Werk & Studie alle pijlers

Wat betekent jou baan voor je

27-04-2010 10:15 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat doe je voor werk en wat betekent jouw baan voor je? Is het elke dag weer een struggle om naar je werk te komen zie je het alleen als een monthly paycheck, of betekent jouw werk veel meer voor je en doe je het voor je plezier? Wat haal je uit je werk en is dat genoeg voor je? Welke punten zijn zo belangrijk dat je op zoek zou gaan naar een andere baan als ze wegvielen?

Zelf ben ik software ontwikkelaar en vrouw maar zit momenteel even zonder werk. En of ik het erg vind, totaaaaal niet

Voor mezelf ben ik op het moment aan het uitzoeken wat ik nog wil bereiken binnen de ICT en of dat ik misschien een carriereswitch zal maken

Maar ik kwam deze vraag op een andere forum tegen en dacht, das een leuke vraag voor dit forum
Een dame binnen de ICT, dat zie je niet zo heel vaak, toch?

Ik werk op een administratieve functie binnen een klein, technisch bedrijf (van mijn ouders). Ik ben heftig op zoek naar een andere baan want dit is echt niks voor mij.

Op dit moment doe ik het voor mijn CV en het geld, omdat ik wel een hypotheek heb. Maar idealerwijs zou een baan meer voor mij zijn: een persoonlijke interesse, een hobby en een stukje van mijzelf (buiten de relatie en het huishouden).
Wat betekent mijn baan voor me? Mijn dagelijkse brood...ik heb geen partner, dus mag zelf mijn boord verdienen. Ik heb een hele leuke baan in het onderwijs en ga elke dag met plezier naar mijn werk!
het betekend brood en dak boven me hoofd, als het kon zou ik 3 dagen gaan werken en voor mezelf kleding gaan maken.. mode ontwerpen en misschien in een winkel gaan hangen.

Het is nu heel rustig op mijn werk.. en heb dus echt niks te doen.. ik verveel me.. vind het ookniet meer leuk om te gaan werken omdat ik de halve dag niks heb te doen..
Mijn baan betekent voor mij voornamelijk het bekostigen van mijn vrije tijd

Ik heb een baan in de publieksdienstverlening en ik vind het meestal wel leuk, maar op dit moment is het wel een klein beetje een struggle elke dag. Niet dat er iets is veranderd, maar ik denk dat ik zelf ff niet zo lekker in mijn vel zit ofzo.

Maar goed... Als ik zou moeten kiezen tussen een baan van 60 uur per week met een loon van 120000 op jaarbasis of een baan van 40 uur (of liever minder) met een loon van 30000 op jaarbasis dan kies ik voor de laatste.

Mijn vrije tijd is me heilig.
Op dit moment vind ik er niets meer aan. Het is super rustig en ik kan mijn ei niet meer kwijt,

Ben nu bezig met een thuisstudie. Duurt nog wel even voordat dat klaar is. Maar ik kan ook pas over twee jaar weg bij mijn huidige werk. Afzien nog even, en dan waarschijnlijk een baan in de juiste richting. Met uitdaging!
quote:aisha24 schreef op 27 april 2010 @ 10:34:

Op dit moment vind ik er niets meer aan. Het is super rustig en ik kan mijn ei niet meer kwijt,

Ben nu bezig met een thuisstudie. Duurt nog wel even voordat dat klaar is. Maar ik kan ook pas over twee jaar weg bij mijn huidige werk. Afzien nog even, en dan waarschijnlijk een baan in de juiste richting. Met uitdaging!leuk, welke richting wil je dan op ?
Ik heb een hele leuke baan, veel variatie, over het algemeen leuke collega's en ik kan mijn eigen tijd grotendeels zelf indelen.

Deze week heb ik niet zo heel veel te doen en ben om een aantal redenen erg moe dus heb vandaag besloten vandaag een vrije dag te nemen

Geen afspraken of belangrijke dingen die niet morgen kunnen dus dan kan dat.

Ongelooflijk luxe, dat besef ik me terdege.

Sowieso, ik heb het getroffen met mijn werkgever en bepaalde collega's.

Kortom, ik ben erg blij met mijn baan! :-)
Ik heb van mijn hobby mijn werk weten te maken dus feitelijk gezien is het brood op de plank, mijn uitlaatklep, mijn passie, en daardoor dus mijn leven
Ik heb van mijn hobby mijn werk weten te maken dus feitelijk gezien is het brood op de plank, mijn uitlaatklep, mijn passie, en daardoor dus mijn leven
quote:Linndaatje schreef op 27 april 2010 @ 10:19:

Een dame binnen de ICT, dat zie je niet zo heel vaak, toch?

Ik werk op een administratieve functie binnen een klein, technisch bedrijf (van mijn ouders). Ik ben heftig op zoek naar een andere baan want dit is echt niks voor mij.

Op dit moment doe ik het voor mijn CV en het geld, omdat ik wel een hypotheek heb. Maar idealerwijs zou een baan meer voor mij zijn: een persoonlijke interesse, een hobby en een stukje van mijzelf (buiten de relatie en het huishouden).

nee een dame binnen de ict zie je zelden, en dat maakt het wel makkelijker om weer werk in die branche te vinden

maar wat zijn jou hobbies ?
quote:dangeensuus schreef op 27 april 2010 @ 10:39:

Ik heb van mijn hobby mijn werk weten te maken dus feitelijk gezien is het brood op de plank, mijn uitlaatklep, mijn passie, en daardoor dus mijn leven leuk!! wat doe je voor werk ?
quote:miss_understood schreef op 27 april 2010 @ 10:39:

Ik heb een hele leuke baan, veel variatie, over het algemeen leuke collega's en ik kan mijn eigen tijd grotendeels zelf indelen.

Deze week heb ik niet zo heel veel te doen en ben om een aantal redenen erg moe dus heb vandaag besloten vandaag een vrije dag te nemen

Geen afspraken of belangrijke dingen die niet morgen kunnen dus dan kan dat.

Ongelooflijk luxe, dat besef ik me terdege.

Sowieso, ik heb het getroffen met mijn werkgever en bepaalde collega's.

Kortom, ik ben erg blij met mijn baan! :-)

dat scheelt idd echt enorm als je leuke collegas hebt!!

wanneer het werk zelf ff minder wordt maakt dat dan heel weinig uit
vlinders> Ik heb een baan gehad waar ik gillend gek werd van mijn collega's, ik ben er zelfs mede door in de ziektewet beland.

Dat maakt dat leuke collega's erg belangrijk voor me zijn en hier zijn ze super!
In verband met herkenbaarheid kan ik daar niets over zeggen, het werk wat ik doe is zo specifiek dat ik direct herkend zou worden als ik dat hier zou zeggen
quote:dangeensuus schreef op 27 april 2010 @ 10:50:

In verband met herkenbaarheid kan ik daar niets over zeggen, het werk wat ik doe is zo specifiek dat ik direct herkend zou worden als ik dat hier zou zeggen

Hier wordt ik dan weer heel nieuwsgierig van... hmmm, actrice, nieuwslezeres, weervrouw, soapie, presentatrice.

Ik zelf vind mijn werk wel leuk maar ook niet echt denderend. Er komt een mega krimp aan en ook voor mij, met vaste aanstelling, is het nog maar de vraag of ik mijn baan kan houden. Inhoudelijk wordt alles geautomatiseerd dit jaar en of het dan nog net zo leuk is... ik betwijfel het.
Ik had een leuke baan, maar op dit moment is het minder leuk vanwege een reorganisatie. Het is niet duidelijk of en wie eruit moeten. En dit is niet de eerste keer dat ik het meemaak. Ik heb altijd veel energie in mijn werk gestopt en ik ben er nu een beetje klaar mee.

Om niet alleen afhankelijk te zijn van een werkgever en het beleid van een organisatie, ben ik aan het sparen om parttime voor mijzelf te beginnen. Dan kan ik mijn eigen beleid voeren en mijn creativiteit en passie inzetten om er een succes van te maken. Ik moet alleen nog heeel hard sparen...
Ik werk ook in de ICT voor een merk dat overal ter wereld bekend is. Ik hou me vooral bezig met de processen binnen de verschillende magazijnen over de hele wereld. Ik vind het een super leuk bedrijf met ontzettend leuke jonge collega's die altijd in zijn voor een borrel na het werk oid. Binnen de organisatie zijn er vaak interne verkopen zodat ik altijd voor een klein prijsje de mooiste kleding kan dragen. Buiten dit alles vind ik het werk ook nog eens interessant. Ik kan nog veel leren en veel reizen. Ik heb de beste baan ever!
quote:vlinders79 schreef op 27 april 2010 @ 10:40:

[...]

nee een dame binnen de ict zie je zelden, en dat maakt het wel makkelijker om weer werk in die branche te vinden

maar wat zijn jou hobbies ?Mijn hobby's zijn media (allerlei, dus internet maar ook boeken, radio,enz), sporten en koken. Mijn interesse gaat uit naar hoe je mensen kunt bereiken. Dat gecombineerd met media maakt dat mijn ambitie ligt in communicatie.
Nu ben ik ook heel nieuwsgierig naar dangeensuus Heb je zo'n unieke baan? Gaaf hoor! En ook goed dat je je realiseert wat dat waard is.
Op dit moment betekend mijn baan brood op de plank en een dak boven mijn hoofd, maar gelukkig is donderdag mijn laatste dag hier (ben al 2 weken aan het aftellen ). Als het goed is wordt mijn volgende baan meer dan dat, met leuke collega's en waardering voor wat ik doe, heb er zo veel zin in!
Mijn werk betekent voor mij;

de plek waar ik mijn ei kwijt kan, uitlaatklep. Waar ik waardering en respect krijg voor geleverde prestaties. Een omgeving waar je onder de mensen komt en leert om dus met verschillende mensen om te gaan en zodoende jezelf weer leert kennen.

Werken en werk hebben vind ik een luxe. Bovendien draag je op een belangrijke manier bij aan de samenleving en de economie.
Het is JOUW baan, het betekenT, ik worD...
Ik heb een leuke baan, maar een l*l van een directe collega.

Gelukkig zijn de andere collega's wel leuk, maar die eikel maakt mijn werkdag een stuk minder plezierig.
Mijn werk is erg belangrijk. Zie het als persoonlijke ontwikkeling. Ben aan het promoveren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven