Voeding en Diëtetiek
dinsdag 11 juni 2013 om 08:09
Hier ook geen ervaring met de HvA, heb de opleiding in Nijmegen gedaan, al heel lang geleden. Vond het allemaal reuze boeiend, maar wat Zena zegt, perspectief op werk is beroerd. Ik heb, en vele jaargenoten met mij, nooit gewerkt in het vak. Ik heb wel altijd werk gehad, zijdelings gebaseerd op opleiding en heb later een tweede HBO gedaan.
Over de inhoud van de opleiding kun je vast wel meer vinden vi de website van de HvA, of bel/mail met studievoorlichting en vraag de studiegids aan, daar staat het hele programma in.
Over de inhoud van de opleiding kun je vast wel meer vinden vi de website van de HvA, of bel/mail met studievoorlichting en vraag de studiegids aan, daar staat het hele programma in.
dinsdag 11 juni 2013 om 18:41
quote:lieveanna schreef op 11 juni 2013 @ 10:07:
En hoe zit het dan als je voor jezelf begint? Mijn dietist heeft wel voldoende cliënten. Zeker nu de 3 drie uur weer worden vergoed uit de basisverzekering.Voor jezelf beginnen is uiteraard een optie, verschillende oud-klasgenoten hebben dit gedaan. Volgens mij kunnen de meesten ervan rondkomen. Maargoed, voor jezelf beginnen moet je maar willen, het heeft mij nooit aangesproken, ik werk liever in een team
En hoe zit het dan als je voor jezelf begint? Mijn dietist heeft wel voldoende cliënten. Zeker nu de 3 drie uur weer worden vergoed uit de basisverzekering.Voor jezelf beginnen is uiteraard een optie, verschillende oud-klasgenoten hebben dit gedaan. Volgens mij kunnen de meesten ervan rondkomen. Maargoed, voor jezelf beginnen moet je maar willen, het heeft mij nooit aangesproken, ik werk liever in een team
dinsdag 11 juni 2013 om 19:48
In de tijd dat ik afstudeerde, zat het nog niet in de verzekering. Bovendien had ik geen zin om alleen maar te dikke vrouwen te zien, ik vind/vond juist de wat ingewikkelder gevallen boeiend, zoals ik tijdens mijn stage in een academisch ziekenhuis meemaakte. Nierpatiënten, kanker, stofwisselingsziektes enzo. Fascinerend was dat, maar helaas..... Toen ik afgestudeerd was wilde ik graag geld verdienen en ik had geen zin om al krabbelend van waarneming naar waarneming een carrière op te bouwen, vandaar dus de keuze om een andere weg in te slaan.
Nu, ruim 22 jaar na mijn afstuderen, kan ik nog steeds een soort "heimwee" voelen als ik door een ziekenhuis loop, maar in mijn huidige werk (middelbaar onderwijs) kan ik mijn ei ook kwijt.
Nu, ruim 22 jaar na mijn afstuderen, kan ik nog steeds een soort "heimwee" voelen als ik door een ziekenhuis loop, maar in mijn huidige werk (middelbaar onderwijs) kan ik mijn ei ook kwijt.
woensdag 12 juni 2013 om 15:59
Geen ervaring met HvA, maar wel in Nijmegen. Leuke en interessante studie, maar er wordt wel van je gevraagd voldoende kennis te hebben op het gebied van scheikunde e.d. Het is dus handig als je daar al enig verstand van hebt.
Verder denk ik dat het inderdaad verstandig is te kijken naar de toekomstperspectieven; er zijn immers veel studenten voor deze richting kiezen en die willen natuurlijk allemaal graag een baan!
Maar uiteindelijk is het belangrijkste dat je iets doet wat jou gelukkig maakt!
Verder denk ik dat het inderdaad verstandig is te kijken naar de toekomstperspectieven; er zijn immers veel studenten voor deze richting kiezen en die willen natuurlijk allemaal graag een baan!
Maar uiteindelijk is het belangrijkste dat je iets doet wat jou gelukkig maakt!