Werk & Studie alle pijlers

vast contract in de zorg??

18-11-2014 22:38 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik vraag me af of er hier mensen zijn die als verzorgende of vergelijkbaar in de verpleging of psychiatrie dit jaar nog een vast contract gekregen hebben, of dat het bij de meeste instellingen tot 2 of 3 tijdelijke contracten geven en dan ontslag Rede is ik heb nu een contract voor onbepaalde tijd maar wil graag van baan wisselen. Maar ergens ben ik bang dat ze je net zo hard ergens weer uitgooien met alle bezuinigingen en toekomst plannen. Dus wie heeft er ervaringen mee

Groetjes,
Hoi meissie,

In deze tijd worden er geen onbepaalde tijd contracten gegeven in de zorg nee. Beter nog, zelfs met zo'n vaste aanstelling ben je tegenwoordig je baan nog niet zeker! Ik zou voorlopig blijven zitten waar je zit, tenzij je werk in een andere sector zoekt.
Hmmmm... Tenzij je een niveau 5 verpleegkundige bent geef ik je inderdaad weinig kans.
Ik heb er 1 gehad, vorig jaar. Maar dat moesten ze want dat was afgwsproken toen ik aan mn opleiding begon.

ik zou het niet doen!! Maarja ik heb dan ook n koophuis en kind etc. Dus zou dat risico nooit nemen nu. Bij ons worden er geen vaste contracten meer gegeven iedereen word er na 3x uitgegooid en mag dan na 3 maand weer terug komen.. helpenden gaan er helemaal uit..
Geen risico nemen, blijven zitten waar je zit. De tijd is er niet naar.

Bij mijn huidige werkgever worden geen vaste contracten gegeven en zijn zelfs verpleegkundigen die wél een vast contract hebben niet meer zeker van hun baan. Bij mijn vorige werkgever wordt alleen aan alle verpleegkundigen en aan de verpleegkundigen in opleiding, die voor de start van de opleiding al bij hen werkzaam waren als 3 IG, een vast contract gegeven. Niveau 3 en 3 IG worden er grotendeels uit gewerkt of moeten in opleiding tot verpleegkundige. Helpenden 2 moeten er allemaal uit.

Ook ik ben een na-3-contracten-eruit slachtoffer trouwens. Mijn werkgever wil sowieso niet in mij investeren omdat ik geneeskundestudent ben: kwestie van tijd voordat ik hen gedag zeg. Overigens had ik wel binnen 48 uur nadat mijn ontslagbrief in de bus lag een nieuwe (bij)baan, maar ja, ook weer tijdelijk natuurlijk.
Blijf zitten waar je zit of solliciteer intern, dat is safe...

Ik moet er, als begeleider, na 3 contracten er voor 3 maand en een dag uit. Mijn manager vertelde dat dit omhoog gaat naar 6 maanden...

Dus, wees bewust waar je voor kiest. Want tegenwoordig liggen de banen, in de zorg, niet voor het oprapen!
Make your dreams come true!
2 jaar terug heb ik vast contract gekregen als laatste. Alle oproepers. Flexen en nul-uren mensen mochten vertrekken. Misschien kan je binnen de organisatie een andere baan zoeken. Dan houd je wel je baan garantie. Voor zover mogelijk
Ik heb afgelopen zomer mijn vaste contract opgezegd in de zorg voor een opleidingscontract met uitzicht op vast.

Ik heb de kans aangenomen omdat het is wat ik wil gaan doen, en ja, ik heb een koophuis en mijn financiele verplichtingen.. Maar hoe lang moet ik anders wachten? Voor hetzelfde geldt blijven de contracten nog 5 jaar moeilijk... Dat wacht ik niet af.. Wil toch wel graag doen wat ik leuk vind..
Grote kans dat de jaarcontracten een blijvertje zijn, gewoon vanwege de veranderende arbeidsmarkt. En een vaste baan is zeker ook niet heilig, ook daar vallen ontslagen.

Aan jou de keuze om te blijven waar je nu zit, of om te solliciteren op een baan die je leuker vindt.

Succes!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
kroketje heeft ook een punt; hoe lang moet je wachten? Het is beslist geen tijd om hier lichtzinnig over te denken. Baanzekerheid is echt nihil op het moment in deze en aangrenzende sectoren. De kans is groot dat je met een tijdelijk contract (want dat krijg je) weer zonder werk komt te zitten. Maar dat zal ook de komende jaren zo blijven. Als je wil wisselen moet je dat dus goed aanpakken en heel goed weten waar je aan begint. Als je je geld hard nodig hebt (bijvoorbeeld je kan niet terugvallen op vaste inkomsten van een partner, je hebt hoge vaste lasten of schulden) kun je toch beter blijven zitten. Maar als je je inkomsten kan missen en je weet dat het risico is dat je zonder werk komt te zitten kan je altijd de gok wagen anders kan je wel heel lang gaan zitten wachten op 'betere tijden'. Wellicht overbodig om te zeggen, maar zeg je huidige baan echt pas op als je contract hebt getekend bij een nieuwe.

Ik werk in een aangrenzende sector die nog met wat andere veranderingen kampt en ben er na 3 jaarcontracten uit gegaan samen met nog wat anderen. Ik heb toch nog een andere baan gevonden (zeer tijdelijk, ik sta volgend jaar weer op straat en met mij ook collega's met vaste contracten) een beperkt aantal van mijn oudcollega's die geen nieuwe baan hadden konden weer na 3 maanden terug naar onze oude werkgever voor een nieuwe ronde tijdelijke contracten.
Mmmm oke duidelijk, wel bizar dat zoveel mensen gewoon 3 maanden op wacht worden gezet. Daar zal ik geen zin in hebben hoewel ik de keus ook wel begrijp. Probleem is niet zo zeer dat er geen vacatures zijn voor verzorgende die zijn er zat maar ook dat dit kwa uren steeds minder wordt. Je mag al heel blij zijn met 28 uur tegenwoordig :(. En ben benieuwd hoe dat in de toekomst wordt als er bijna geen intramurale zorg is en alles extramuraal wordt. Nog flexibeler werken en nog meer en meer gebroken diensten :/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven