Werk & Studie alle pijlers

VO terugkom dag

21-08-2019 15:09 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik ga volgende week beginnen met een baan in het VO, voor 0.5 fte.
Dit was voorheen een stageplek voor mij en heb ook geen officieel gesprek gehad voor deze vacature. Ik ben eigenlijk gewoon doorgestroomd.
Nu vraag ik mij af hoe het zit met dagen waarop je moet komen terwijl het niet je werkdag is. In de CAO vind ik er niks over terug.
Ik werk 2.5e dag, maar moet gelijk volgende week al een dag komen die niet mijn werkdag is. Dat is heus niet erg, maar ik vermoed dat dit nog veel vaker gaat voorkomen. Wat zijn de regels hier voor? Kan ik dit gewoon bespreekbaar maken of is dat niet echt acceptabel?
Ik snap niet helemaal waarom mensen " gratis" werken.
Ik werk 0,8, dus als er iets gepland is op mijn V.O school op mijn vrije dag , wil ik daar een compensatiedag voor. Anders ben ik 5 dagen aanwezig en dat is niet de bedoeling.
Ik zie mijn werk als werk en niet als vrijwilligerswerk.
koko67 schreef:
21-08-2019 21:53
Ik snap niet helemaal waarom mensen " gratis" werken.
Ik werk 0,8, dus als er iets gepland is op mijn V.O school op mijn vrije dag , wil ik daar een compensatiedag voor. Anders ben ik 5 dagen aanwezig en dat is niet de bedoeling.
Ik zie mijn werk als werk en niet als vrijwilligerswerk.
0,8 is 0,8, hoe ik dat verdeel maakt mij niet zoveel uit.

Sommige onderdelen van mijn werk zie ik wel als hobby, daar steek ik graag extra tijd in.
Ik heb in het verleden gebeld met de onderwijsbond over verplichte aanwezigheid op je vrije dag. Toen (8-9 jaar geleden) gaf de bond aan dat rapportvergaderingen verplicht zijn. De rest zou je in overleg moeten doen, waarbij het geven en nemen is.
*Judy* schreef:
22-08-2019 08:59