Werk & Studie alle pijlers

verband schoenen

08-10-2018 23:46 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zou de reden kunnen zijn dat een oudere met dementie geen verbandschoenen wilt dragen en welke oplossing kan hier voor bedacht worden?
Heb je het de persoon zelf al eens gevraagd? Of kan dat niet omdat dit een huiswerkopdracht is...?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Omdat ie het niet lekker vindt zitten?
Omdat ie één of ander trauma uit 't verleden heeft van die dingen?

Oplossing?
Die dingen uitlaten.
Ze zien er niet uit, ze zitten niet vertrouwd voor die persoon...

Ik kan nog wel meer redenen bedenken, maar aangezien je vraag klinkt als een huiswerkopdracht...
If you can dream it, you can do it.
Ja het is idd een huiswerk opdracht.
Uit ervaring weet ik dat mensen met dementie dingen kunnen weigeren.
Maar geen idee wat je moet doen als ze geen verband schoenen willen dragen.
Heb me rot gezocht op internet.
Het enige wat ik wel kon vinden is dat je niet moet dwingen maar dat het wel kan helpen als je begrijpt waarom de zorgvrager verbandschoenen weigert.
Ook werd er gezegd:blijf niet aandringrn probeer het later nog een keer.
Verder is het het beste als verband schoenen worden aangemeten.
Er wordt dan aandacht besteed aan de juiste pasvorm.Het is belangrijk dat er voldoende ruimte in de schoen zit om drukplekken te voorkomen,ook als de voeten nog in het verband zitten.

Dit is voorlopig de enige informatie die ik kon vinden.
De vraag is nu nog steeds;wat moet je doen als een zorgvrager met dementie geen verbandschoenen wilt dragen.
Het enige wat ik kan bedenken is achterhalen wat daarvan de oorzaak is.
Misschien doen ze pijn en moeten er nieuwe aangemeten worden?
Kia•Ora schreef:
08-10-2018 23:48
Heb je het de persoon zelf al eens gevraagd? Of kan dat niet omdat dit een huiswerkopdracht is...?
:hihi: Niet zo bijdehand doen Kia! :whip:
Mijn moeder was dement maar zag nog wel dat het afschuwelijke dingen zijn en was heel verdrietig dat ze ze aan moest. Zaten ook helemaal niet lekker en waren spuuglelijk.
Nenne49 schreef:
09-10-2018 00:12
Ja het is idd een huiswerk opdracht.
Uit ervaring weet ik dat mensen met dementie dingen kunnen weigeren.
Maar geen idee wat je moet doen als ze geen verband schoenen willen dragen.
Heb me rot gezocht op internet.
Het enige wat ik wel kon vinden is dat je niet moet dwingen maar dat het wel kan helpen als je begrijpt waarom de zorgvrager verbandschoenen weigert.
Ook werd er gezegd:blijf niet aandringrn probeer het later nog een keer.
Verder is het het beste als verband schoenen worden aangemeten.
Er wordt dan aandacht besteed aan de juiste pasvorm.Het is belangrijk dat er voldoende ruimte in de schoen zit om drukplekken te voorkomen,ook als de voeten nog in het verband zitten.

Dit is voorlopig de enige informatie die ik kon vinden.
De vraag is nu nog steeds;wat moet je doen als een zorgvrager met dementie geen verbandschoenen wilt dragen.
Het enige wat ik kan bedenken is achterhalen wat daarvan de oorzaak is.
Misschien doen ze pijn en moeten er nieuwe aangemeten worden?
Nou dan heb je je antwoord toch?

Wat mij betreft is het heel simpel, als een client iets niet wil, doen we het niet.
If you can dream it, you can do it.
Verbandschoenen zijn lomp, lelijk en er zit geen pasvorm in. Ze worden, meestal, alleen gebruikt bij gezwachtelde benen/voeten.

https://www.holwegschoenen.nl/orthopedi ... ndschoenen
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Tja...ik zou ook zeggen, gewoon niet aan doen. Maar zo eenvoudig is het niet. Een demente Client die met gezwachtelde voeten of dikke verbanden aan de voeten alleen op Staat, dan is de kans heel erg groot op vallen en verwondingen.
Veiligheid is hier het Thema.
De vraag is of het zwachtelen echt nodig is, anders zijn steunkousen een oplossing, daarmee kunnen gewone schoenen aan.
Of minder dikke verbanden maken met ander verbandmateriaal, waardoor ook gewone schoenen kunnen.
Wanneer deze alternatieven geen oplossing zijn, dan is de Client veel minder mobiel zonder schoenen en kan niet alleen lopen.
Wanneer de Client in een rolstoel zit en niet mobiel is, dan is er geen probleem. Gewoon in de rolstoel zetten zonder schoenen.
Misschien proberen om de Client te overtuigen dat lopen veiliger is met schoenen en hierdoor medewerking krijgen voor het aantrekken ervan.
nachtvlinder1977 schreef:
09-10-2018 00:21
Niet zo bijdehand doen Kia! :whip:
Bij de voet hé vlindertje, bij de voet! ;-D
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven