Werk & Studie alle pijlers

Vaststellingsovereenkomst ?

23-04-2010 17:26 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit een beetje in een vervelende situatie.

Ik heb een jaar en enkele maanden voor een bedrijf gewerkt.

Ik had een jaarcontract dat op dezelfde voorwaarden is verlengt; het was een contract met een opzegtermijn van een maand. Ik vond het niet erg dat het op deze manier werd verlengd want ik had het daar nooit echt leuk gevonden en had me voorgenomen om dit 2de jaar te gebruiken om op zoek te gaan naar een leuker bedrijf.

Maar begin dit jaar heb ik te horen gekregen dat ik geopereerd moest worden en heb dit meteen aan mn werkgever gemeld. Ik zou 6 weken thuis moeten herstellen van de operatie. Het ging gelukkig niet om iets levensbedreigend.

Omdat ik niet bij de eerste de beste ziekenhuis opgenomen wilde worden heb ik daarom de tijd genomen om wat ziekenhuizen af te gaan.

Eenmaal een ziekenhuis (en een operatiedatum) gevonden te hebben heb ik dit gemeld bij werkgever maar hd nog geen doktersverklaring bij de hand of iets. Spoedig daarna heb ik te horen gekregen dat mn werkgever me liever zag vertrekken vanwege mn functioneren.

Er is een vaststellingsovereenkomst opgemaakt die ik heb ondertekend.

Ik lig nu inmiddels thuis te herstellen en heb al een paar keer gemaild naar de stand van zaken maar ik krijg nergens antwoord op.

Mijn vraag:

Houden bedrijven zich eigelijk wel aan zon over1komst ?

Zal ik echt de afgesproken bedragen te zien krijgen ?

Ondanks dat ik het eigelijk zeer rustig aan moet doen wil ik volgende week in ieder geval naar het CWI om een uitkering aan te vragen. Ik voel me erg shit in ieder geval door de herstelperiode sinds deze week, de werkeloosheid sinds begin april en de onzekerheid die erbij komt kijken.
quote:vlinders79 schreef op 23 april 2010 @ 18:30:

dat niet maar men wilde het allemaal zo snel mogelijk afgerond krijgen.

En ik vond het wel een prettig idee om me rustig voor te kunnen bereiden op de opname en vervolgens op het vinden naar ander werk, maar nu een paar weken verder kan ik voor de maand april helemaal nix aflossen aanmaandlasten, gelukkig dat ik wel genoeg eten en drinken voor de herstelperiode in huis hebWaarom kan je niks aflossen? je contract loopt tot 31-5, dus ik neem toch aan dat je je loon uitbetaald krijgt?
dubbel
dubbel
quote:ninon schreef op 24 april 2010 @ 21:34:

[...]

Vlinder, hieruit maak ik op dat je het geld ook op de 31ste mei uitbetaald krijgt. Ze dienen zich aan deze overeenkomst te houden. Indien ze dat niet doen, dan heb je een goede zaak en kan je alsnog juridisch advies inwinnen. Ik zou me echt geen zorgen maken of ze uitbetalen.

dank voor je reactie, ik wil nix liever dan erop vertrouwen dat alles goedkomt en dat ik uitbetaald krijg, maar wat als dat niet gebeurt .....? dan heb ik gewoon een betaalachterstand van 2 maanden in alles. Wordt ik misschien het huis uitgezet.

deze onzekerheid komt puur uit het feit dat ik helemaal geen reactie krijg op mn vraag op een voorschot voor de maand april.

als er nual zo word gereageerd, wat kan ik eind van de maand dan verwachten?

quote:hanneke000 schreef op 24 april 2010 @ 21:40:

[...]

Waarom kan je niks aflossen? je contract loopt tot 31-5, dus ik neem toch aan dat je je loon uitbetaald krijgt?

ik ben sinds begin april vrijgesteld van alle werkzaamheden en heb me sindsdien alleen beziggehouden met de ziekenhuisopname

in de over1komst staat dat ik mn resterende salaris eind mei uitbetaald krijg.

maar er is mij mondeling toegezegt dat ik in april alvast wat gestort zou kunnen krijgen
Heb je geen rechtsbijstandsverzekering? Neem daar dan eens contact mee op. Of met de rechtswinkel of met de jurofoon. Als je niks doet, gebeurt er in ieder geval niets.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
bedankt voor al jullie reacties, ik heb me voor nix zorgen gemaakt de eerste voorschot is al overgemaakt
quote:vlinders79 schreef op 27 april 2010 @ 09:39:

bedankt voor al jullie reacties, ik heb me voor nix zorgen gemaakt de eerste voorschot is al overgemaakt Moet ik hieruit begrijpen dat je nog steeds geen juridisch advies hebt ingewonnen? Hoe kan het nou dat je zo slecht voor jezelf opkomt?
waarom geld verspillen aan een jurist als het bedrijf zich aan de regels houd, ik weet nu dat ik het gehele afgesproken bedrag krijg en dat ik volgend maand met een opgelucht hart kan solliciteren.
quote:vlinders79 schreef op 27 april 2010 @ 21:49:

waarom geld verspillen aan een jurist als het bedrijf zich aan de regels houd, ik weet nu dat ik het gehele afgesproken bedrag krijg en dat ik volgend maand met een opgelucht hart kan solliciteren.Je moet een vaststellingsovereenkomst àltijd laten controleren door een jurist, omdat je wel je recht op WW wilt behouden lijkt me. Als er iets verkeerd geformuleerd is kan het zijn dat je geen WW krijgt.
quote:vlinders79 schreef op 27 april 2010 @ 21:49:

waarom geld verspillen aan een jurist als het bedrijf zich aan de regels houd, ik weet nu dat ik het gehele afgesproken bedrag krijg en dat ik volgend maand met een opgelucht hart kan solliciteren.

Dat heb ik al uitgelegd: je neemt een, in mijn ogen onaanvaardbaar, groot risico ten aanzien van het verkrijgen van een uitkering als je herstel niet verloopt zoals je hoopt. Bovendien is deze overeenkomst naar het zich laat aanzien niet volgens de regelen der kunst opgesteld en daarmee nadelig voor jou.

Enfin, als jij het raadplegen van een jurist geldverspilling vindt dan is dat je goed recht. Ik laat het hier verder bij.
jullie hebben beiden een punt, tja tis allemaal nieuw voor me, gelukkig is de maand mei nog lang niet om, dus ik heb nog ff om het goed na te laten kijken, verders gaat het met mn herstel al stappen vooruit, ik heb vandaag al voorzichtig kleine boodschapjes kunnen doen en kunnen volhouden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven