op Zalando ofzo. Collega’s gaan toch niet over jouw werkdag? Natuurlijk hoef je geen vrij te nemen.

En anders bied je mensen die het druk hebben hulp aan.
Het is vooral vervelend voor mezelf. Met wat er vandaag staat kan ik in 20 minuten klaar zijn (!). Ben nu ook op zoek naar andere taken of wat cursussen/vakliteratuur maar ja dat is ook lastig. Werk creëren is lastig want ik ben vooral afhankelijk van wat er van anderen afdelingen binnenkomt en daar zijn veel mensen op vakantie. Ik kan zelf niks 'ophalen/uitzetten'.
Ik herken het niet van mijn vorige banen. Daar moesten we dan toch gewoon 90% van het normale werk doen met iets meer/minder dan de helft van de collega's.

Nu in het onderwijs is iedereen tegelijkertijd vrij, logisch en zeer praktisch.

In Corona-tijd hebben wij wel de magazijnen onder handen genomen, de bibliotheek opgeruimd/uitgezocht. Plannen uitgewerkt om dingen te veranderen etc. Is zoiets bij jullie ook niet nodig/mogelijk?
Alle reacties Link kopieren
Skadí schreef:
06-08-2020 08:01
Wat vervelend lijkt mij dit. Ik zou hier het liefst thuis willen werken en mijn huis schoonmaken of iets dergelijks. Verveling op je werk is heel naar.

Je schrijft dat je niet thuis kan werken en niet bijvoorbeeld een boek wil lezen ivm collega's. Hoe is jouw band met je collega's? Heb je zicht op wat zij doen? Zij zijn lijkt mij toch ook niet druk? Ik zou als ik echt niets kon doen gewoon een boek lezen. Als iemand een probleem heeft dan geef je dat maar aan.

Los daarvan, kun je echt niets doen? Ik deed vroeger weleens vakantiewerk of een stage en dan verveelde ik mij soms ook. Maar er is toch altijd wel een grote archiefkast die opgeruimd moet worden? Of andere taken waar niemand aan toe komt? Ik heb weleens bij iedereen aangeklopt om te vragen of ik iets kon doen tijdens een bijbaantje. Dan kon je voor de ene oude mappen opruimen en voor de ander stickers plakken op enveloppen. Het is geen uitdagend werk, maar je kan er mensen mee helpen die zelf druk zijn.
Die hebben het ook rustig ja maar die hebben geen uren meer over dus die moeten wel gewoon naar het werk komen of doen dat ze iets doen. Maar wij werken vooral digitaal dus er zijn geen kasten of attributen om schoon te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een online cursus volgen in mijn vakgebied of mij verdiepen in vakliteratuur. Boek lezen dat verwant is aan het werk. En inderdaad rondvragen of je klusjes kan doen. Er zijn altijd zaken te ordenen, op te ruimen. Op je eigen pc al je mappen organiseren, bestanden verwijderen die niet nodig zijn, etc? Bij mij wordt dit door het jaar heen toch altijd rommelig. Je kan jezelf ook een nieuwe werkwijze aanleren, hiervoor zijn ook online cursussen te vinden.
Bij mij kan niemand op mn werk op mn scherm kijken, dus dan surf ik soms wat rond op t internet, zoek dingetjes uit voor in huis of lees stukken op pagina's over geschiedenis.


In jouw geval zou ik oortjes indoen met een luisterboek of informatieve podcast
Ik zou me toch online gaan vermaken.
Toen ik nog op 'n uitgeverij werkte had ik 2 wekelijkse deadlines en zodra die gehaald waren kon ik freewheelen (de meeste copij kwam meestal pas in het weekend voor de deadlines binnen) Had gelukkig wel 'n eigen kantoor. Maakte dan ook 'n langere lunchwandeling. Op deadlinedag werkte ik tijdens lunchpauze door, maar ging gerust ruim een uur wandelen buiten die deadlines of nog even wat boodschappen doen. En in die tijd kwamen de forums op, dus ik vermaakte me prima online.
lola712 schreef:
06-08-2020 08:03
Het is vooral vervelend voor mezelf. Met wat er vandaag staat kan ik in 20 minuten klaar zijn (!). Ben nu ook op zoek naar andere taken of wat cursussen/vakliteratuur maar ja dat is ook lastig. Werk creëren is lastig want ik ben vooral afhankelijk van wat er van anderen afdelingen binnenkomt en daar zijn veel mensen op vakantie. Ik kan zelf niks 'ophalen/uitzetten'.
Nou, dan kun je er toch verder niets aan doen? Boek mee en internetten maar! Als er wat binnenkomt ga je aan de slag.
Kom anders een paar uurtjes helpen op de wasserij. Het is hier een gekkenhuis :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Bij ons is het nu qua primaire taak heel rustig maar er is altijd wel iets te doen. Dingen nakijken, opruimen etc.
Wij zijn met zijn tweeën op de vloer en een enkele collega nog op kantoor. Dus wij kletsen veel en ik loop rond om toch een beetje aan mijn stappen te komen.
Ik zei gisteren nog tegen collega dat we er maar even van moeten genieten want over een paar weken lopen we de benen weer onder de kont vandaan. Wij kunnen ook niet eerder weg want er kan gebeld worden.
Ik heb gelukkig vandaag maar een halve dag dus die paar uur kom ik wel door en het is er redelijk koel.
Zijn er echt helemaal geen klusjes te verzinnen, al horen ze niet echt bij je werk. Kasten met ordners opschonen of zo.
7.5 uur niks doen, daar zou ik helemaal kriegel van worden
Alle reacties Link kopieren
Flaffy schreef:
06-08-2020 00:29
Niet herkenbaar helaas. Vanwege de vakantie en ziekte is het op mijn werk drukker dan normaal. Sommige dagen zijn rustig en goed te doen, andere dagen is het aanpoten en overuren maken.

Zijn er geen extra klusjes oid die gedaan kunnen worden?
Te weinig te doen hebben is echt niet prettig hoor, teveel natuurlijk ook niet, maar onderschat niet hoe het is om uren lang uit de neus te moeten peuteren.
- naar edx of 1 van de andere aanbieders van hele goede online courses. Kan ook best semi-werkgerelateerd zijn overigens.
- e-reader naast je toetsenbord leggen in een mooi leren zwart hoesje.

Ik ken het van mijn eerste baan, ik mocht ook geen privételefoon e.d. in de ruimte hebben dus was destijds heel beperkt in wat ik kon doen. Ik zou ook je pauze iets langer maken, buiten goed rondje lopen met de stappenteller. Kan ook aanstekelijk zijn voor collega's.
pipootje schreef:
05-08-2020 23:56
Jammer dat we die mensen die zich vervelen, niet in de zorg kunnen inzetten.
Of voor mijn huishouden.
Klein beginnen hè. Ik offer me op.
Ik herken het niet maar het lijkt me heel vervelend.
Is er geen site waar je tegen betaling en op afstand (administratieve) klussen voor anderen kan doen? Anders: bouw zo’n site ;)
Alle reacties Link kopieren
Niet herkenbaar, hier is het juist eerder drukker omdat er zoveel mensen weg zijn maar wat er gedaan moet gaat gewoon door.
Helaas voor mij niet herkenbaar, integendeel: ik houd m’n hoofd net boven water.
Wat ik zou doen als ik het rustig zou hebben op mijn werk? Trainingen volgen in het aangeboden online trainingsplatform. Bij ons op het werk bieden ze een heel uitgebreid pakket aan, van taal trainingen tot excel en persoonlijke ontwikkeling, time management, noem maar op.
ClumsyNinja schreef:
06-08-2020 09:53
Ik herken het niet maar het lijkt me heel vervelend.
Is er geen site waar je tegen betaling en op afstand (administratieve) klussen voor anderen kan doen? Anders: bouw zo’n site ;)
Onder de baas zijn tijd. Lijkt me zeer onverstandig.
Alle reacties Link kopieren
Ah ja wat ik zou doen als ik tijd over had...Ik ben laatst aan het modelleren geslagen toen ik even niks te doen had op werk, kijken of ik wat leuks uit de data van werk die we hebben kan vissen.
Werk zelf in de zorg en bij ons is het juist verschrikkelijk druk. Veel collega’s op vakantie vooral deze week. Moet daarom deze week ook 6 dagen werken. Toevallig vandaag een dagje vrij. Maar heb ma-di-wo gewerkt en mag morgen, za en zo ook nog. Ach ik vindt mijn werk leuk en ik stel me er op in. Maar merk dat het wel veel is de afgelopen tijd. En als er dan ook nog collega’s zich ziek gaan melden deze periode dan is het een probleem om de diensten op te lossen. Voor de vakantie zijn er nog een aantal nieuwe collega’s aangenomen, maar niet helemaal naar mijn en andere collega’s zin. Eentje is heeft al 3 jaar lang een helpende diploma, maar weet niet hoe je een cliënt van onderen moet wassen🤨, eentje die ‘s ochtends met de ochtendzorg gewoon doodleuk aan de tafel ging zitten om een boterham en kopje thee te eten en te drinken. Mijn collega die erbij was had haar aan zitten kijken, van wat doe jij nou? Kom ook even wat eten en drinken had deze nieuwe collega nog gezegd. Dat doen wij niet had mijn collega gezegd, we zorgen eerst dat alle cliënten uit bed gehaald worden, geholpen worden met de adl en hun ontbijt krijgen en medicatie en dan om 10 uur gaan wij pas samen met de cliënten koffie drinken. Het zou niet eens bij mij opkomen. Je maakt soms wat mee met nieuwe collega’s. Nog een weekje en dan eindelijk zelf vakantie. Nu nog even door bikkelen😀.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt cursussen gaan doen. Excel, communicatie etc. misschien iets wat je interessant vind en niks werkgerelateerd is. Werk je LinkedIn bij, klets wat met collega's over wat zij nou precies doen qua werk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven