Werk & Studie alle pijlers

Veiligheidsonderzoek

17-12-2009 22:33 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op de formulieren van het veiligheidsonderzoek vragen ze naar je financiele situatie, ik heb vermeld dat ik in de schuldsanering heb gezeten. Kan ik hierdoor afgewezen worden.
Van "het veiligheidsonderzoek"? Beetje vaag. Maar goed, ik neem aan dat de vraag is of je gevoelig bent voor omkoperij. Als je situatie nu goed is lijkt me dat niet zo'n probleem.
Ik zou iig altijd eerlijk antwoorden. Rapen zijn meestal goed gaar als men erachter is gekomen dat je gelogen hebt.

En dan boeit het dus niet waar dit "veiligheidsonderzoek" over gaat.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Sheeva schreef op 17 december 2009 @ 22:33:

Op de formulieren van het veiligheidsonderzoek vragen ze naar je financiele situatie, ik heb vermeld dat ik in de schuldsanering heb gezeten. Kan ik hierdoor afgewezen worden.Het betreft een veiligheidsonderzoek van de aivd voor een baan bij de politie.
Ligt denk ik aan je verhaal waarom je in de schuldsanering terecht bent gekomen. Als dat door gokschulden is, is dat een ander verhaal dan bijvoorbeeld door een faillissement van een eigen zaak.

Verder is waarschijnlijk ook je huidige financiële situatie een factor. Als je nog steeds schulden hebt of weinig geld denken ze misschien dat er een risico is dat je omkoopbaar bent.
quote:Sheeva schreef op 17 december 2009 @ 22:33:

Op de formulieren van het veiligheidsonderzoek vragen ze naar je financiele situatie, ik heb vermeld dat ik in de schuldsanering heb gezeten. Kan ik hierdoor afgewezen worden.Ja
Zie QR
...
anoniem_52537 wijzigde dit bericht op 03-03-2010 20:11
Reden: niet meer terzake
% gewijzigd
Zullen ze niet daarom doen, hoor.
quote:Brown_Eyes schreef op 19 december 2009 @ 19:50:

Zullen ze niet daarom doen, hoor.Dat is wel heel stellig gezegd. Het is echt goed mogelijk dat mensen om dit soort redenen worden afgewezen. e.a. is afhankelijk van de functie die men wil gaan vervullen, en de reden van de schulden. Zoals al aangegeven er zijn nu eenmaal functies bij de overheid waar je in aanraking komt met bijvoorbeeld geld e.d. of waar je voor de overheid een risico zou kunnen zijn.
Het zal liggen aan om welke reden je in de schuldsanering bent gekomen (zoals eerder al werd geschreven) en ook aan op welke baan je solliciteert. Je hebt verschillende niveau's van veiligheidsonderzoeken en hoe "hoger" het niveau, hoe strenger de eisen. Weet je zeker dat de AIVD het onderzoek uitvoert? Soms doet het korps het ook zelf namelijk. Als de AIVD het doet zit je volgens mij al op een redelijk zwaar onderzoek.

Eerlijk en transparant zijn over de reden zal al een stuk helpen, maar dan nog loopt je het risico afgewezen te worden.
quote:gizz schreef op 19 december 2009 @ 21:08:

[...]

Dat is wel heel stellig gezegd. Het is echt goed mogelijk dat mensen om dit soort redenen worden afgewezen. e.a. is afhankelijk van de functie die men wil gaan vervullen, en de reden van de schulden. Zoals al aangegeven er zijn nu eenmaal functies bij de overheid waar je in aanraking komt met bijvoorbeeld geld e.d. of waar je voor de overheid een risico zou kunnen zijn.

Ja, heel stellig.

Het feit dat iemand ooit schulden heeft gehad, wil niet zeggen dat men in een risicogroep valt. Zo wordt er echt niet naar gekeken.

Risico voor de overheid en zijn kassa
Het kan idd, afhankelijk van de redenen waarom je daarin zit en wat je eigen aandeel daarin is. Iig is het zaak zo eerlijk mogelijk te zijn, echt waar, ze komen er anders toch wel achter en dan wordt je zeker afgewezen. Als je wordt afgewezen, is dat niet vanwege de schuldsanering an sich, maar vanwege de situatie eromheen. Veiligheidsonderzoek wordt oa gedaan om betrouwbaarheid, onafhankelijkheid en objectiviteit te kunnen toetsen. De vraag is of jij om bepaalde redenen tot bepaalde dingen te verleiden bent, met bijvoorbeeld geld als middel. Of dat je onder invloed van bepaalde mensen staat.

Overigens wordt bij afwijzing niet altijd de reden vermeldt. Het kan ook zijn dat iets of iemand uit je directe familie de reden is voor je afwijzing, maar dat zul je dan nooit weten.
Er zijn 2 soorten van onderzoek. Een P en een A onderzoek. Ik vermoed dat het hier gaat om een P onderzoek. Klopt dat? Die is namelijk stukken minder uitgebreid dan de A

Ga er niet vooraf al vanuit dat je afgewezen wordt. Ze zullen bij jou nagaan waarom je in de schuldsanering hebt gezeten. Het kan zijn dat ze dan aanvullend onderzoek zullen doen daarop om te kijken of je zoals dignity schrijft te verleiden bent of dat je onder invloed van mensen staat of chantabel bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven