VIT intelligentietest
maandag 20 augustus 2012 om 21:46
Inmiddels de wanhoop nabij omdat ik gewoon écht werk nodig heb, vind ik vandaag een uitnodiging voor een assessment in mijn mailbox, als onderdeel van een sollicitatieprocedure. Het gaat om een Volledige Intelligentie Test, en dit staat erbij:
De VIT is een intelligentietest waarmee het algehele werk- en denkniveau wordt gemeten. De VIT brengt vier specifieke domeinen van intelligentie in kaart: cijfermatig redeneervermogen, logisch redeneervermogen, rekenvaardigheid en verbale aanleg. De vragenlijst bestaat uit 68 vragen. Voor het invullen van deze test krijgt u 30 minuten de tijd.
Heeft iemand ervaring met deze test? Ik zou graag willen weten hoe ik me het beste kan voorbereiden. Ik zit al maanden thuis en eerlijk gezegd ben ik momenteel een beetje warrig in mijn hoofd, waardoor ik bang ben dat ik de concentratie mis.
In principe denk ik dat ik het gewoon zou moeten kunnen: het gaat om een HBO-functie en er zal worden getest of ik daadwerkelijk over het denkniveau van een HBO'er beschik. Ik heb ooit een officiële IQ-test gedaan en toen kwam ik op 118. Maar goed, onzekerheid (en niet onterecht) ligt op de loer!
De VIT is een intelligentietest waarmee het algehele werk- en denkniveau wordt gemeten. De VIT brengt vier specifieke domeinen van intelligentie in kaart: cijfermatig redeneervermogen, logisch redeneervermogen, rekenvaardigheid en verbale aanleg. De vragenlijst bestaat uit 68 vragen. Voor het invullen van deze test krijgt u 30 minuten de tijd.
Heeft iemand ervaring met deze test? Ik zou graag willen weten hoe ik me het beste kan voorbereiden. Ik zit al maanden thuis en eerlijk gezegd ben ik momenteel een beetje warrig in mijn hoofd, waardoor ik bang ben dat ik de concentratie mis.
In principe denk ik dat ik het gewoon zou moeten kunnen: het gaat om een HBO-functie en er zal worden getest of ik daadwerkelijk over het denkniveau van een HBO'er beschik. Ik heb ooit een officiële IQ-test gedaan en toen kwam ik op 118. Maar goed, onzekerheid (en niet onterecht) ligt op de loer!
maandag 27 augustus 2012 om 11:33
Is Wisc-uitslag met 118 HBO-niveau? Ik kan het niet meer terugvinden, maar ik weet dat de HBO-instelling waar ik destijds op heb gezeten, minimaal 120 eiste als je niet normaal toegelaten kon worden en al wel een intelligentietest had gedaan. Nu zegt de wisc niks over motivatie en dat is meestal toch het belangrijkste ingredient om succesvol te zijn, maar op basis van bovenstaande is 118 wel wat krap om HBO aan te tonen denk ik.
maandag 27 augustus 2012 om 21:07
dinsdag 28 augustus 2012 om 21:18
Ik heb een mail van de organisatie van de test, dat er erg veel reacties zijn gekomen en dat er op basis van ervaring en bladiebla voor anderen is gekozen, maar dat ik wél geschikt ben en dat ze me graag in portefeuille willen houden. Ik denk dat anderen het slechter hebben gedaan dan ik dus.
Maar het sollicitatiegesprek dat ik vandaag had ging geweldig.
Maar het sollicitatiegesprek dat ik vandaag had ging geweldig.
woensdag 29 augustus 2012 om 23:21
donderdag 30 augustus 2012 om 09:27
Haha, Frizzy, zo zie je maar weer, je bent slimmer dan je denkt!
Misschien is de rest van de kandidaten wel afgehaakt bij vraag 3. Of hebben die zich niet zo voorbereid als jou en snapten ze er helemaal geen hout van.
in ieder geval proficiat , straks liggen de banen nog voor het oprapen voor je! Hopelijk vind je snel iets leuks.
Misschien is de rest van de kandidaten wel afgehaakt bij vraag 3. Of hebben die zich niet zo voorbereid als jou en snapten ze er helemaal geen hout van.
in ieder geval proficiat , straks liggen de banen nog voor het oprapen voor je! Hopelijk vind je snel iets leuks.
vrijdag 31 augustus 2012 om 00:34
Afijn, nu begin ik het te snappen. Ik was ff vergeten dat ik via een andere weg óók heb gesolliciteerd op een functie bij betreffende (zeer grote) organisatie. Voor de sollicitatie met test zit ik dus in portefeuille, en voor eentje zonder ben ik uitgenodigd.
En ja ik ga overal naartoe en doe álles om maar uit die &^#@$&-WW te komen.
En ja ik ga overal naartoe en doe álles om maar uit die &^#@$&-WW te komen.
donderdag 11 oktober 2012 om 10:42
donderdag 11 oktober 2012 om 20:29
Meneer Van Dalen Wacht Op Antwoord.
Tegenwoordig (sinds vier jaar ofzo) kan het ook zijn:
Meneer De Vries Wacht Op Antwoord.
Dit hangt tegenwoordig af van de notatie van de som. Je voert gelijkwaardige "gevallen"(weet ik hoe ze heten) uit in de volgorde waarin ze geschreven staan.
Dus delen en vermenigvuldigen.
En optellen en aftrekken.
Vroeger ging deze som met meneer Van Dalen:
16 : 8x2 =
16 : 16 = 1
Tegenwoordig gaat de som met deze notatie als:
16:8 x 2 =
2 x 2 = 4.
Tegenwoordig (sinds vier jaar ofzo) kan het ook zijn:
Meneer De Vries Wacht Op Antwoord.
Dit hangt tegenwoordig af van de notatie van de som. Je voert gelijkwaardige "gevallen"(weet ik hoe ze heten) uit in de volgorde waarin ze geschreven staan.
Dus delen en vermenigvuldigen.
En optellen en aftrekken.
Vroeger ging deze som met meneer Van Dalen:
16 : 8x2 =
16 : 16 = 1
Tegenwoordig gaat de som met deze notatie als:
16:8 x 2 =
2 x 2 = 4.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"