Werk & Studie alle pijlers

Vraagje.

03-11-2009 18:24 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou... mijn titel is al veelbelovend (ik heb een hele belangrijke vraag.. nou ja.. voor mij belangrijk dan).

Even in het kort hoe en wat.

Ik ben midden 20 en heb tot voor kort gewerkt binnen een commerciele functie. Ik ben inmiddels ook wel zover dat ik weet dat daar mijn hart ligt. Echter werd het bij deze werkgever te onzeker en ben ik gaan solliciteren. Nu bij een meer secretariële functie terecht gekomen waarbij commercie ver te zoeken is. Hier heb ik bewust voor gekozen want in deze tijd ga ik liever voor zekerheid.

Maar ik merk dat ik het toch best wel mis.... nu zit ik erover te denken om iets via het internet te gaan doen. Product of dienst te verkopen. Dit is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan en daar ben ik inmiddels ook wel achter. Want ja.... wat is dan leuk om te doen?

Ga je voor verkoop van modeaccessoires, woonaccesoires, verzorgingsproducten enz enz.... of wordt je weddingplanner of ga je kinderfeestjes organiseren....

Zouden jullie eens met mij mee willen denken wat zoal leuk kan zijn. Ik realiseer mij dat het wellicht lastig is omdat jullie mij niet kennen, maar ik ben breed georienteerd en in voor best heel veel nieuws. Kan goed met mensen, kinderen e.d. omgaan...

Nou ja...... laat je horen zou ik zeggen. !
Das nogal divers. Welk deel aan verkoop vond je leuk?
Sowieso zul je je eerst af moeten vragen of je ondernemer wilt en kunt zijn! Daar komt namelijk meer bij kijken.

En je zult je moeten onderscheiden om een succesvolle ondernemer te kunnen zijn, dus zomaar een leuklopend product of dienst ter hand te nemen, waarvan niet duidelijk is of het wel door jóuw bloed stroomt, is niet daar een garantie voor...

Zeker omdat je schrijft dat je (zeker in deze tijd) voor zekerheid gaat, wat me dan haaks lijkt te staan op het aangaan van een zelfstandig ondernemerschap.
Je noemt zelf het kinderfeestjes organiseren al.

Op zich kan je daar heel veel mee. Zelf heb ik een tijdje als clown gespeeld en daarvoor een advertentie op internet. Heel veel moeders hebben de laatste tijd nog weinig inspiratie om zelf iets leuks te bedenken, en ze willen er vaak redelijk wat voor betalen.

Succes ermee!
De gouden tip zal hier niet voorbij komen. Als we die hadden, dan gingen we er natuurlijk zelf wel mee aan de slag.

Als je echt commercieel bent, dan zou ik een andere baan gaan zoeken waar jij je commerciële ei beter in kwijt kunt, er is volop vraag naar goede commerciële mensen en er valt met een aantal jaren ervaring ook een goede boterham in te verdienen.
Producten of dienst verkopen.

Bedoel je dat je die dienst zelf gaat verlenen, of dat je tussenpersoon wilt worden. Want voor die clown uit t voorbeeld van Blueflower zul je toch wat woensdagmiddagen en weekends nodig hebben. Is het werk wat je naast je huidige werk wilt doen of in plaats van?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven