Vervoer naar school
donderdag 15 maart 2018 om 19:23
Goedenavond,
Voor mij is dit redelijk nieuw om zo een bericht te plaatsten dus ik hoop dat het goed gaat Haha.
Ik ben pas wezen skiën maar helaas op de 1e dag draaide ik met mijn knie door... nu blijkt dat mijn knie op 2 plaatsen gebroken is en dat 1 van die plaatsen is t bot waar je kruisbanden aan vast zitten.
Mijn been zit van mijn enkel tot boven aan mijn been in het gips.... dit willen ze 8 weken zo laten en dan kijken of er eventueel een operatie nodig is. Als het alleen bij gips blijft krijg ik na die 8 weken gips therapie op langzaam het zelfstandig lopen weer gaan op te bouwen. Als het wel een operatie gaat worden dan zijn we maanden verder...
Nu is mijn probleem dat ik op school zit en momenteel 21 ben. Ik zit in Tilburg op school en ik woon zelf in Eindhoven.
Ik zelf heb al naar gemeente Eindhoven gebeld want ik hoopte in aanmerking te komen voor het leerlingenvervoer maar daar was ik helaas te oud voor. Ik werdt door hun doorverwezen naar het UWV, hier kom ik pas in aanmerking als mijn herstel langer dan een jaar duurt. Het kan bij mij dus wel langer dan een jaar duren maar mijn arts wil dat niet uitschrijven omdat t ook kan zijn dat het maar een paar weken duurt....
De zorgverzekeraar doet verder ook niks....
Je kan dan ook zeggen reis met het openbaar vervoer, maar mijn been moet in horizontale houding blijven. Ik heb wel een rolstoel tot mijn beschikking, maar het is in de ochtend sowieso al super druk in de bussen op school dagen dus dat is al bijna onmogelijk. Maar buiten dat om zit ik aan de morfine waardoor ik niet zelfstandig mag/kan reizen....
Heeft er hier iemand anders verder nog ervaring mee of iets anders ? Want ik ben op dit moment echt hopeloos aan het zoeken naar opties maar alle deuren lijken te sluiten...
Voor mij is dit redelijk nieuw om zo een bericht te plaatsten dus ik hoop dat het goed gaat Haha.
Ik ben pas wezen skiën maar helaas op de 1e dag draaide ik met mijn knie door... nu blijkt dat mijn knie op 2 plaatsen gebroken is en dat 1 van die plaatsen is t bot waar je kruisbanden aan vast zitten.
Mijn been zit van mijn enkel tot boven aan mijn been in het gips.... dit willen ze 8 weken zo laten en dan kijken of er eventueel een operatie nodig is. Als het alleen bij gips blijft krijg ik na die 8 weken gips therapie op langzaam het zelfstandig lopen weer gaan op te bouwen. Als het wel een operatie gaat worden dan zijn we maanden verder...
Nu is mijn probleem dat ik op school zit en momenteel 21 ben. Ik zit in Tilburg op school en ik woon zelf in Eindhoven.
Ik zelf heb al naar gemeente Eindhoven gebeld want ik hoopte in aanmerking te komen voor het leerlingenvervoer maar daar was ik helaas te oud voor. Ik werdt door hun doorverwezen naar het UWV, hier kom ik pas in aanmerking als mijn herstel langer dan een jaar duurt. Het kan bij mij dus wel langer dan een jaar duren maar mijn arts wil dat niet uitschrijven omdat t ook kan zijn dat het maar een paar weken duurt....
De zorgverzekeraar doet verder ook niks....
Je kan dan ook zeggen reis met het openbaar vervoer, maar mijn been moet in horizontale houding blijven. Ik heb wel een rolstoel tot mijn beschikking, maar het is in de ochtend sowieso al super druk in de bussen op school dagen dus dat is al bijna onmogelijk. Maar buiten dat om zit ik aan de morfine waardoor ik niet zelfstandig mag/kan reizen....
Heeft er hier iemand anders verder nog ervaring mee of iets anders ? Want ik ben op dit moment echt hopeloos aan het zoeken naar opties maar alle deuren lijken te sluiten...
donderdag 15 maart 2018 om 19:31
Heel je omgeving plat bellen?
Bericht op Facebook smijten?
Andere studenten uit Eindhoven die in Tilburg studeren?
Navraag doen op school of zij geen plan B weten?
(Wie weet is er bijvoorbeeld wel een docent die in je buurt woont.)
Desnoods op maandag met X, op dinsdag met Y, ... en zo een hele planning maken.
Die dan nog es wekelijks kan wijzigen indien nodig.
donderdag 15 maart 2018 om 19:36
Op wat voor opleiding zit je? Niveau en richting?
Vervoersvoorziening voor scholieren is onderdeel van de wet WIA. Ondanks dat je geen uitkering krijgt kun je in sommige gevallen wel een vervoersvoorziening krijgen. Dat je een jaar ziek moet zijn staat niet in de voorwaarden.
Zie ook deze uitleg: www.uwv.nl/particulieren/voorzieningen/ ... il/vervoer
Boven aan de pagina staat de verwijzing waarmee je met je DIGID een directe aanvraag kunt doen.
Vervoersvoorziening voor scholieren is onderdeel van de wet WIA. Ondanks dat je geen uitkering krijgt kun je in sommige gevallen wel een vervoersvoorziening krijgen. Dat je een jaar ziek moet zijn staat niet in de voorwaarden.
Boven aan de pagina staat de verwijzing waarmee je met je DIGID een directe aanvraag kunt doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 15 maart 2018 om 20:15
donderdag 15 maart 2018 om 20:17
Dan is het vaak nog steeds druk hoorclosednote schreef: ↑15-03-2018 20:15Kun je niet iets regelen met school? In de spits is het vaak niet te doen nee in de trein als je been horizontaal moet blijven. Maar zou je eventueel niet buiten de spits kunnen reizen?
donderdag 15 maart 2018 om 20:20
Dit.Lady*Voldemort schreef: ↑15-03-2018 20:14Ik zou me gewoon ziek melden. Zeker zo lang je aan de morfine zit.
En overleggen met school. Wellicht is het mogelijk dat je veel thuis doet en je colleges/lessen thuis kunt bekijken. Ook in het basis- en voortgezet onderwijs doen ze tegenwoordig aan opnames bij bijvoorbeeld zieke kinderen. Overleg of dat een optie is. Voor de dagen dat je dan toch naar school moet zou je kunnen vragen of er een klas- of studiegenoot die kant op gaat met de auto en of je mee kan rijden. Verder inderdaad je netwerk in zetten. Er is vast wel iemand die bij jou in de buurt woont die regelmatig die kant op moet met de auto.
donderdag 15 maart 2018 om 20:21
Wat kun je allemaal thuis doen aan school?
Door zo veel mogelijk zelfstandig te doen en hierbij goed comtact en afspraken met docenten maakt kun je nog aardig bij blijven.
Hiernaast moet het via beeld of geluid materiaal ook wel mogelijk zijn toch uitleg van de lessen mee te krijgen.
En vraag sowieso de aantekeningen digitaal.
Door zo veel mogelijk zelfstandig te doen en hierbij goed comtact en afspraken met docenten maakt kun je nog aardig bij blijven.
Hiernaast moet het via beeld of geluid materiaal ook wel mogelijk zijn toch uitleg van de lessen mee te krijgen.
En vraag sowieso de aantekeningen digitaal.
donderdag 15 maart 2018 om 23:21
vrijdag 16 maart 2018 om 09:54
Aangezien ik een student ben kan ik die kosten dus niet zelf betalen, want ik heb nu ook geen inkomen omdat het werk moeilijk doet met uitbetalen terwijl ik ziek ben...gizzmo-returns schreef: ↑15-03-2018 19:28School gevraagd?
Kijken of er een vrijwilliger is die je wil rijden tegen onkostenvergoeding?
Verantwoordelijkheid en kosten liggen bij je zelf, niemand anders gaat dit voor je betalen of regelen.
vrijdag 16 maart 2018 om 09:56
Ik mag van school sowieso thuis blijven dat is geen probleem, het is desnoods zelfs op een schoolactiviteit gebeurt...
Maar het gaat mij erom dat wij veel aantekeningen krijgen, en ik kan natuurlijk zelf wel vanuit het boek werken of de aantekening doorgestuurd krijgen, maar door de uitleg van de docent met voorbeelden erbij blijft de stof bij mij meestal beter hangen....
vrijdag 16 maart 2018 om 09:57
Die weken zelf ook en ik kan van hun niet verwachten dat hun dit al die weken gaan doen voor mij vindt ik zelf.
vrijdag 16 maart 2018 om 09:57
Je werkt zwart?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
vrijdag 16 maart 2018 om 09:58
Voor zover ik weet gaat heel mijn omgeving met t Ov en al mijn docenten komen ook niet uit de buurt...Tornacense schreef: ↑15-03-2018 19:31Heel je omgeving plat bellen?
vrijdag 16 maart 2018 om 09:58
Dus i.p.v. een ramp is het meer een tijdelijk ongemak?Luty69 schreef: ↑16-03-2018 09:56Ik mag van school sowieso thuis blijven dat is geen probleem, het is desnoods zelfs op een schoolactiviteit gebeurt...
Maar het gaat mij erom dat wij veel aantekeningen krijgen, en ik kan natuurlijk zelf wel vanuit het boek werken of de aantekening doorgestuurd krijgen, maar door de uitleg van de docent met voorbeelden erbij blijft de stof bij mij meestal beter hangen....
Like a great eternal Klansman
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
vrijdag 16 maart 2018 om 10:01
Ik heb daar voor de zekerheid ook gewoon een aanvraag gedaan, maar ik heb ook telefonisch contact met hun gehad en toen was het eerste wat ze vermelde over die vergoeding was dat ik een jaar hier mee bezig zou zijn...viva-amber schreef: ↑15-03-2018 19:36Op wat voor opleiding zit je? Niveau en richting?
Ik zit op t mbo 4 onderwijsassistenten en kinderopvang
vrijdag 16 maart 2018 om 10:01
Vragen of school mee wil werken aan een livestream. Dan kun je vanuit thuis de colleges mee volgen en zelf je aantekeningen maken. Daarna afspreken met een van de medestudenten, het liefst iemand die de stof begrijpt en de stof doornemen.