Werk & Studie alle pijlers

Vervoer naar school

15-03-2018 19:23 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Voor mij is dit redelijk nieuw om zo een bericht te plaatsten dus ik hoop dat het goed gaat Haha.

Ik ben pas wezen skiën maar helaas op de 1e dag draaide ik met mijn knie door... nu blijkt dat mijn knie op 2 plaatsen gebroken is en dat 1 van die plaatsen is t bot waar je kruisbanden aan vast zitten.

Mijn been zit van mijn enkel tot boven aan mijn been in het gips.... dit willen ze 8 weken zo laten en dan kijken of er eventueel een operatie nodig is. Als het alleen bij gips blijft krijg ik na die 8 weken gips therapie op langzaam het zelfstandig lopen weer gaan op te bouwen. Als het wel een operatie gaat worden dan zijn we maanden verder...

Nu is mijn probleem dat ik op school zit en momenteel 21 ben. Ik zit in Tilburg op school en ik woon zelf in Eindhoven.

Ik zelf heb al naar gemeente Eindhoven gebeld want ik hoopte in aanmerking te komen voor het leerlingenvervoer maar daar was ik helaas te oud voor. Ik werdt door hun doorverwezen naar het UWV, hier kom ik pas in aanmerking als mijn herstel langer dan een jaar duurt. Het kan bij mij dus wel langer dan een jaar duren maar mijn arts wil dat niet uitschrijven omdat t ook kan zijn dat het maar een paar weken duurt....
De zorgverzekeraar doet verder ook niks....

Je kan dan ook zeggen reis met het openbaar vervoer, maar mijn been moet in horizontale houding blijven. Ik heb wel een rolstoel tot mijn beschikking, maar het is in de ochtend sowieso al super druk in de bussen op school dagen dus dat is al bijna onmogelijk. Maar buiten dat om zit ik aan de morfine waardoor ik niet zelfstandig mag/kan reizen....

Heeft er hier iemand anders verder nog ervaring mee of iets anders ? Want ik ben op dit moment echt hopeloos aan het zoeken naar opties maar alle deuren lijken te sluiten...
GenieInABottle schreef:
16-03-2018 10:01
Vragen of school mee wil werken aan een livestream. Dan kun je vanuit thuis de colleges mee volgen en zelf je aantekeningen maken. Daarna afspreken met een van de medestudenten, het liefst iemand die de stof begrijpt en de stof doornemen.
:idee: slim.

Bedenk me net dat ik zo wel eens een cursist heb gehad, die deed mee via Skype. Werkte prima.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
okkervil schreef:
15-03-2018 23:16
Je kunt eens contact opnemen met KPN voor Klassecontact. Dan kun je thuis blijven en zij regelen een laptop en verbinding met de school.

Verder zou je kunnen kijken naar bijvoorbeeld een rolstoelbussen van het Rode Kruis.
OW dit kan ik nog eens allemaal bekijken, harstikke bedankt voor deze tips !!
JollyRider schreef:
16-03-2018 10:03
:idee: slim.

Bedenk me net dat ik zo wel eens een cursist heb gehad, die deed mee via Skype. Werkte prima.
Dit kan eventueel ook wel een optie zijn, dankjewel !
Aanvraag doen voor vervoer bij de WMO ( wet maatschappelijke ondersteuning) bij de gemeente misschien een optie?
Luty69 schreef:
16-03-2018 09:57
Die weken zelf ook en ik kan van hun niet verwachten dat hun dit al die weken gaan doen voor mij vindt ik zelf.
Als ik je moeder was deed ik dat graag. Je zal dan weleens moeten wachten totdat je weer opgehaald kan worden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Mijn dochter heeft een docent die colleges altijd opneemt en ergens op internet zet. Zo kun je achteraf altijd iets terugluisteren, of een college inhalen waar je niet bent geweest. Ook de Skype-optie lijkt me heel goed te realiseren.
hertje89 schreef:
15-03-2018 23:21
Wat ontzettend rot voor je! Ik zou als ik jou was een afspraak maken met je mentor of studiebegeleider of studieadviseur. En daar vragen of zij misschien nog ideeën hebben. Ik vind het heel goed van je dat je zelf ook zo actief naar oplossingen zoekt, jij komt er wel! Beterschap!!
Ja gesprek met mijn mentor komt er ook aankomende week. Ja ik probeer zoveel zelf te regelen zodat alles zo snel mogelijk op gang komt. Dankjewel 🤗
zwartwittezebrastreepjes schreef:
16-03-2018 11:24
Aanvraag doen voor vervoer bij de WMO ( wet maatschappelijke ondersteuning) bij de gemeente misschien een optie?
Heb al contact met gemeente Eindhoven gehad die konden niks voor me betekenen zeiden ze... die verwezen me door naar de uwv
MinkeDeWit schreef:
16-03-2018 11:29
Mijn dochter heeft een docent die colleges altijd opneemt en ergens op internet zet. Zo kun je achteraf altijd iets terugluisteren, of een college inhalen waar je niet bent geweest. Ook de Skype-optie lijkt me heel goed te realiseren.
Ja ik zal dit eens voorstellen op school, harstikke bedankt 🤗
Madeliefjees schreef:
16-03-2018 11:26
Als ik je moeder was deed ik dat graag. Je zal dan weleens moeten wachten totdat je weer opgehaald kan worden.
Ze zullen t ook graag willen doen, maar mijn school opent pas om half 9 dus als mijn ouders me moeten brengen zetten ze me af voor een gesloten school en wordt ik ook opgehaald bij een gesloten school want die is maar open tot 5 ( is geen reguliere mbo school )
Luty69 schreef:
16-03-2018 12:29
Ze zullen t ook graag willen doen, maar mijn school opent pas om half 9 dus als mijn ouders me moeten brengen zetten ze me af voor een gesloten school en wordt ik ook opgehaald bij een gesloten school want die is maar open tot 5 ( is geen reguliere mbo school )
Er is vast wel eerder een docent/concierge aanwezig dus misschien kun je vragen of je binnen mag wachten (via je mentor)?
Toevallig geen bejaarde buurman in de buurt met teveel tijd én een auto?
Geen minder-mobielen centrale of iets dergelijks in de buurt?
Ooms, tantes, vrienden van je ouders, ... die deeltijds werken?

