van spw4 naar hbo-v
zondag 8 januari 2012 om 14:48
hallo,
ik heb in 2010 mijn spw4 diploma behaald.ik heb daarna overal een beetje gewerkt in de gehandicapte zorg.
ik ben er daar achter gekomen dat ik graag wil verzorgen.
ik werk nu op een woongroep waar ik meer een politieagent ben dan dat ik ze kan verzorgen.
ook zit ik al een tijdje met het idee om hbo-v te doen.
kan iemand mij vertellen hoe de opleiding van hbo-v voltijd eruit zit, ook als je geen mbo-v hebt gedaan. moetje extra werk doen? is het moeilijk? heb je voordeel als je bijv spw4 hebt gedaan?
ik heb in 2010 mijn spw4 diploma behaald.ik heb daarna overal een beetje gewerkt in de gehandicapte zorg.
ik ben er daar achter gekomen dat ik graag wil verzorgen.
ik werk nu op een woongroep waar ik meer een politieagent ben dan dat ik ze kan verzorgen.
ook zit ik al een tijdje met het idee om hbo-v te doen.
kan iemand mij vertellen hoe de opleiding van hbo-v voltijd eruit zit, ook als je geen mbo-v hebt gedaan. moetje extra werk doen? is het moeilijk? heb je voordeel als je bijv spw4 hebt gedaan?
zondag 8 januari 2012 om 15:07
Ik heb zelf de hbo-v gedaan na de mbo-v.
Ik denk dat het zeker een meerwaarde is dat je spw hebt gedaan. De basis kun je dan al grotendeels denk ik. Verzorg je ook al mensen op je werk?
Vooral de kennis zal je moeten leren denk ik.
Even een vraagje: waarom kies je voor de hbo-v en niet voor de mbo-v? Wat zou je vooral met de hbo-v willen doen?
Ik denk dat het zeker een meerwaarde is dat je spw hebt gedaan. De basis kun je dan al grotendeels denk ik. Verzorg je ook al mensen op je werk?
Vooral de kennis zal je moeten leren denk ik.
Even een vraagje: waarom kies je voor de hbo-v en niet voor de mbo-v? Wat zou je vooral met de hbo-v willen doen?
zondag 8 januari 2012 om 15:29
Ik start in september met MBO-V na de SPW-4. Ik wilde eerst ook graag naar het HBO maar ik heb de voordelen en nadelen tegen elkaar afgewogen: MBO wordt volledig betaald door mijn werkgever (incl.boeken), er zijn in principe geen HBO functies in de primaire zorg bij mijn werkgever dus qua salaris scheelt het niets en ik ga er maar 2,5 jaar over doen ipv 4. Succes met je keuze!
zondag 8 januari 2012 om 16:47
waarom ik hbo-v wil doen is dat mbo mij niet egt bevallen is.
en ik weet niet precies wat het verschil is tussen mbo-v en hbo-v.
ook weet ik nog niet precies wat ik wil ik wi bij gehandicapten werken of ik wil op eenkinderafdeling in het ziekenhuis werken en dan is hbo-v volgens mij beter omdat je daar ook keuze pakketen van hebt.
en ik weet niet precies wat het verschil is tussen mbo-v en hbo-v.
ook weet ik nog niet precies wat ik wil ik wi bij gehandicapten werken of ik wil op eenkinderafdeling in het ziekenhuis werken en dan is hbo-v volgens mij beter omdat je daar ook keuze pakketen van hebt.