Werk & Studie alle pijlers

Voltijd SPH

29-01-2012 15:52 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik wil al heel lang de opleiding SPH gaan doen. Ik heb al 5 jaar mijn niveau 3 ko en ben nu niveau 4 aan het halen (bbl traject)

Het liefst zou ik de opleiding SPH deeltijd of duaal willen doen maar de werkplekken liggen helaas niet voor het oprapen. Nu vroeg ik me af hoeveel uur je met de opleiding SPH naar school moet als je de voltijd studie doet. Stiekem ben ik ook benieuwd hoe mensen verder rondkomen, wat voor bijbaan heb je ernaast, hoeveel verdien je daarbij etc, etc.

Ik weet namelijk dat ik per maand voor mijn vaste laste (auto, benzine, sportschool, telefoon etc) ongeveer 600 euro nodig heb.

Ik ben dus benieuwd hoe andere mensen het allemaal aanpakken.
Hoi hoi. Ik doe voltijd SPH op Windesheim, verkort omdat ik hiervoor MBO SAWJeugdzorg niveau 4 heb gedaan.

Eerste periode ben ik 3 dagen in de week naar school geweest wel 3 lange dagen. De periode daarna 4 dagen per week. Heb nu een half jaar gehad, en ga nu naar mijn tweede jaar. Heb nu 2 korte dagen school en 1 lange dag, 1 dag stage en heb dus 1 dag vrij + weekend.. Je kunt wel uitgaan dus van 1 dag per week vrij, tenzij je rooster wel heel erg lelijk uit de verf komt.. Kan het zelf combineren met 8 uur werk per week op een zeer intensieve groep. Zit momenteel wel hoog qua stress ivm tentamens, dus meer dan dat is niet aan te raden...

Met mijn werk (salarisschaal 35 cao gehandicaptenzorg) verdien ik voor 8 uur per week 380 euro, daar komt ORT overheen omdat ik weekenden werk, kom dan uit rond de 500 euro. Krijg zelf basisbeurs (niet uitwonend) 90 euro.. Zit per maand zeker op 600 euro inkomsten.

Hopelijk kun je iets met deze informatie!
Vandaag gehoord op school dat wij de laatste zijn die SPH verkort doen omdat de werkdruk te hoog ligt...
quote:Carolien91 schreef op 30 januari 2012 @ 19:20:

Vandaag gehoord op school dat wij de laatste zijn die SPH verkort doen omdat de werkdruk te hoog ligt...

Verkort of niet verkort maakt me niet zoveel uit.

Als ik maar weet dat ik financieel rond kan komen. Jammer genoeg zijn er helaas nog geen andere die hebben gereageerd hoe ze het doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven