Werk & Studie alle pijlers

Vraagje solliciteren

04-12-2016 19:47 19 berichten
Ben nu aan het solliciteren en heb al meerdere keren gesprekken gehad en 2x een dienst meegelopen.

Iemand 'n idee of dit vergoed wordt? Of is dit allemaal in eigen tijd? Op internet vind ik allemaal wisselende antwoorden.
Gesprekken worden niet vergoed meestal.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk eigen tijd
If you can dream it, you can do it.
Waarom zouden ze het vergoeden dan???
Heb ook een keer meegelopen in een bedrijf en dat werd niet vergoed. Vond het achteraf gezien wel jammer want werd niet aangenomen.
Bedankt voor de reacties!

Ging ook om de reiskosten. Bij een vorige sollicitatie werd dit wel vergoed.
quote:Anoniem1234567891 schreef op 04 december 2016 @ 20:00:

Bedankt voor de reacties!

Ging ook om de reiskosten. Bij een vorige sollicitatie werd dit wel vergoed.Heb ik ook wel eens gehad. De een vergoedt wel reiskosten de ander niet. Jammer soms, maar het is niet anders.
Dochter van vriendin heeft wel eens een middag meegedraaid op proef om te kijken of ze in het team paste en of ze het werk wel voor elkaar kreeg. IJs schepen in de ijssalon en daar kreeg ze niets voor. Die andere 20 pubers ook niet.
Ik heb nog nooit gehoord dat het werd vergoed, het is tenslotte ook geen verplichting he?
Doe een gek en vraag het gewoon?
Bij mij was het eigen tijd.
Bij mijn huidige werkgever worden reiskosten vergoed voor de kandidaat die wordt aangenomen. Verder geen geïnvesteerde tijd zoals meelopen of assessment. Ik zou er persoonlijk niet om vragen zo lang ik nog in de procedure zit, maar ik ben dan ook wel een watje wat dat betreft
Wij vergoeden reiskosten van alle sollicitanten. Meelopen en gesprekstijd zijn echt eigen tijd.
Ik wil er indd ook nog niet om vragen!

Maar heb ook sollicitatie gesprekken gehad waar je gelijk formulier voor reiskosten kon invullen.

Nu was het gesprek bij het hoofdgebouw dus nogal een eind rijden en dat 2x heen en weer ,

Vandaar
Wat netjes dat bij sommige bedrijven de reiskosten worden vergoed!
Meelopen eigen tijd? Dan zal men mij wel erg brutaal vinden bij mijn nieuwe job!

Gaat om een freelance functie, had de opdracht zo goed als binnen, maar leek ons voor beiden fijn om een dagje mee te lopen om te zien hoe het bij betreffende bedrijf er aan toe gaat. Ging prima, dienst van 8 uur meegedraaid en ook gewoon zelfstandig voor zover mogelijk meegewerkt. Bij eerste gesprek was tarief ook al besproken. Kreeg daarna positieve feedback en ze gaan me inroosteren vanaf januari. Kreeg voor het meelopen al een mailtje van HR 'ik begreep dat je hier komt freelancen' met alle gegevens voor invullen werkbriefje e.d.

Toen duidelijk werd na meelopen dat het allemaal doorging heb ik gewoon voor die meeloopdag een werkbriefje ingevuld en verstuurd, en deze werd dus ook gewoon geaccordeerd. Heb ik dan gewoon geluk gehad? Er is niets gezegd over gratis meelopen, of een speciaal meelooptarief (bij eerder werk gehad) dus ik dacht ach ik probeer het gewoon zo want er is niets over gezegd, als het niet de bedoeling is dan hoor ik dat vanzelf.
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
Als ze je zelf naar die gegevens vragen, lijkt me dat zij het ook normaal vinden.

Ik denk dat het ook afhangt van wat je onder meelopen verstaat. Als het echt meekijken is, het team ontmoeten etc, is het een soort langdurig ontmoetingsgesprek en zou ik niet verwachten betaald te worden. Als je gewoon 8 uur staat te werken (zoals iemand hierboven schreef: een volle dag ijsjes scheppen etc). is dat wat anders.

Het zou mij ook nog uitmaken van wie het initiatief kwam. Als je zelf twijfelt, en vraagt of je een keer mee kan lopen, vind ik het minder logisch om betaald te worden dan als het gewoon een vereiste vanuit het bedrijf is.
quote:nausicaa schreef op 05 december 2016 @ 08:32:

Als ze je zelf naar die gegevens vragen, lijkt me dat zij het ook normaal vinden.

Ik denk dat het ook afhangt van wat je onder meelopen verstaat. Als het echt meekijken is, het team ontmoeten etc, is het een soort langdurig ontmoetingsgesprek en zou ik niet verwachten betaald te worden. Als je gewoon 8 uur staat te werken (zoals iemand hierboven schreef: een volle dag ijsjes scheppen etc). is dat wat anders.

Het zou mij ook nog uitmaken van wie het initiatief kwam. Als je zelf twijfelt, en vraagt of je een keer mee kan lopen, vind ik het minder logisch om betaald te worden dan als het gewoon een vereiste vanuit het bedrijf is.Het was maar een middag. Maar de eerste weken dat de ijssalon open was draaide er dus elke middag en sollicitant mee die niet betaald werd. Dochter van mijn vriendin maar ook klasgenoten van mijn dochter. Klein dorp en iedereen kent wel iemand die daar had gesolliciteerd.
quote:nausicaa schreef op 05 december 2016 @ 08:32:

Het zou mij ook nog uitmaken van wie het initiatief kwam. Als je zelf twijfelt, en vraagt of je een keer mee kan lopen, vind ik het minder logisch om betaald te worden dan als het gewoon een vereiste vanuit het bedrijf is.Die gegevens zijn ook nodig voor e uitbetaling zodra ik daar gewoon ingeroosterd word. :-) Maar inderdaad, het was een volle dienst en ik heb geprobeerd zo volledig mogelijk mee te draaien, dat is misschien ook anders dan een paar uurtjes meekijken.
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven