Werk & Studie alle pijlers

Wat voor beroep wou je uitoefenen toen je tiener was?

13-04-2019 20:46 216 berichten
Welke beroep wou je uitoefenen toen je tiener was en is het ervan gekomen?
Zelf wou ik in mijn eindexamenjaar de lerarenopleiding Engels doen om leraar Engels te worden. Ik werd echter uitgeloot en ging voor mijn tweede keuze laboratoriummedewerker.
Jammer want ik had een 9 op mijn eindexamenlijst en had er dus aanleg voor om die taal te spreken.
Alle reacties Link kopieren
Ik was zo teleurgesteld in het onderwijs dat ik Pabo ging doen. Met als doel het onderwijs verbeteren. Haha, wat een illusie.
Sta nu wel voor de klas, maar niet in het basisonderwijs.
Alle reacties Link kopieren
Zoals veel tieners (kinderen) wilde ik maandag het één en dinsdag het ander. Maar drie beroepen wilde ik echt graag uitoefenen. Eerst wilde ik graag het toneel op. Auditie gedaan voor de Kleinkunstacademie, helaas afgevallen. Daarna archeoloog, maar ook toen werd dat eigenlijk i.v.m. banenkans al afgeraden. Of astronoom. Maar aangezien ik niks bakte van de bètavakken, was dat ook uitgesloten. Uiteindelijk als docent Engels voor de klas gekomen, want ook de Engelse taal en cultuur houd ik zo van. Het onderwijs lag me niet, en nu werk ik in de bibliotheek en als vertaler Engels. En wat blijkt? Ik zou het niet anders meer willen en het heeft er vast altijd wel in gezeten als boekenwurm en taalliefhebber. De rest ben ik hobbymatig nog wel mee bezig.
mockturtle wijzigde dit bericht op 13-04-2019 21:27
5.76% gewijzigd
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde graag bij Greenpeace. Op de een of andere manier had ik er een romantisch beeld bij.
Moire schreef:
13-04-2019 21:14
Daar ga je. Zo van je voetstuk af.
Tsja. Ik lach er om, met mijn dikke witte rijke kont! Ha! Ha! Ha!

Rijk willen worden is vies, geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde advocaat, journalist of politicus worden. Nu moet ik daar echt niet aan denken! Uiteindelijk ben ik iets heel anders gaan doen, hoewel ik met mijn studie ook best de journalistiek of politiek in had kunnen gaan.
Betty_Slocombe schreef:
13-04-2019 21:27
Tsja. Ik lach er om, met mijn dikke witte rijke kont! Ha! Ha! Ha!

Rijk willen worden is vies, geloof ik.
Neuh. Wel wat teleurstellend.
Alle reacties Link kopieren
Juf.
Ooit afgestudeerd als juf maar ik werk al jaren al niet meer in het PO.
Zelf wilde ik niets worden als tiener. Echt geen enkel beroep leek mij interessant genoeg om er vier jaar lang voor te studeren. Ik ben uiteindelijk vrij willekeurig een brede algemene studie gaan doen met belachelijk veel keuzevakken en ben daarna overal ingerold. Echt nul planning aan mijn kant en toch is het allemaal meer dan goed gekomen. Ben begin 40. Ik hoop dat mijn kinderen wat gefocuster zullen zijn dan ik want door het overschot aan hoogopgeleiden is er nu volgens mij veel minder ruimte om gewoon maar wat aan te modderen.
Juf op de basisschool en dirigent. Toen ik heel klein was wilde ik naar verluidt "ruitenwisser" worden, wat mijn moeder zorgwekkend vond
Maar ik bleek glazenwasser te bedoelen.
Ik wist het toen echt niet, veel dingen gedaan die even leuk leken en het ook een tijdje wel waren. Volgens anderen zou het onderwijs echt iets voor mij zijn. Ik zag dat niet, maar deed wel van iets in die richting. (Training geven, stagiairs begeleiden, hobby cursus geven etc)

Op mijn veertigste kreeg ik zelf pas echt door dat het bij me paste.
MissMaran schreef:
13-04-2019 20:55
Paardentrainer maar mijn paard was twee cm te klein voor de opleiding in Deurne.
Wat raar. Mijn paard kon niet mee naar Deurne omdat ie net iets mankeerde op het moment dat ik daar introductieweek had. Dat maakte niet uit, je kreeg daar andere paarden te rijden.

Kortom; ik wilde dus ook iets met paarden gaan doen, maar na ruim een jaar stage heb ik 't voor gezien gehouden. Zag me dat op m'n pakweg 40e niet meer doen. Toen ben ik maar naar 'n grafische opleiding gegaan omdat ik altijd wel creatief was. Daar heb ik uiteindelijk wel ca. 20 jaar in gewerkt.
Later notaris en criminoloog. De eerste omdat ik mezelf aan zo'n mooi notenhouten bureau zag zitten met een lorgnet, en het tweede klinkt vet interessant. Maar toen kwam ik erachter dat je dan rechten moest studeren en dat klinkt saai.
Betty_Slocombe schreef:
13-04-2019 21:27
Tsja. Ik lach er om, met mijn dikke witte rijke kont! Ha! Ha! Ha!

Rijk willen worden is vies, geloof ik.
Ik wilde ook als puber al liever miljonair worden en gewoon lekker een beetje hobbyen de hele dag.
Betty_Slocombe schreef:
13-04-2019 21:01
Journalist, correspondent, schrijver, dichter, notaris, chirurg.
Zo divers?
Alle reacties Link kopieren
Beroemde filmster die in Lord of the Rings-achtige films speelde, of arts. Het werd arts.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Moire schreef:
13-04-2019 21:28
Neuh. Wel wat teleurstellend.
Niet multimiljonair, maar wel rijker dan we thuis waren. Dat is echt wel een doel geweest.
MockTurtle schreef:
13-04-2019 21:22
Zoals veel tieners (kinderen) wilde ik maandag het één en dinsdag het ander. Maar drie beroepen wilde ik echt graag uitoefenen. Eerst wilde ik graag het toneel op. Auditie gedaan voor de Kleinkunstacademie, helaas afgevallen. Daarna archeoloog, maar ook toen werd dat eigenlijk i.v.m. banenkans al afgeraden. Of astronoom. Maar aangezien ik niks bakte van de bètavakken, was dat ook uitgesloten. Uiteindelijk als docent Engels voor de klas gekomen, want ook de Engelse taal en cultuur houd ik zo van. Het onderwijs lag me niet, en nu werk ik in de bibliotheek en als vertaler Engels. En wat blijkt? Ik zou het niet anders meer willen en het heeft er vast altijd wel in gezeten als boekenwurm en taalliefhebber. De rest ben ik hobbymatig nog wel mee bezig.
Vertaler? Waarom wou je geen tolk worden?
Pigwidgeon_ schreef:
13-04-2019 21:14
Verhalen schrijven voor games.
Oeh dat lijkt me leuk. Ik wilde ook theater en musicals en zo vertalen ooit. Maar daar waren in NL dan weer geen gerichte opleidingen voor.
Alle reacties Link kopieren
Maar zou ook best een rolletje in Game of Thrones hebben geaccepteerd als iemand me had gevraagd :lol:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
13-04-2019 21:38
Beroemde filmster die in Lord of the Rings-achtige films speelde, of arts. Het werd arts.
Arts met als hobby toneespeler?
Betty_Slocombe schreef:
13-04-2019 21:01
Journalist, correspondent, schrijver, dichter, notaris, chirurg.
Welke tiener wil er in vredesnaam notaris worden
Alle reacties Link kopieren
cynthiao schreef:
13-04-2019 21:41
Arts met als hobby toneespeler?
Ja, toneel heeft me dan weer nooit getrokken, gek hè?
Misschien omdat ik meer die films cool vond dan dat ik acteren nou zo leuk vind ;-D
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Selisela schreef:
13-04-2019 21:43
Welke tiener wil er in vredesnaam notaris worden
Ik kende zelfs een tiener die ambtenaar op een ministerie wilde worden. Zonder dat zijn vader of moeder dat deed.

Niets tegen ambtenaren, maar je hoort toch niet vaak dat tieners ambiëren er eentje te worden.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee. Ik had wel ideeën over studies, maar beroep? Daar kon ik me geen voorstelling van maken.
Ik heb eens auditie gedaan voor de toneelacademie, wilde ook best het conservatorium of de dansacademie doen, of milieukundige. Uiteindelijk iets anders alfa.
Ik voel me aan het eind van het spreekuur toch geregeld alsof ik de hele tijd heb lopen toneelspelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven