Wachten is frustrerend
woensdag 29 januari 2014 om 19:55
Moet ff ergens mijn "frustratie" kwijt! Ik wacht op antwoord van een bedrijf waar ik gesolliciteerd heb. Twee gesprekken gehad, zou eind vorige week wat horen. Vrijdag een mailtje gestuurd, of er al wat bekend was. Het zou begin deze week worden eer ik iets zou horen. Nu is het dus woensdag en nog steeds geen antwoord. Heb vanochtend een mailtje gestuurd, en nog steeds niks....
Moet geduld hebben... maar jeetje wat is dat af en toe moeilijk. Zeker omdat ze me per 1 maart eventueel in dienst willen nemen. Moet toch mijn huidige werkgever nog iets vertellen dan.
Ik weet het, het is een luxe positie want ik heb een baan. Maar dit is er echt een die op mijn lijf geschreven is. Ben er zo enthousiast over. Wil het echt zo graag
Moet geduld hebben... maar jeetje wat is dat af en toe moeilijk. Zeker omdat ze me per 1 maart eventueel in dienst willen nemen. Moet toch mijn huidige werkgever nog iets vertellen dan.
Ik weet het, het is een luxe positie want ik heb een baan. Maar dit is er echt een die op mijn lijf geschreven is. Ben er zo enthousiast over. Wil het echt zo graag
woensdag 29 januari 2014 om 20:04
Ik wil niet lullig doen, maar waarschijnlijk zijn ze met keuze 1 aan het onderhandelen....
In deze tijd sta je in de rij voor een leuke baan, werkgevers worden daar wel eens makkelijker door, voor jou namelijk 10 anderen. Is er een tekort, of kunnen ze niemand krijgen, dan weten ze niet hoe snel ze je moeten terugbellen na een gesprek.
Toch hoop ik dat je alsnog snel positief bericht krijgt!
In deze tijd sta je in de rij voor een leuke baan, werkgevers worden daar wel eens makkelijker door, voor jou namelijk 10 anderen. Is er een tekort, of kunnen ze niemand krijgen, dan weten ze niet hoe snel ze je moeten terugbellen na een gesprek.
Toch hoop ik dat je alsnog snel positief bericht krijgt!
woensdag 29 januari 2014 om 20:06
Ik heb niet gebeld omdat ik dat op mijn werk moet doen. Daar voel ik me niet heel prettig bij. Daarbij wil ik ook niet teveel pushen. Maar ik ga morgen wel bellen. Vind dat ik nu genoeg gewacht heb,
Girl, dat kan hoor dat ze aan't onderhandelen zijn met iemand anders. Ik had alleen op zijn minst wel een berichtje verwacht dat het nog even duurde.
Het is gewoon even afwachten, maar ik merk dat ik toch echt weinig geduld heb
Girl, dat kan hoor dat ze aan't onderhandelen zijn met iemand anders. Ik had alleen op zijn minst wel een berichtje verwacht dat het nog even duurde.
Het is gewoon even afwachten, maar ik merk dat ik toch echt weinig geduld heb
woensdag 29 januari 2014 om 20:34
Meestal is het geen goed teken als je op de afgesproken dag niets hoort. Dan wordt het vaak een standaard afwijzingsbrief. Superfrustrerend na alle moeite en energie die jij erin hebt gestoken, en nogal onfatsoenlijk van zo'n bedrijf. Ik heb het tot nu toe een keer anders meegemaakt. Toen belde ik uiteindelijk maar, na een maand niets gehoord te hebben, en kreeg ik toch te horen dat ze me nét wilden bellen dat ik was aangenomen. Bleek later wel dat ik op de reservelijst stond, maar inmiddels werk ik er toch alweer bijna 14 jaar
woensdag 29 januari 2014 om 20:41
Ik heb degene gemaild waar ik de gesprekken mee heb gehad.
Het kan van alles betekenen natuurlijk. Ze hebben aan de hand van mijn eerste gesprek "wilde plannen" gekregen (hun eigen woorden). Dat ze door mijn kwaliteiten de functie wilden uitbreiden met iets waar ik inderdaad goed in ben. Het zou een gecombineerde functie worden. Dus het kan zijn dat ze van alles moeten omgooien en aanpassen en dat ze daar tijd voor nodig hebben.
Maar ik besef ook dat het niet echt positief is dat het zo lang duurt.
Ik wil gewoon iets weten, positief of negatief eigenlijk
Het kan van alles betekenen natuurlijk. Ze hebben aan de hand van mijn eerste gesprek "wilde plannen" gekregen (hun eigen woorden). Dat ze door mijn kwaliteiten de functie wilden uitbreiden met iets waar ik inderdaad goed in ben. Het zou een gecombineerde functie worden. Dus het kan zijn dat ze van alles moeten omgooien en aanpassen en dat ze daar tijd voor nodig hebben.
Maar ik besef ook dat het niet echt positief is dat het zo lang duurt.
Ik wil gewoon iets weten, positief of negatief eigenlijk
woensdag 29 januari 2014 om 20:47
Dat vind ik ook Frizz. Naar mijn idee had ze best begin van de week even een reactie kunnen geven over de termijn van reageren. Ze hebben zelf aangegeven dat het eind vorige week zou zijn, nou goed dat werd dus begin deze week....
Mocht ik aangenomen worden dan zal ik dit ook zeker nog wel een keer aanhalen
Mocht ik aangenomen worden dan zal ik dit ook zeker nog wel een keer aanhalen
donderdag 30 januari 2014 om 06:04
quote:plop77 schreef op 29 januari 2014 @ 20:06:
Ik heb niet gebeld omdat ik dat op mijn werk moet doen. Daar voel ik me niet heel prettig bij. Daarbij wil ik ook niet teveel pushen. Maar ik ga morgen wel bellen. Vind dat ik nu genoeg gewacht heb,
Het is gewoon even afwachten, maar ik merk dat ik toch echt weinig geduld heb Welgemeend advies: ga niet je huidige baan opzeggen voor je een nieuw contract hebt ondertekend. Je zou niet de eerste zijn die een baan opzegt om vervolgens geen overeenstemming te hebben met nieuwe werkgever. En dan ben je verwijtbaar werkeloos, kan je de WW gedag zeggen en met mazzel belandt je dan zomaar in de bijstand.
Het is gewoon even afwachten, maar ik merk dat ik toch echt weinig geduld heb Welgemeend advies: ga niet je huidige baan opzeggen voor je een nieuw contract hebt ondertekend. Je zou niet de eerste zijn die een baan opzegt om vervolgens geen overeenstemming te hebben met nieuwe werkgever. En dan ben je verwijtbaar werkeloos, kan je de WW gedag zeggen en met mazzel belandt je dan zomaar in de bijstand.
donderdag 30 januari 2014 om 09:49