Werk & Studie alle pijlers

Wanneer reactie op sollicitatiebrief?

13-07-2011 13:24 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben sinds kort weer aan het solliciteren, ben er al een tijdje uit en vraag me nu af hoe lang het kan duren voordat je reactie krijgt op je brief.

En of je uberhaupt altijd reactie krijgt?

Heb 1 week geleden 2 brieven gemaild en eind van de week nog 1 en begin deze week 1.

Heb nog niet 1 reactie of ontvangstbevestiging ontvangen.

Ben misschien ook ietwat ongeduldig
Dat vershilt, bij de ene duurt het een week en bij de andere misschien twee weken, het is maar net hoeveel brieven ze krijgen en welke ze aanspreken. Het komt tegenwoordig ook vrij veel voor dat bedrijven gewoon helemaal niets van zich laten horen.
Ik wacht normaliter 2 weken en dan mail/bel ik even of mijn brief in goede orde is aangekomen. Ik vraag dan meteen wanneer ik een antwoord zou mogen verwachten.

Het kan echter ook heel snel gaan:

Ik had op een maandag gemaild, woendagochtend gebeld voor een sollicitatie gesprek voor de dag erna en vrijdagmiddag had ik de baan :-)

Volgende week lekker wat nieuws beginnen :-)

Succes he!!!!!
quote:Kier_V schreef op 13 juli 2011 @ 13:27:

Ik wacht normaliter 2 weken en dan mail/bel ik even of mijn brief in goede orde is aangekomen. Ik vraag dan meteen wanneer ik een antwoord zou mogen verwachten.

Het kan echter ook heel snel gaan:

Ik had op een maandag gemaild, woendagochtend gebeld voor een sollicitatie gesprek voor de dag erna en vrijdagmiddag had ik de baan :-)

Volgende week lekker wat nieuws beginnen :-)

Succes he!!!!!

Ik heb precies het zelfde mee gemaakt ...

zaterdags gesolliciteerd, maandag ben ik gebeld, donderdags had ik een gesprek en die maandag daarop was mijn eerste werkdag. Alles in een week dus zo kan het inderdaad ook
Zeg Chantalo.... jij gaat toch ook binnenkort beginnen aan een nieuwe baan? (gezien je topic over dat natte envelopje)
Ik ben inmiddels al begonnen, ben begonnen per 1 juli
quote:Kier_V schreef op 13 juli 2011 @ 13:31:

Zeg Chantalo.... jij gaat toch ook binnenkort beginnen aan een nieuwe baan? (gezien je topic over dat natte envelopje)Aha, zijn ze ook laat met dat contract van je
Chantalo en Kier,

dat gaat wel heel snel idd!!!

Helaas hier dus nog niet, daar ga ik ook maar niet van uit. Maar had wel verwacht "iets" te horen.

Hoe zit het met vacatures met sluitingsdatum? 1 vacature heeft sluitingsdatum pas over 2 weken. Dus hoor ik ook pas iets over 2 weken?
ja als er een sluitingsdatum is, gaan ze in die week erna een schifting maken en mensen uit nodigien cq afmelden.

Dat geduld zul je dan nog even moeten opbrengen :-)

Maarreh... behoorlijk wat sollicitaties de deur uitgegaan als ik je bericht zo zie! Heeft iets je voorkeur of vind je alles even leuk waar je op gereageerd hebt,
quote:Kier_V schreef op 13 juli 2011 @ 13:35:

[...]

Aha, zijn ze ook laat met dat contract van je

Er zit een verhaal achter ..

Toen ik daar begon ( laatste twee weken van Juni ) was op het hoofdkantoor alles al administratief verwerkt voor de betalingen van alle werknemers, dat zou dus hebben betekend dat ik dan niet betaald zou krijgen, we hebben toen afgesproken dat ik die twee weken zou werken via een uitzendbureau zodat ik toch mijn geld zou krijgen en dat ik dan per 1 juli officieel een contract van hun zou krijgen, ben vorige week op vakantie geweest dus hadden we afsgesproken dat we het deze week rond zouden breien..

Lang verhaal maar dat is de reden van het late contract ... En uiteraard omdat alles zo snel is gegaan met solliciteren, aangenomen worden en werken
Houd er wel rekening mee dat het vakantieperiode is, en dus allemaal wat langer kan duren.

Succes met het geduld opbrengen
quote:Chantalo1984 schreef op 13 juli 2011 @ 13:47:

[...]

Er zit een verhaal achter ..

Toen ik daar begon ( laatste twee weken van Juni ) was op het hoofdkantoor alles al administratief verwerkt voor de betalingen van alle werknemers, dat zou dus hebben betekend dat ik dan niet betaald zou krijgen, we hebben toen afgesproken dat ik die twee weken zou werken via een uitzendbureau zodat ik toch mijn geld zou krijgen en dat ik dan per 1 juli officieel een contract van hun zou krijgen, ben vorige week op vakantie geweest dus hadden we afsgesproken dat we het deze week rond zouden breien..

Lang verhaal maar dat is de reden van het late contract ... En uiteraard omdat alles zo snel is gegaan met solliciteren, aangenomen worden en werken

Klinkt logisch toch :-)

Mijn verhaal is weer anders..... ik ben aangenomen per volgende week, ik vertelde het mijn werkgever en die zei: je mag gelijk weg als je wil hoor, minus vrije dagen is dit je laatste werkweek!

Ik zat daar pas 5 maanden ofzo en was nog in een opleidingstraject, zodoende dat ze me makkelijk konden missen.

Nu zit ik dus deze week thuis omdat ik nog vrije dagen had en ik ze niet wilde laten uitbetalen, belasting enzo :-)

En ook wel lekker op even nieuwe energie op te doen voor mijn nieuwe werkgever :-)
quote:Kier_V schreef op 13 juli 2011 @ 13:43:

ja als er een sluitingsdatum is, gaan ze in die week erna een schifting maken en mensen uit nodigien cq afmelden.

Dat geduld zul je dan nog even moeten opbrengen :-)

Maarreh... behoorlijk wat sollicitaties de deur uitgegaan als ik je bericht zo zie! Heeft iets je voorkeur of vind je alles even leuk waar je op gereageerd hebt,

Ja vind alles even leuk, zijn in principe allemaal dezelfde vacatures dus ben al blij als ik ergens 1 gesprek eruit sleep!

Straks krijg ik 4 uitnodigingen tegelijk
Ik heb van de week gesolliciteerd, dit weekend de brief op de bus gedaan ( ze zullen hem maandag gezien hebben) en kreeg vandaag ontvangstbevestiging. Sluitingsdatum is a.s. vrijdag.

Ontvangstbevestiging krijg ik doorgaans een paar dagen nadat ze mijn sollicitatie hebben gekregen.

Succes met solliciteren/ het vinden van een baan.
Ik heb wel eens 3,5 maand moeten wachten op het juiste contract. Was de productie bijna afgelopen, kon ik de laatste twee weken nog even mijn contract ondertekenen...quote:Kier_V schreef op 13 juli 2011 @ 13:35:

[...]

Aha, zijn ze ook laat met dat contract van je Maar om een antwoord te geven op TO's vraag: Ik wordt meestal binnen een week uitgenodigd voor een gesprek.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
quote:cinikke schreef op 13 juli 2011 @ 14:03:

[...]

Ja vind alles even leuk, zijn in principe allemaal dezelfde vacatures dus ben al blij als ik ergens 1 gesprek eruit sleep!

Straks krijg ik 4 uitnodigingen tegelijk Dat hoop ik voor je, want dan kun je lekker het aller-beste kiezen :-)
Ja ik heb een uitnodiging!!! Spannend! Hoop dat ik niet al te zenuwachtig ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven