Van parttime naar fulltime werken
donderdag 26 januari 2017 om 19:38
Ik werk nu ruim een jaar 4 dagen in de week als secretaresse. Nu ben ik bijna klaar met mijn opleiding en heeft mijn werkgever gevraagd of ik fulltime wil komen werken. Nu heb ik toegezegd dit wel te willen proberen, omdat ik er nu de tijd voor heb.
Achteraf heb ik er spijt van, want ik raak hierdoor mijn vrije dag kwijt. Maar goed, mondelinge toezegging is bindend, dus ik kan er niet meer onderuit. Ik had natuurlijk moeten zeggen dat ik erover na wilde denken, maar goed, heat of the moment of iets dergelijks.
Daarom zou ik graag ervaringen van jullie willen horen. Zijn jullie van parttime naar fulltime gegaan en hoe bevalt dat?
Achteraf heb ik er spijt van, want ik raak hierdoor mijn vrije dag kwijt. Maar goed, mondelinge toezegging is bindend, dus ik kan er niet meer onderuit. Ik had natuurlijk moeten zeggen dat ik erover na wilde denken, maar goed, heat of the moment of iets dergelijks.
Daarom zou ik graag ervaringen van jullie willen horen. Zijn jullie van parttime naar fulltime gegaan en hoe bevalt dat?
vrijdag 27 januari 2017 om 06:51
Waarom moeten de collega's maar eens wat meer gaan doen? Dan krijgen ze hun eigen werk toch niet meer af? Ik neem tenminste niet aan dat de rest van het personeel tijd over heeft.
Verschillende functies verschillende taken. En als er voldoende secretariële taken zijn voor een fulltime medewerker is daar toch niets mis mee?
Verschillende functies verschillende taken. En als er voldoende secretariële taken zijn voor een fulltime medewerker is daar toch niets mis mee?
vrijdag 27 januari 2017 om 06:56
quote:KennyBee schreef op 26 januari 2017 @ 22:36:
Ik begrijp niet waarom je überhaupt voor 40 uur een secretaresse nodig zou moeten hebben. Dat ene printje of kopietje kun je zelf ook wel maken op de vrijdag, evenals een bakkie koffie uit de automaat trekken.
Ik werk al 10 jaar zonder secretaresse en dat ene printje of kopietje kan ik heus zelf wel maken (en al die andere dingen die secretaressen allemaal doen) maar poeh, wat gaat daar een kostbare tijd aan verloren die ik anders aan andere zaken, mijn core business, had kunnen besteden.
Ik verlang al 10 jaar naar een secretaresse en het liefst full time.
Ik begrijp niet waarom je überhaupt voor 40 uur een secretaresse nodig zou moeten hebben. Dat ene printje of kopietje kun je zelf ook wel maken op de vrijdag, evenals een bakkie koffie uit de automaat trekken.
Ik werk al 10 jaar zonder secretaresse en dat ene printje of kopietje kan ik heus zelf wel maken (en al die andere dingen die secretaressen allemaal doen) maar poeh, wat gaat daar een kostbare tijd aan verloren die ik anders aan andere zaken, mijn core business, had kunnen besteden.
Ik verlang al 10 jaar naar een secretaresse en het liefst full time.
vrijdag 27 januari 2017 om 07:07
quote:Mevrouw75 schreef op 27 januari 2017 @ 06:56:
[...]
Ik verlang al 10 jaar naar een secretaresse en het liefst full time.Ik ben beschikbaar
[...]
Ik verlang al 10 jaar naar een secretaresse en het liefst full time.Ik ben beschikbaar
vrijdag 27 januari 2017 om 08:26
quote:Mietrot schreef op 26 januari 2017 @ 20:05:
5 dagen werken is ook verlof à rato van 5 dagen.
En ongeveer 20 % meer verdienen.
Ik snap niet wat er zo vreemd of moeilijk aan is.
Genoeg mensen die het zonder problemen doen.Blijkbaar is het toch wel lastig, want je gaat 25% meer verdienen.
5 dagen werken is ook verlof à rato van 5 dagen.
En ongeveer 20 % meer verdienen.
Ik snap niet wat er zo vreemd of moeilijk aan is.
Genoeg mensen die het zonder problemen doen.Blijkbaar is het toch wel lastig, want je gaat 25% meer verdienen.
Oh dear, how sad, never mind.
vrijdag 27 januari 2017 om 08:27
quote:monroe1988 schreef op 27 januari 2017 @ 00:18:
[...]
Jij hebt duidelijk geen idee wat een secretaresse allemaal doet. Ik heb het ontzettend druk, de hele dag door en nee niet met kopietjes maken of koffie zetten..Ik verbaas me ook regelmatig over hoe laatdunkend mensen doen over het beroep secretaresse!
[...]
Jij hebt duidelijk geen idee wat een secretaresse allemaal doet. Ik heb het ontzettend druk, de hele dag door en nee niet met kopietjes maken of koffie zetten..Ik verbaas me ook regelmatig over hoe laatdunkend mensen doen over het beroep secretaresse!
vrijdag 27 januari 2017 om 08:37
quote:Mevrouw75 schreef op 27 januari 2017 @ 07:22:
[...]
Jaaaaaa, het jammere is dat ik het niet kan betalen en het werk het ook niet.
Balen! Ben een ongelooflijke allround secretaresse hoor
Administratief, secretarieel en sales ondersteunend werk gedaan.
Vanaf morgen ga ik de schoolbanken weer in om praktijkdiploma boekhouden te behalen.
Mocht je in de toekomst wel interesse, ik ben op het Vief forum te vinden
[...]
Jaaaaaa, het jammere is dat ik het niet kan betalen en het werk het ook niet.
Vanaf morgen ga ik de schoolbanken weer in om praktijkdiploma boekhouden te behalen.
Mocht je in de toekomst wel interesse, ik ben op het Vief forum te vinden
vrijdag 27 januari 2017 om 08:45
quote:Fruity-Pebbles schreef op 27 januari 2017 @ 08:37:
[...]
Mocht je in de toekomst wel interesse, ik ben op het Vief forum te vinden Haha, als je dan ook talen -toa kunt zijn, helemaal top!
[...]
Mocht je in de toekomst wel interesse, ik ben op het Vief forum te vinden Haha, als je dan ook talen -toa kunt zijn, helemaal top!
vrijdag 27 januari 2017 om 08:58
quote:Mevrouw75 schreef op 27 januari 2017 @ 08:45:
[...]
Haha, als je dan ook talen -toa kunt zijn, helemaal top!
Engels is prima (ruim 9 jaar ervaring in Amerikaans bedrijf en 1 jaar in Deens bedrijf)
Duits kan ik prima begrijpen en met google translate kan ik me ook redelijk verstaanbaar maken.
Maar de rest
Verdorie, ik ben niet de perfecte kandidaat
[...]
Haha, als je dan ook talen -toa kunt zijn, helemaal top!
Engels is prima (ruim 9 jaar ervaring in Amerikaans bedrijf en 1 jaar in Deens bedrijf)
Duits kan ik prima begrijpen en met google translate kan ik me ook redelijk verstaanbaar maken.
Maar de rest
Verdorie, ik ben niet de perfecte kandidaat
vrijdag 27 januari 2017 om 13:05
quote:Hayek schreef op 27 januari 2017 @ 08:26:
[...]
Blijkbaar is het toch wel lastig, want je gaat 25% meer verdienen.
Mijn baas betaalt bij van 4 naar 5 toch echt maar 1 dag extra uit.
Zijnde dus 20 %.
Waarbij het nettoloon nog kan schommelen door belastingen / kinderen ten laste / ...
Waar anderen dus 25 halen ... is mij een raadsel.
Of ze hebben een vrijgevige baas.
[...]
Blijkbaar is het toch wel lastig, want je gaat 25% meer verdienen.
Zijnde dus 20 %.
Waarbij het nettoloon nog kan schommelen door belastingen / kinderen ten laste / ...
Of ze hebben een vrijgevige baas.
vrijdag 27 januari 2017 om 13:30
quote:Mietrot schreef op 27 januari 2017 @ 13:05:
[...]
Zijnde dus 20 %.
Of ze hebben een vrijgevige baas.Het is niet zo lastig, 4 dagen is 100%, 1 dag meer is dus 25% meer.
[...]
Zijnde dus 20 %.
Of ze hebben een vrijgevige baas.Het is niet zo lastig, 4 dagen is 100%, 1 dag meer is dus 25% meer.
vrijdag 27 januari 2017 om 13:31
quote:Mietrot schreef op 27 januari 2017 @ 13:05:
[...]
Zijnde dus 20 %.
Of ze hebben een vrijgevige baas.Ik hoop dat jij voor je werk niet hoeft te kunnen rekenen.
[...]
Zijnde dus 20 %.
Of ze hebben een vrijgevige baas.Ik hoop dat jij voor je werk niet hoeft te kunnen rekenen.
vrijdag 27 januari 2017 om 13:49
quote:Hayek schreef op 27 januari 2017 @ 13:31:
[...]
Ik hoop dat jij voor je werk niet hoeft te kunnen rekenen.
Ik zie het percentage dat ik werk gewoon echt als "percentage".
Niet als 100 %.
Ik werk zelf 50 %. De overige 50 % zit ik thuis (op invaliditeit).