Ik zou het gewoon echt overal bekend maken dat je vervoer zoekt.

Er moet toch wél iemand in Tilburg werken die uit Eindhoven vertrekt?
Of iemand tijd en zin hebben om je op te pikken en te brengen op zijn vrije dag?
(Ik zie dat het iets van een 30 à 35 km is ... Da's geen wereldreis ofzo.)

Ik zou het dus gewoon dag per dag bekijken.

Betalen kan je desnoods nadien doen.
Of je laat het je ouders voorschieten en jij betaalt aan hen terug.
Dus je kan gewoon thuisblijven? Want school vind het prima en je kan gewoon zelf aan de slag thuis?

Je maakt je druk om aantekeningen? Ik zou vragen of iemand bepaalde dingen voor je wil opnemen of een skypeverbinding inderdaad vragen. Dat is makkelijk en realistisch.

Maar als dat niet gaat is het toch jammer? En niets meer?

Er is echt geen geld ergens voor mensen die met een been omhoog moeten en morfinegebruik toch naar school willen als het niet per se moet.
JollyRider schreef:
16-03-2018 09:57
Je werkt zwart?
Nee ik heb een contract voor 4 uur ( ik werk wel meer), maar ze beweren dat ik alleen die 4 uur krijg uitbetaald en daarvan kan ik de reiskosten niet betalen.
Lucifermiauww schreef:
16-03-2018 18:02
Dus je kan gewoon thuisblijven? Want school vind het prima en je kan gewoon zelf aan de slag thuis?

Je maakt je druk om aantekeningen? Ik zou vragen of iemand bepaalde dingen voor je wil opnemen of een skypeverbinding inderdaad vragen. Dat is makkelijk en realistisch.

Maar als dat niet gaat is het toch jammer? En niets meer?

Er is echt geen geld ergens voor mensen die met een been omhoog moeten en morfinegebruik toch naar school willen als het niet per se moet.
Ja klopt ik wil puur naar school toe voor de stof uitleg, kwa huiswerk krijgen wij vrijwel niks. Voor mij leert het gewoon fijn als ik er uitleg van een docent erbij krijg, en buiten dat om zie ik t ook niet zitten om 8 weken thuis te zitten.
Luty69 schreef:
17-03-2018 14:09
Ja klopt ik wil puur naar school toe voor de stof uitleg, kwa huiswerk krijgen wij vrijwel niks. Voor mij leert het gewoon fijn als ik er uitleg van een docent erbij krijg, en buiten dat om zie ik t ook niet zitten om 8 weken thuis te zitten.
Nee snap ik maar soms is zoiets niet anders.
Mijn man heeft 6 maanden lang achter elkaar in het ziekenhuis gelegen met kamerarrest. Zag hij ook niet zitten maar soms heb je niet veel te willen hoe moeilijk ook.

Ik denk echt dat skype of dat via de kpn het meest haalbare en veilige is voor jou in deze situatie. Wel balen hoor voor je.
Je kan zeker kijken of je minimaal 2 keer per week contact kan hebben met een klasgenoot ook om de band met je klas sterk te houden.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven