Werk & Studie alle pijlers

VO terugkom dag

21-08-2019 15:09 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik ga volgende week beginnen met een baan in het VO, voor 0.5 fte.
Dit was voorheen een stageplek voor mij en heb ook geen officieel gesprek gehad voor deze vacature. Ik ben eigenlijk gewoon doorgestroomd.
Nu vraag ik mij af hoe het zit met dagen waarop je moet komen terwijl het niet je werkdag is. In de CAO vind ik er niks over terug.
Ik werk 2.5e dag, maar moet gelijk volgende week al een dag komen die niet mijn werkdag is. Dat is heus niet erg, maar ik vermoed dat dit nog veel vaker gaat voorkomen. Wat zijn de regels hier voor? Kan ik dit gewoon bespreekbaar maken of is dat niet echt acceptabel?
safrat schreef:
22-08-2019 14:38
Bovendien is een extra dag geen overwerk meer. Bij welk bedrijf werk je 24 uur in 3 dagen en vindt de werkgever dat je ook wel een extra dag kan komen?
Precies.
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
22-08-2019 14:38
Bovendien is een extra dag geen overwerk meer. Bij welk bedrijf werk je 24 uur in 3 dagen en vindt de werkgever dat je ook wel een extra dag kan komen?
Ik wil dit topic niet vervuilen maar ook in de zorg zie je bijzondere constructies mbt uren, vrije dagen etc zoals hier. Dan zou bij menig commercieel bedrijf echt niet acceptabel zijn!
Alle reacties Link kopieren
nursy schreef:
22-08-2019 15:56
Ik wil dit topic niet vervuilen maar ook in de zorg zie je bijzondere constructies mbt uren, vrije dagen etc zoals hier. Dan zou bij menig commercieel bedrijf echt niet acceptabel zijn!
Bij menig commercieel bedrijf ook weer wel. Nu heb ik wel bij de wat kunstzinnigere bedrijven gewerkt, dan is het ook niet alleen maar 9-5.

Het moet uiteindelijk gewoon een goede balans zijn.
Mevrouw75 schreef:
22-08-2019 15:21
Ik kom weleens een dag extra, maar ga ook weleens eerder naar huis. Geen haan die daar naar kraait. Wat dat betreft heb ik in het onderwijs meer vrijheid wat aanwezigheids-/werkuren betreft.

Daar moet je een balans in vinden.

Dat is bij mij ook zo. Maar ken ook scholen waar dat niet zo werkt, en ook collega's gehad, die dat eerder naar huis wel deden maar flink mopperden over elk uurtje extra.

Bij ons is alles goed zolang het goed loopt en de opbrengsten prima zijn. Bij ons loopt echter niemand de kantjes eraf. Wat met een klein team (<10) ook wel heel snel opvalt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven