Werk & Studie alle pijlers

Vo2 max test en UWV beoordeling

09-04-2018 18:37 10 berichten
Hallo,

Is iemand bekend met de beoordeling van een vo2max fiets inspanningstest? Ik ben een 28 jarige vrouw en had een vo2 max van 20.4 (einde revalidatie).

Ik las ergens dat een percentage hiervan beschikbaar mag zijn voor werk. Ik ben benieuwd of een urenbeperking voor mij reeel zou kunnen zijn op basis hiervan. Iemand een idee?

Groetjes
Huh? Je VO2 max zegt iets over je conditie of over hoe hard je je hebt ingespannen. In relatie tot werk zegt het niet, tenzij je een long of hart aandoening hebt
S-Meds schreef:
09-04-2018 18:41
Huh? Je VO2 max zegt iets over je conditie of over hoe hard je je hebt ingespannen. In relatie tot werk zegt het niet, tenzij je een long of hart aandoening hebt
Ja longen idd, sarcoidose. Ik meende dat een dergelijke uitslag verband kan houden met een urenbeperking omdat de bedrijfsarts het er ooit over had. Misschien zit ik er wel naast..
anoniem_63f88016618e5 wijzigde dit bericht op 09-04-2018 18:44
22.96% gewijzigd
Meds meteen goed geraden.
Alle reacties Link kopieren
Neem de test mee naar de verzekeringsarts. Ik heb de test zelf ook gedaan. Mijn hart werkt tevens ineffectief (ik heb een hartruisje). Ik zat wel in de Poor range en niet very Poor. Het schijnt ook nauwelijks trainbaar te zijn. Ik ben op enig moment, na maanden trainen, wel op de andere factoren op de inspanning test tot fair/average gekomen maar de Vo2 max is slecht beïnvloedbaar.

Het is wel zo dat er in veel functies een lagere energetische belasting is dan steeds fietsen. Dus zittend kantoor werk is heel anders belast dan bijv een bouwopruimer. Het kan best zijn dat voor fysiek en energetisch passend arbeid geen urenbeperking geldt maar het is mogelijk dat andere factoren dan deze test toch een urenbeperking opleveren. Het is mede afhankelijk van de onderliggend aandoening, beperkingen, hoe je daar in het dagelijks leven mee omgaat e.d.
viva-amber wijzigde dit bericht op 09-04-2018 18:48
1.43% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Een bedrijfsarts geeft geen urenbeperking op basis van zo'n meting. Hij kan wel aangeven dat je conditie beperkt is. En dat kan dan bijv leiden tot ander werk ipv fysiek inspannend werk.
Het hangt ook af hoe de aandoening zich nu manifesteert. Zit je vol met ontstekingen aan de prednison is anders dan dat de ziekte met medicijnen redelijk onder controle is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
09-04-2018 18:45
Neem de test mee naar de verzekeringsarts. Ik heb de test zelf ook gedaan. Mijn hart werkt tevens ineffectief (ik heb een ruisje). Ik zat wel in de Poor range en niet very Poor. Het schijnt ook nauwelijks trainbaar te zijn. Ik ben op enig moment, na maanden trainen, wel op de andere factoren op de inspanning test tot fair/average gekomen maar de Vo2 max is slecht beïnvloedbaar.

Het is wel zo dat er in veel functies een lagere energetische belasting is dan steeds fietsen. Dus zittend kantoor werk is heel anders belast dan bijv een bouwopruimer. Het kan best zijn dat voor fysiek en energetisch passend arbeid geen urenbeperking geldt maar het is mogelijk dat andere factoren dan deze test toch een urenbeperking opleveren. Het is mede afhankelijk van de onderliggend aandoening, beperkingen, hoe je daar in het dagelijks leven mee omgaat e.d.
Oké dankjewel voor de reactie. Ik zou idd kantoorwerk gaan doen. Op basis van fysieke beperkingen is de kans ook aanwezig dat er een urenbeperking komt maar ik hoopte eigenlijk dat dit dan de doorslag kon geven. Ik neem de uitslagen idd mee.

Het verzekeringsgeneeskundig protocol
COPD behelst wel wat info maar snap er niks van.
Daarom zijn die artsen ook zolang naar school geweest. Je hebt geen COPD voor zo ver ik begrijp uit dit topic. Voor duurbelasting bestaat een aparte richtlijn van NVAB en jouw specifieke aandoening valt onder de richtlijn werk en immunologische ziekte.

Ik vind het wel bijzonder dat je dat allemaal uitzoekt maar goed ik ga zelf bij een kleine ingreep ook de medische protocollen lezen mbt wat te doen als het misgaat. Uiteindelijk zal je toch op basis van vertrouwen en eigen info/beleving het gesprek moeten aangaan met de verzekeringsarts
Ja dat is ook 'bijzonder' haha. Gaat eigenlijk ook veel te ver. Er hangt veel van af zowel financieel maar ook gewoon mbt de wijze waarop ik werkzaam zal zijn en dus mijn leven kan gaan indelen. Ik zal het moeten afwachten.

An sich heb ik een hele aardige bedrijfsarts. Verder heeft de arbeidsdeskundige geoordeeld dat ik mijn eigen functie niet meer kan vervullen en heb ik een hele prettige reintegratiecoach 2e spoor. Zeiken om niks dus haha... in juni wordt de WIA-aanvraag gedaan. Ik hoop op een gedeeltelijke aanvulling naast het werken maar je hoort zoveel narigheid over het UWV dat ik probeer alles goed voor te bereiden.

Het zal wel goed komen.. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven