Werk & Studie alle pijlers

vrouwelijke collega's worden lastig gevallen door werkgever

28-08-2010 20:49 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,

Ik zit met een gigantisch probleem waar ik graag jullie hulp/mening over zou willen.

Ik werk in een klein winkeltje, meestal samen met mijn werkgever of met een vrouwelijke collega.

Nu is het probleem, dat ik sinds kort benaderd ben door het meisje (15), zij vertelde me dat mijn werkgever vaak rare dingen aan haar vraagt over sex, hoe ver zij is en dergelijke, ook heeft zij mij verteld dat hij aan haar billen heeft gezeten.

Vandaag had zij op het werk moeten komen maar is niet op komen dagen, toen ik klaar was met werken belde zij me en vertelde me dat ze heel graag met me wil praten, ik vroeg of er wat gebeurd was en zij zei ja.....

Toevallig kwam ik net een dame tegen die vorig jaar bij ons gewerkt heeft, en zij vertelde me een soortgelijk verhaal, dat hij vertelde hoe mooi haar borsten waren en haar graag een keer uit eten wilde nemen en daarna liets lekkers te gaan doen.

Ik wil ze echt heel graag helpen, mijn bloed kookt, het liefst sla ik hem de hele winkel door, maar ik kan niets doen! Ik heb pas een huis gekocht met mijn vriendin en heb deze baan nodig!

Ik wil ze zo graag helpen, maar weet niet wat ik voor hun kan betekenen, anders dan op hun te letten en ze niet alleen te laten, wanneer zij in de winkel is.

Kan dit anoniem gemeld worden of iets dergelijks?

Is het terecht dat ik niks doe, ben ik nou een lafaard?

Ik ben zeer zeker niet bang, maar ik riskeer wel mijn baan, momenteel ben ik druk bezig met sollicitaties, maar dit heeft nog niks uitgehaald, dus ik zit nog "vast".

WAT MOET IK DOEN!?!?

Ik wist niet waar ik dit topic moest plaatsen, als deze verkeerd staat, mijn excuses.
anoniem_100810 wijzigde dit bericht op 28-08-2010 20:56
Reden: werkGEVER
% gewijzigd
Het is niet jòuw winkel begrijp ik? Dan de eigenaar van de winkel / jouw leidinggevende op de hoogte stellen. Niet voor eigen rechter gaan spelen. En liefst de betrokken dames aanmoedigen zelf bij eigenaar/leidinggevende aan de bel te trekken. Evt. kun je aanbieden bij dat gesprek aanwézig te zijn als de dames dat geruststellend vinden, maar daarbij moet jij niet het woord voeren, geen opmerkingen maken.
Ik neem aan dat je je werkGEVER bedoelt? Anders snap ik het verhaal niet goed, denk ik...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
De dames moeten aangifte doen bij de politie
Waarom spreek je die persoon er niet op aan?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ah ja, als het de werkgéver is die deze fratsen uithaalt kun je alleen de dames aanmoedigen aangifte te doen bij de politie. Zelf kun je dan, hoe naar ook, heel weinig. Hooguit hem op heterdaad betrappen maar dan nog kun je bitter weinig.
excuses, ik bedoelde werkGEVER, kan dit nog in de titel veranderd worden?
is het mogelijk om deze werkgever met lookatme, die hier op dit forum ergens ronddwaalt, te koppelen?
Is hij als enige de baas daar?

Zit er nog iemand van een hoofdkantoor boven hem?

Als dat allebei niet is, dan moeten de dames naar de politie stappen denk ik..
quote:dangeensuus schreef op 28 augustus 2010 @ 20:53:

De dames moeten aangifte doen bij de politie

Dit heb ik ze al gezegd, de een wil het niet, omdat die toch al weg is en er niks meer mee te maken wil hebben.

Het meisje durft niet, omdat ze al eerder nare ervaringen gehad heeft.

Ik vind het fijn dat ze mij in vertrouwen nemen, maar vreselijk dat ik niks kan doen.
quote:Peter85 schreef op 28 augustus 2010 @ 20:57:

excuses, ik bedoelde werkGEVER, kan dit nog in de titel veranderd worden?

Vraag het in het mod-topic van deze pijler

Maar het verduidelijkt je verhaal wel.

Wat rot.

Dat er een meisje van 15 bij betrokken is maakt het des te schrijnender.

Ik zou hen zeker adviseren aangifte te doen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Kun je de ouders van het meisje inlichten?
quote:lotte3500 schreef op 28 augustus 2010 @ 20:58:

Is hij als enige de baas daar?

Zit er nog iemand van een hoofdkantoor boven hem?

Als dat allebei niet is, dan moeten de dames naar de politie stappen denk ik..Hij is als enige de baas, tis een klein winkeltje, de enige die ook wat te vertellen heeft is zijn vrouw
quote:dangeensuus schreef op 28 augustus 2010 @ 21:00:

Kun je de ouders van het meisje inlichten?Nee, ik heb verder geen gegevens van haar, alleen de telefoon nummer. Zo blijf ik haar een beetje vragen hoe het met haar gaat enzo, dat ik toch op de hoogte blijf.
Heeft dat meisje haar ouders in vertrouwen kunnen/durven nemen hierover?

Het lijkt me wijs dat dat meisje sowieso met íemand gaat praten. Heel fijn dat ze jou in vertrouwen neemt, maar jij kunt en mag niks ondernemen. Niet alleen vanwege je baan die op de tocht staat, maar ook omdat jij geen betrokkene bent. Je mag 'm niet op z'n muil timmeren en je kunt geen aangifte doen. Je kunt naar haar verhaal luisteren maar ik neem aan dat je geen getraind hulpverlener bent.

Als dat meisje graag chat of mailt, zou je haar kunnen wijzen op www.sensoor.nl <-- de vroegere sos-hulptelefoon. Daar zitten wèl getrainde vrijwilligers waar ze gegarandeerd anoniem haar verhaal kan doen en die exact weten wat ze kan en mag doen en waar ze eventueel hulp kan krijgen.

Maar aangifte doen lijkt me toch het meest verstandige.
Mag ik zeggen dat ik het vreemd vind dat jij contact onderhoudt met een 15 jarig meisje om te vragen hoe het met haar gaat?
quote:dangeensuus schreef op 28 augustus 2010 @ 21:04:

Mag ik zeggen dat ik het vreemd vind dat jij contact onderhoudt met een 15 jarig meisje om te vragen hoe het met haar gaat?

Dat mag, waarom is dit vreemd?

Omdat ik haar wil helpen?

Moet ik haar dan de stront in laten zakken, beetje rare vraag van je....

Als ik zo'n smeerlap was had ik dit topic niet geopend, en zoals je al had kunnen lezen heb ik een huis gekocht met mijn vriendin.... zij neemt mij in vertrouwen, niet alle mannen op deze wereld zijn smeerlappen......
Eensch met Veronicas! En toch proberen om haar over te halen naar de politie te gaan... en met haar ouders te praten.

Persoonlijk zou ik kijken of er een mogelijkheid is dat zij niet alleen met die werkgever in de winkel staat? En haar anders vertellen dat ze dat moet weigeren?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ze werkt toch samen met je? Dan kun je toch vragen hoe het met haar gaat? Ik zeg niet dat je haar in de stront moet laten zakken, ik heb gezegd de dames moeten aangifte doen, dat willen ze niet

Neem contact op met de ouders van het kind, dat kan niet want je hebt geen nummer

Een gesprek aangaan met de baas kun je niet want dan raak je je baan kwijt, wat wil je dan?
Hoooooooo ik heb je nergens een smeerlap genoemd, niet gelijk raar gaan doen
quote:dangeensuus schreef op 28 augustus 2010 @ 21:08:

Ze werkt toch samen met je? Dan kun je toch vragen hoe het met haar gaat? Ik zeg niet dat je haar in de stront moet laten zakken, ik heb gezegd de dames moeten aangifte doen, dat willen ze niet

Neem contact op met de ouders van het kind, dat kan niet want je hebt geen nummer

Een gesprek aangaan met de baas kun je niet want dan raak je je baan kwijt, wat wil je dan?weten wat ik anders kan doen, als je niets nuttigs toe kan voegen, ken je het ook gewoon laten om te reageren.......
Pardon?
Er is een spraakverwarring denk ik tussen Suus en Peter hier.

Volgens mij heeft dat meisje Peter gebeld nadat het gebeurd was en is ze nadat het gebeurd is niet meer op het werk verschenen, durft ze niet meer. Om die reden is via de telefoon de enige wijze van contact momenteel. En Peter trekt het zich aan en probeert via de telefoon het meisje te steunen.
Gezien het feit dat de meisjes geen aangifte willen doen of durven te doen, en jij geen getuige bent, kun je niet echt wat doen.

Ik denk dat ik in jouw schoenen de vrouw van de baas in zou lichten. En als je ander werk hebt en vertrekt, dan zou ik die kerel alsnog vertellen wat je weet en zeggen dat hij daar vroeg of laat een keer vreselijk spijt van gaat krijgen omdat die dingen niet goed kunnen blijven gaan.
quote:Veronicas schreef op 28 augustus 2010 @ 21:10:

Er is een spraakverwarring denk ik tussen Suus en Peter hier.

Volgens mij heeft dat meisje Peter gebeld nadat het gebeurd was en is ze nadat het gebeurd is niet meer op het werk verschenen, durft ze niet meer. Om die reden is via de telefoon de enige wijze van contact momenteel. En Peter trekt het zich aan en probeert via de telefoon het meisje te steunen.

toen ik hoorde over wat er met haar gebeurd was heb ik haar gezegd, hier heb je mijn nummer, als er wat is of je hebt me nodig kan je me bellen, dus belde zij mij vandaag op om te vertellen dat ze wil praten, ze durft niet op het werk te komen, ik ben bang dat er meer is gebeurd dan ik op dit moment weet, dus wil ik weten wat ik kan doen.

hoop dat het nu iets duidelijker is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven