Wacom
donderdag 5 november 2009 om 10:14
Ik heb een oude wacom graphire... Ik ben niet zo vreselijk handig in het gebruiken ervan. Ik trek een lijn en dan lukt het me bij de volgende lijn niet zo goed om precies op het puntje van lijn 1 te beginnen. Kortom: alles is krom en onhandig.
Nu is dit een oudje, beetje gammel etc. Ik wil graag een nieuwe, maar uiteraard alleen als ik ermee kan werken.
Mijn werk bestaat vooral uit wat webdesign, foto's bewerken, brochures vormgeven in indesign en wat schetsen in illustrator.
Eigenlijk heb ik dan ook twee vragen:
1. Welke wacom is geschikt
2. Hoe krijg je in je vingers dat je ook maakt wat je wil maken?
Bedankt!
Nu is dit een oudje, beetje gammel etc. Ik wil graag een nieuwe, maar uiteraard alleen als ik ermee kan werken.
Mijn werk bestaat vooral uit wat webdesign, foto's bewerken, brochures vormgeven in indesign en wat schetsen in illustrator.
Eigenlijk heb ik dan ook twee vragen:
1. Welke wacom is geschikt
2. Hoe krijg je in je vingers dat je ook maakt wat je wil maken?
Bedankt!

donderdag 5 november 2009 om 10:34
Ik heb thuis Wacom Bamboo.
Op kantoor heb ik een Wacom Artpad II, die is een jaar of 20 oud.
Beide werken geweldig en precies hetzelfde. Bamboo heeft een paar extra knoppen, maar die gebruik ik toch niet.
Beide hebben ook hetzelfde aansturingsprogramma waar je kunt instellen hoe precies je wil klikken, welk knopje de dubbelklik moet zijn etc.
Ik doe o.a. hetzelfde werk als jij.
Op kantoor heb ik een Wacom Artpad II, die is een jaar of 20 oud.
Beide werken geweldig en precies hetzelfde. Bamboo heeft een paar extra knoppen, maar die gebruik ik toch niet.
Beide hebben ook hetzelfde aansturingsprogramma waar je kunt instellen hoe precies je wil klikken, welk knopje de dubbelklik moet zijn etc.
Ik doe o.a. hetzelfde werk als jij.