Stel dat ik morgen naar 100 werken - 0 thuis ga, is dat toch echt "maar 50 %" erbij op mijn werk, in plaats van naar 200 % gaan ...
Als anderen hun 80 % gelijk willen stellen met 100 % ... ze doen maar.
Gewoon een verschil van zienswijze / gedachte dus .
[...]
Ik hoop dat jij voor je werk niet hoeft te kunnen rekenen.
Niet als 100 %.
Stel dat ik morgen naar 100 werken - 0 thuis ga, is dat toch echt "maar 50 %" erbij op mijn werk, in plaats van naar 200 % gaan ...
vrijdag 27 januari 2017 om 13:57
quote:Mietrot schreef op 27 januari 2017 @ 13:49:
[...]
Niet als 100 %.
Gewoon een verschil van zienswijze / gedachte dus .Euh nee, gewoon rekenregels.
[...]
Niet als 100 %.
Gewoon een verschil van zienswijze / gedachte dus .Euh nee, gewoon rekenregels.
vrijdag 27 januari 2017 om 14:02
[...]
Niet als 100 %.
Echt, je ziet het fout. Sorry.
Stel dat het salaris bij een bepaalde functie €2.500 is op fulltimebasis. Dan verdien je dus €2.000 als je vier dagen per week werkt (20% minder dan fulltime). Als je nu vier dagen werkt en je gaat naar vijf dagen, krijg je er €500 bij en dat is 25% van €2.000 (wat je eerst verdiende). Als je van vier naar vijf dagen gaat, ga je dus 25% meer verdienen en als je van vijf naar vier dagen gaat, ga je 20% minder verdienen.
Dus als jij nu met 50% werken €1.250 per maand verdient, ga je €2.500 verdienen als je weer 100% zou gaan werken. Dat is dus 100% meer dan je nu verdient.
[...]
Niet als 100 %.
Echt, je ziet het fout. Sorry.
Stel dat het salaris bij een bepaalde functie €2.500 is op fulltimebasis. Dan verdien je dus €2.000 als je vier dagen per week werkt (20% minder dan fulltime). Als je nu vier dagen werkt en je gaat naar vijf dagen, krijg je er €500 bij en dat is 25% van €2.000 (wat je eerst verdiende). Als je van vier naar vijf dagen gaat, ga je dus 25% meer verdienen en als je van vijf naar vier dagen gaat, ga je 20% minder verdienen.
Dus als jij nu met 50% werken €1.250 per maand verdient, ga je €2.500 verdienen als je weer 100% zou gaan werken. Dat is dus 100% meer dan je nu verdient.
vrijdag 27 januari 2017 om 14:10
quote:KennyBee schreef op 26 januari 2017 @ 22:36:
Ik begrijp niet waarom je überhaupt voor 40 uur een secretaresse nodig zou moeten hebben. Dat ene printje of kopietje kun je zelf ook wel maken op de vrijdag, evenals een bakkie koffie uit de automaat trekken.Klinkt behoorlijk neerbuigend, wat voegt dit toe ?
Ik begrijp niet waarom je überhaupt voor 40 uur een secretaresse nodig zou moeten hebben. Dat ene printje of kopietje kun je zelf ook wel maken op de vrijdag, evenals een bakkie koffie uit de automaat trekken.Klinkt behoorlijk neerbuigend, wat voegt dit toe ?
vrijdag 27 januari 2017 om 15:23
vrijdag 27 januari 2017 om 18:04
Realiseer je je dat jij de enige bent die het heeft over koffie halen en een kopietje maken.
Ik ben dolblij met onze secretaresses (we hebben er meer) maar koffie halen of een kopietje maken hebben ze nog nooit voor me gedaan.
Ben overigens ook heel blij met het kantine personeel terwijl ik prima zelf een lunch kan maken. En met de postbode terwijl ik die ene brief natuurlijk prima zelf kan bezorgen ete etc etc.
Ik ben dolblij met onze secretaresses (we hebben er meer) maar koffie halen of een kopietje maken hebben ze nog nooit voor me gedaan.
Ben overigens ook heel blij met het kantine personeel terwijl ik prima zelf een lunch kan maken. En met de postbode terwijl ik die ene brief natuurlijk prima zelf kan bezorgen ete etc etc.
vrijdag 27 januari 2017 om 18:51
[...]
Niet als 100 %.
Gewoon een verschil van zienswijze / gedachte dus .Als je van 50% naar 100% gaat verdubbelt je salaris. Als het 50% stijg heb je 75% van het maximum i.p.v. het maximum.
[...]
Niet als 100 %.
Gewoon een verschil van zienswijze / gedachte dus .Als je van 50% naar 100% gaat verdubbelt je salaris. Als het 50% stijg heb je 75% van het maximum i.p.v. het maximum.