Werk & Studie alle pijlers

Wanneer ben je een team?

15-01-2023 17:38 45 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij zijn een team: overeenkomsten zijn de functienaam, maken gebruik van zelfde applicaties en verder geeft iedereen invulling aan zijn eigen functie. We weten globaal wat de ander doet maar meer ook niet.

Ben je dan een team of niet? Ik heb in meer teams gewerkt en daar hadden we allemaal hetzelfde doel en deden we hetzelfde werk.

In mijn ogen zijn we u geen team. Het zijn allemaal leuke mensen en kunnen we het goed met elkaar vinden maar niet meer dan dat. Ons doel is hetzelfde maar we voeren het niet hetzelfde uit.

Wat maakt een team een team....
Samenwerking en gebruik van elkaars sterke punten.
Ik vind juist dat een team bestaat uit mensen met verschillende functies. Als je in een restaurant werkt en de een draait bar, de ander is runner en de ander is bediening, dan ben je toch ook een team?

Mijn team heeft ook verschillende functies. We werken zelfstandig, maar soms klop ik aan bij een andere discipline binnen mijn team. En de secretaresses doen ook wat anders dan ik, maar zijn toch echt onderdeel van het team.

Maar mijn collega’s weten echt de ins & outs van mijn baan niet, en we zouden ook niet voor elkaar in kunnen vallen.
Lorem_Ipsum schreef:
15-01-2023 17:43
Ik vind juist dat een team bestaat uit mensen met verschillende functies. Als je in een restaurant werkt en de een draait bar, de ander is runner en de ander is bediening, dan ben je toch ook een team?

Mijn team heeft ook verschillende functies. We werken zelfstandig, maar soms klop ik aan bij een andere discipline binnen mijn team. En de secretaresses doen ook wat anders dan ik, maar zijn toch echt onderdeel van het team.
Precies zo werkt het bij ons ook. Fijn is dat. Soort aanvulling op elkaar.
There is always something happening, and it's usually right now
We hebben elkaar niet nodig...onze doelen liggen juist bij het ondersteunen van een ander team. Dat zie ik als mijn team maar dat is het niet.

Wij zijn puur een team omdat we dezelfde functienaam hebben.
Ons doel is hetzelfde maar we voeren het niet hetzelfde uit.
Ik heb met heel veel verschillende disciplines hetzelfde doel. Jij denkt dat alleen met hetzelfde werk je een team kan zijn?
Lorem_Ipsum schreef:

Maar mijn collega’s weten echt de ins & outs van mijn baan niet, en we zouden ook niet voor elkaar in kunnen vallen.
Precies dit.
Lorem_Ipsum schreef:

In mijn ogen is wat jij schrijft een team. Ik vind het zo lastig dat ik onderdeel ben van een team puur op functienaam terwijl mijn werkterrein bij een team ligt waar ik niet bij hoor officieel.
Star⁴ schreef:
15-01-2023 17:47
Ik heb met heel veel verschillende disciplines hetzelfde doel. Jij denkt dat alleen met hetzelfde werk je een team kan zijn?
Nee, maar zo zijn we wel ingedeeld. Puur geformeerd op functienaam.
Stormke81 schreef:
15-01-2023 17:46
We hebben elkaar niet nodig...onze doelen liggen juist bij het ondersteunen van een ander team. Dat zie ik als mijn team maar dat is het niet.

Wij zijn puur een team omdat we dezelfde functienaam hebben.
Jullie wisselen ook nooit ervaringen en ideeën uit? Jullie hoeven elkaar niet te vervangen bij bijvoorbeeld ziekte?

Officieel kan ik op twee locaties worden ingezet indien nodig. Met mijn collega van de andere locatie heb ik wel overleg voor het geval ik of zij zou moeten inspringen.
There is always something happening, and it's usually right now
Grobbekuiken_ schreef:
15-01-2023 17:50
Jullie wisselen ook nooit ervaringen en ideeën uit? Jullie hoeven elkaar niet te vervangen bij bijvoorbeeld ziekte?

Officieel kan ik op twee locaties worden ingezet indien nodig. Met mijn collega van de andere locatie heb ik wel overleg voor het geval ik of zij zou moeten inspringen.
Ervaringen uitwisselen maakt je toch geen team? Dar kan ik ook doen bij andere collega's. Vervangen doen we nooit.
Overigens ben ik niet de enige met vraagtekens hoor...dat doen er meer.
En het is echt een gezellige leuke club maar team? Nee.
Nou dan noem je het de x afdeling in plaats van het x team.

Maakt het wat uit? Waarom wil je perse het team gevoel hebben.

Als je werk leuk is en je hebt een aantal leuke mensen om je heen.
Dan maakt het toch verder niet uit of je wel of geen onderdeel van een team bent
Ik snap niet zo goed waarom het per se een team moet zijn volgens jou?
Jaja.
Velvetlady schreef:
15-01-2023 18:12
Nou dan noem je het de x afdeling in plaats van het x team.

Maakt het wat uit? Waarom wil je perse het team gevoel hebben.

Als je werk leuk is en je hebt een aantal leuke mensen om je heen.
Dan maakt het toch verder niet uit of je wel of geen onderdeel van een team bent
Ja, inderdaad. Als het beestje maar een naam heeft. Of je dat nu team, afdeling, business unit, divisie of wat dan ook noemt.
Een groep mensen met hetzelfde doel maar met verschillende vaardigheden en taken. Bij ons kan de samenstelling van het team wisselen, afhankelijk van het project.

Dan zit ik nog in een 'administratief' team. We doen allemaal iets creatiefs en er zit overlap in vaardigheden. Pietje en ik hebben allebei de Creative Suite onder de knie maar Pietje kan heel goed videos editen en ik ben koningin van de wireframes. Soms zitten we samen in projecten en soms is maar 1 van ons nodig, afhankelijk van het product.
Stormke81 schreef:
15-01-2023 17:50
Nee, maar zo zijn we wel ingedeeld. Puur geformeerd op functienaam.
Maar wat maakt het uit dan dat Stormke, X, Y en Z een team heten?
Een team is een groepje mensen dat samenwerkt aan een doek of opdracht. Het team draait zelfstandig en niemands aandeel kan langdurig gemist worden.
LuciFee2023 schreef:
15-01-2023 18:19
Ik snap niet zo goed waarom het per se een team moet zijn volgens jou?
Omdat we van een m1 naar een m4 team moeten.
Mijn team bestaat uit mensen die binnen hetzelfde specifieke vakgebied werken maar wel in verschillende disciplines binnen dat vakgebied.

Dus stel, wij zijn team hr. Dan is de een recruiter, de ander beleidsmedewerker, de volgende doet de salarisadministratie, een paar zijn adviseurs enzovoort.

Maar allemaal hetzelfde doen in een totaal verschillende context kan natuurlijk ook. Dan is het wel nog belangrijker om je ook een team te blijven voelen en dat gaat zeker niet vanzelf, daar moet iedereen en vooral ook de teamleider energie en tijd in stoppen.
Stormke81 schreef:
15-01-2023 18:32
Wat bedoel je?
Stormke81 schreef:

Dat moet van werkgever, neem ik aan? Welke hulp is daarbij? Ik zou de vraag terugleggen (bij werkgever of degene die jullie begeleidt) hoe zij het team voor zich zien. Hoe zouden zij willen hoe jullie als team functioneren.
Stormke81 schreef:
Neem toch aan dat daar begeleiding bij komt? Zijn dit de doelstellingen voor 2023 die gepresenteerd zijn aan jullie ofzo?
Je bent wat summier in je berichten.
Star⁴ schreef:
15-01-2023 18:56
Neem toch aan dat daar begeleiding bij komt?
Nee...dat is onze opdracht. Maar ik vind dat moeilijk omdat ik het woord team niet passend vind. Maar goed...misschien is dat wel het probleem.

Begeleiding is er niet echt.
-Eefje- schreef:
15-01-2023 18:55
Wat bedoel je?
Van los zand naar zelfstandig werkend team.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven