Werk & Studie alle pijlers

Wat nu?

25-01-2018 18:36 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zou graag jullie mening willen.

Ik werk nu al een tijdje bij een nieuwe baas(hoveniersbedrijf), we werken altijd met ze 2e hierdor sta ik veel in contact met hem.

Omdat ik pas afgestudeerd ben loopt het allemaal nog een beetje stroef qua werkaamheden die ik zelfstandig uit kan voeren. Echter kan ik bij me zelf vaststellen dat lk minder nerveus ben en meer vertouwen krijg in werkzaamheden na dit eerste half jaar.

Ik weet dat ik nog zeker heel veel moet leren. Maar de zelfstandigheid en zelf vertrouwen wordt steeds beter.

Naast dit goeie nieuws heb ik ook iets waar ik mee zit, ik weet (niet beledigend bedoeld) dat er veel mensen op dit forum zitten die ouder zijn dan ik, waardoor jullie wel hiermee ervaring hebben.

Al een beste tijd terug kreeg ik tijdens werk een boete voor geen parkeerkaartje te hebben gekocht. Hij verliep terwijl ik met de klant in gesprek was en ik was het parkeren helemaal vergeten.

Ik was wel zwaar overstuur en bang voor mijn baas. Een maal terug bij hem thuis loog ik over de boete dat ik hem onterecht gekregen had. Ik zat gewoon fout. Na dat ik me leugen had uitgesproken, kapte ik meteen af en vertelde de waarheid aan hem. Hij was natuurlijk boos en gefrustreerd dit begrijp ik 100% en ik zou ookzo reageren.

Alleen nu is er iets op een klus gebeurt tijdens het zagen van tegels zijn er dus kleine stukjes tegel tegen een auto gevlogen terwijl ik met opzet van de autos weg aan het zagen was.

Mij werdt vandaag vertelt dat ik die schade hadgemaakt. Ik stomverbaas natuurlijk en mijn baas zegt nu dat ik lieg omdat ik doe alsof ik niks weet. Terwijl ik echt hardstikke eerlijk ben geweest en er is niemand naar mij toegekomen om iets te melden.

Moet ik maar een andere baan gaan zoeken want mijn baas vertouwt mij niet meer geloof ik.

Groetjes
Nee, je moet open met je werkgever bespreken wat je hiervertelt. Je bent heel helder en open en wekt vertrouwen. Niet weglopen voor problemen maar er naar toe. Aanpakken en praten, dan kom je er echt wel. We hebben het allemaal moeten leren, je baas ook
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Heb je een WA-verzekering?
Celaena_Aelin schreef:
25-01-2018 18:42
Heb je een WA-verzekering?
TO is werknemer
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Op een rustig moment het er weer over hebben met je werkgever.

Je werkgever was boos op het moment dat hij het hoorde en reageerde dat op jou af. Dat en ronduit zeggen dat je liegt vind ik van hem niet kunnen en ik zou er daarom zeker op terugkomen. Dat je eerder tegen hem hebt gelogen is niet netjes van jou maar dat heb je direct toegegeven. Blijkbaar is door het eerdere liegen van je het vertouwen in jou weg en daarom zou ik beide incidenten weer benoemen en zeggen dat je dat nu anders aanpakt en niet meer over dit soort situaties liegt. Als hij er dan voor kiest je niet te geloven en je als een zwart schaap blijft behandelen zou ik de conclusie trekken dat het een opvliegende hork is en beslissen of je daar wel wil blijven werken.

Maar eerst praten en proberen de lucht te klaren.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Het eerdere liegen heeft het vertrouwen geschaad en 't is nog maar de vraag of dat weer goed komt. Eerlijk gezegd zou ik bij je tweede blunder ook in eerste instantie denken dat je weer loog, vanwege leugen 1. Lijkt me wel handiger dat je verder gaat zoeken naar 'n nieuwe baan en daar gewoon eerlijk bent als je een fout maakt. Fouten maakt iedereen en worden je sneller vergeven dan leugens.
Zoals de rest aangeeft: de voorgaande leugen is waar je baas grotendeels op reageert. Toen loog je ook. Je gaf het weliswaar toe, maar dat maakt een leugen niet minder erg. Ik snap de reactie van je baas eerlijk gezegd wel.

Misschien is het verstandiger hier een goed gesprek over te voeren samen. Werkrelaties funderen ook op vertrouwen. Ga het gesprek aan, kijk wat eruit komt. Gaat het gesprek niet goed of gaat het na het gesprek niet beter dan zou ik een andere baan zoeken.

En voor in de toekomst: ga geen gekke smoesjes verzinnen/liegen tegen je werkgever(s). Dit soort smoezen/leugens lijken nu onschuldig, maar het kan je nog lelijk achtervolgen in je toekomstige loopbaan.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven