Werk & Studie alle pijlers

Vakdiploma Drogist

07-12-2013 16:11 2 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na het behalen van verkoop in drogisterij en assistent drogist, ben ik begonnen met het vakdiploma drogist via het NHA. NHA beviel ook prima bij assistent, dus maar weer voor deze thuisstudie gegaan. Iemand ervaring met deze cursus? En hoe snel heb je examens ingeboekt bij het Pharmacon? Bijvoorbeeld zelfzorg 1 lijkt me niet erg moeilijk, pure herhaling. Benieuw wanneer ik die kan inboeken...
Ik heb mijn vakdiploma in 1996 behaald, ik ging hiervoor 1 x in de twee weken naar school. De opleiding is in al die jaren erg veranderd, ik kreeg bijvoorbeeld nog scheikundige processen, dat hebben ze inmiddels er uit gegooid. Voor wat ik begrepen heb van een vriendin die het later heeft gehaald, is het een stuk vereenvoudigt en een hoop onbelangrijke dingen weggelaten.

Het is een opleiding op MBO niveau.

Wel moet je vind ik, interesse in medicijnen hebben (of zelfzorggeneesmiddelen zoals dat heet) en werkzame stoffen. Dat kan erg droge stof zijn en gewoon stampwerk. Dat is het grote verschil met assistent drogist. Veel Latijnse woorden erbij.

Maar voor de rest vond ik het toen, met vooropleiding HAVO, geen pittige opleiding.

Heel veel succes! Heb je eenmaal het vakdiploma Drogist, dan heb je een gewenst papiertje in je handen en zal je gemakkelijk aan de slag komen bij diverse drogisterijen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven